Spring naar inhoud

- - - - -

DRINGEND oproep voor katten!

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Femmieke
Femmieke
  • 345 berichten

#1 Geplaatst 01 juni 2010 - 08:39

Lieve mensen,

Via een heel toffe vrouw van West-Vlaanderen die haar met hart en ziel inzet voor alle dierenleed (ze werkt in een asiel en doet ook kattenopvang) ben ik het schrijnende verhaal te weten gekomen van een aantal katten!

Ik heb beloofd hier een oproep te plaatsen in de hoop een mandje voor deze sukkeltjes te vinden. :cry:

Blacky (zwarte kat ) en pluche werden  achtergelaten samen met fuma en titi na een uithuiszetting. De katten zaten reeds een week in het appartement zonder voeding  tot een  buur een van de katten op de vensterbak zag zitten .

Fuma en Pluche werden naar het asiel  gebracht  .
2 dagen later werd er echter nog 1 kat  opgemerkt  .
We konden de kat niet vinden en merkten  dat het  zijrooster van het bad ontbrak ,daar had de kat zich verstopt ,na uren  proberen  tot afbreken van de badtegels merkten we niet 1 maar 2 doodsbange katten   .
Hoe de dieren in leven bleven zonder  voeding of  water is een mirakel .

Na  info bij een DA  in de buurt bleek dat eigenaars klanten waren en zo kwam aan het licht  dat  Pluche en Blacky blaasgruis hebben maar met de gepaste voeding is dat  geen  probleem .
Beide katers zijn gecastreerd en er was  nog een  jong katertje Titi die geen kans kreeg in het asiel en werd ingeslapen  zomaar  .
De tijd dringt voor de anderen ,hen  staat hetzelfde  lot te wachten .

De katten zijn een binnenleven gewend
Pluche is geboren in 2006 ,exacte datum  heb ik niet  
Blacky en fuma zijn ook geboren in 2006

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Fuma

Geplaatste afbeelding

Deze sukkeltjes worden dus ingeslapen als er niet snel iemand voor zal worden gevonden! :cry: Het beleid van dat asiel is werkelijk schrijnend te noemen!

Via haar facebook zag ik ook deze foto:

Geplaatste afbeelding

Hij trok mijn aandacht omwille van de oortjes! Ik vroeg of ze van nature zo plat waren maar deze oortjes zijn door mensenbeulen voor een deel afgesneden. :cry:
Ik probeer zeker en vast nog meer te weten te komen over deze poezen en hoop van harte dat er mensen interesse voor hebben voor hen hetzelfde lot te wachten staat als Titi. :cry:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Lisje
Lisje
  • 7.796 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 01 juni 2010 - 08:43

Oooh zo'n wreed verhaal.

Wat Oorke betreft, volgens mij is het een Scottish Fold, daarom die platte oortjes.

Femmieke
Femmieke
  • 345 berichten

#3 Geplaatst 01 juni 2010 - 08:45

Dat dacht ik dus ook, ik ken iemand die graag een Scottisch Fold zou hebben (daarom trok hij ook mijn aandacht) maar dit is dus niet het geval! De oortjes zijn wel degelijk kortgewiekt.  :(
Ik mag er niet teveel bij stilstaan want mijn maag draait alle kanten op. :evil:
Geplaatste afbeelding

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 01 juni 2010 - 08:47

zijn dat niet dezelfde van in die andere topic? Waarvan er al eentje is ingeslapen? Schandalig! :evil: :evil: pfff...again, mocht ik nog plaats hebben, meteen; maar dat is jammer genoeg niet het geval :cry: Ik duim voor deze lieverds, het zien er schatjes uit!
Geplaatste afbeelding

sarahtje
sarahtje
  • Geband lid
  • 954 berichten

#5 Geplaatst 01 juni 2010 - 09:31

:cry: wat een droevig verhaal. Hopelijk vinden ze snel een gouden mandje.. Ik mag er niet meer dan 3 hebben...

Vrouwen en katten doen alles wat hun hartje wenst, mannen en honden moeten daar maar aan wennen ;)

Je blijft voor altijd in mijn hart, slaap zacht lieve kleine Nala-meid van mij :hart:

Anja
Anja
  • 14.505 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 01 juni 2010 - 09:41

Wat een verhaal zeg.  Hopelijk vinden ze vlug een nieuwe thuis.

Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 01 juni 2010 - 10:22

Oorke staat niet meer op de site van het asiel.
En waarom moeten deze poezen zo dringend weg?
Ik zie immers niets staan op de site hieromtrend?

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 01 juni 2010 - 13:13

Dit verhaal staat hier al, bij 'gevonden en vermist'.
Ik vraag me af waar het verhaal vandaan komt dat die katten zullen worden ingeslapen als er geen thuis voor wordt gevonden.
Verder vind ik dat iedereen makkelijk spreken heeft, terwijl bijna niemand hier de mensen van het asiel en het asiel zelf kent, maar wel meteen klaar staan met hun oordeel.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 01 juni 2010 - 15:07

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Femmieke
Femmieke
  • 345 berichten

#10 Geplaatst 01 juni 2010 - 16:16

@Joske: Excuseer? Ik ken Cathy al jaren, ik weet zelf uit EIGEN ondervinding hoe het in dat asiel er aan toe gaat!!! Ik zelf heb jaren geleden een katje uit haar opvang gehaald die gewoon doodziek uit het asiel werd gehaald! Volgens het zogenaamde asiel had ze niets, DEZELFDE nacht is ze naast me ingeslapen omdat ze gewoon doodziek was! Cathy heeft/had meterschap betaald voor Titi heeft ze me gisterenavond verteld, de verantwoordelijke ging met hem naar de DA voor een zogenaamde castratie maar heeft hem toen laten inslapen! Cathy haar geld voor de meterschap is inmiddels terug gestort. Dit is absoluut niet de eerste keer dat dit gebeurd, neem het van me aan: als deze katten niet snel een thuis vinden zullen OOK zij worden ingeslapen. :(
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.899 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 01 juni 2010 - 16:47

Sorry, maar asielen moeten ook roeien met de riemen die ze hebben. als blijkt dat er geen plaats is en de kat weinig adoptie kansen heeft (blaasgruis,...) wat moet een asiel dan doen? zij zijn verplicht om alles aan te nemen, dus kan het ook niet anders dan dat er veel katten moeten ingeslapen worden. zeker in volle kittenseizoen wanneer volwassen katten bijna geen kans hebben.

dus ja idd, katten die geen thuis vinden worden ingeslapen in asielen. meer dan 11 000 per jaar en nee, ik vind dat ook niet kunnen, maar zolang mensen onverantwoord nestjes krijgen zal het zo blijven. Normaal komt er maar 1 kat op 2 maar levend uit een asiel. Dus van deze 4 zouden in principe maar 2 het redden.

Bewerkt door wea, 01 juni 2010 - 16:57.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 01 juni 2010 - 16:53

:evil: :evil:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 01 juni 2010 - 17:26

wea zei:

Sorry, maar asielen moeten ook roeien met de riemen die ze hebben. als blijkt dat er geen plaats is en de kat weinig adoptie kansen heeft (blaasgruis,...) wat moet een asiel dan doen? zij zijn verplicht om alles aan te nemen, dus kan het ook niet anders dan dat er veel katten moeten ingeslapen worden. zeker in volle kittenseizoen wanneer volwassen katten bijna geen kans hebben.

dus ja idd, katten die geen thuis vinden worden ingeslapen in asielen. meer dan 11 000 per jaar en nee, ik vind dat ook niet kunnen, maar zolang mensen onverantwoord nestjes krijgen zal het zo blijven. Normaal komt er maar 1 kat op 2 maar levend uit een asiel. Dus van deze 4 zouden in principe maar 2 het redden.

Correct.

Wij slapen nooit in, maar wij nemen dan ook niet zomaar dieren aan, dsu dat is niet te vergelijken.
Steriliseren blijft de boodschap hier.

Ik vind het lief dat mensen deze poezen willen redden, maar waar zijn ze als die andere 10000 katten worden ingeslapen? ...

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 01 juni 2010 - 19:27

Ik dacht al dat je Cathy bedoelde. Ik ken haar ook persoonlijk.
Ik heb zelf contact met de mensen van het asiel en heb er 3 jaar als vrijwilliger gewerkt bij de katten. Niet alles loopt daar van een leien dakje, dat is waar. Momenteel is er dan ook een gans gedoe rond een kat die ingeslapen werd achter iemands rug. Het gaat meer over schending van vertrouwen. Er is nogal wat ruzie ontstaan en ik vind het jammer dat daardoor het asiel zo zwart gemaakt wordt. De emoties lopen momenteel hoog op, ik hoop dat niemand achteraf spijt krijgt van zijn/haar beslissing of mening.

Bewerkt door Joske, 01 juni 2010 - 19:31.

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 01 juni 2010 - 19:30

arifiene zei:

Correct.

Wij slapen nooit in, maar wij nemen dan ook niet zomaar dieren aan, dsu dat is niet te vergelijken.
Steriliseren blijft de boodschap hier.

Ik vind het lief dat mensen deze poezen willen redden, maar waar zijn ze als die andere 10000 katten worden ingeslapen? ...

Inderdaad, dat was ook mijn opmerking...