Spring naar inhoud

- - - - -

Eventuele oplossing?? 3 katten - 3 voedingen

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 02 juni 2010 - 13:06

Zoals jullie weten, komt Kiara vrijdag.

- Sloeber moet op lightvoeding staan (moet 1kg afvallen, heeft vnl een hangbuikje :) )
- Tijger moet gewone korrel eten, want de light is te weinig voor hem. Hij mag niet afvallen!
- Kiara zal kittenbrokjes krijgen.

Nu is het al zo dat Sloeber liever de gewone korrel lust dan 'zijn' korrel. Ik heb deze dus dan uiteindelijk gemengd, maar echt resultaat heb ik niet!
Ik wil dat Kiara constant kan eten wanneer ze wil, maar als ik hier kittenbrokken zet voor haar, gaat Sloeber ermee lopen! En dit is nu net iets dat hij niet mag eten nu hij een kg moet afvallen.

Hoe doen jullie dit??

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 05 juni 2010 - 19:35.
Reden van bewerken: foto bijgevoegd

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#2 Geplaatst 02 juni 2010 - 13:09

een doos met een magnetisch poezenluikje voorzien waar het kitteneten in staat? verder kom ik ook niet ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 02 juni 2010 - 13:13

:lachen:

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 02 juni 2010 - 16:54

Ja ik heb dat probleem hier ook, maar dan met 2 katten.

Conclusie: Knettergek word ik ervan, maar een goede oplossing vinden...
Niet dus.

seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 02 juni 2010 - 18:02

Heb ook hetzelfde probleem,
als je wilt dat er constant eten blijft staan is er volgens mij geen echt goeie oplossing.
Kan je Kiara en Tijger niet afzonderlijk hun eten geven op vaste tijdstippen en de lightbrokken heel de dag laten staan ? Zo blijft er toch nog eten staan en kan het geen kwaad voor Sloeber. Denk niet dat Kiara en Tijger veel van de lightbrokken zullen eten als ze weten dat er ander eten voor hen klaarstaat die lekkerder is ;-)
Tja is maar een gedacht en ben geen expert ...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 02 juni 2010 - 18:21

seonimtje zei:

Heb ook hetzelfde probleem,
als je wilt dat er constant eten blijft staan is er volgens mij geen echt goeie oplossing.
Kan je Kiara en Tijger niet afzonderlijk hun eten geven op vaste tijdstippen en de lightbrokken heel de dag laten staan ? Zo blijft er toch nog eten staan en kan het geen kwaad voor Sloeber. Denk niet dat Kiara en Tijger veel van de lightbrokken zullen eten als ze weten dat er ander eten voor hen klaarstaat die lekkerder is ;-)
Tja is maar een gedacht en ben geen expert ...

Mja, dat had ik ook al gedacht. Toch wil ik dat Kiara heel de dag door kan eten. Ik kan haar wel vaak iets aanbieden, maar als ik ben gaan werken, is er niemand thuis door de dag. En haar een hele dag zonder eten zetten, wil ik niet!
Ook Tijger heeft nood (oke, misschien niet echt perse) aan vele voedingen. Hij eet namelijk vaak in kleine beetjes.
Het is vooral Sloeber... Op zich eet dit ook niet veel, maar kiest wel het lekkerste :) . Maar hij is gewoon veel luier dan Tijger :d . Hij gaat naar buiten en ligt dan vaak gewoon te slapen ipv beweging te hebben :o .

Heb er ook nog geen goede oplossing voor gevonden hoor.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 03 juni 2010 - 09:11

Ik heb het hier een beetje kunnen oplossen door eindelijk voer te vinden dat ze beide lusten, maar ze lusten het voer van de ander niet.
Dat heeft wel een jaar aan experimenteren gekost hoor :p .
En als het alsnog te lang duurt alvorens zijn potje wordt aangevuld, neemt Biebel toch het eten van peluche, ook al eet hij het eigenlijk niet graag :goofy: .

EDIT: Maar kittenkorrels lusten bijna alle katten graag, dus dat wordt moeilijk :p

Bewerkt door arifiene, 03 juni 2010 - 09:12.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#8 Geplaatst 03 juni 2010 - 09:16

Ik denk dat sloeber een beetje op kiki lijkt. Ook een hangbuik, ook liever lui dan moe, buiten spelen???? nee, hoor ik ga lekker in de zon liggen en ben dan oppergelukkig. Soms maar dan ook heel soms komt ze eens in actie als er een vliegje zo ongeveer op haar neus zit :x .
Met als gevolg ook een redelijk dikke speklaag. Lola is dan dus echt een spring in het veld en is gewoon super dun. Hier komt er dus na onze vakantie een kitten en moet ook kittenvoeding hebben...... zit er mijn hoofd ook al over te breken :LOL:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 03 juni 2010 - 21:20

*mikkeke* zei:

Ik denk dat sloeber een beetje op kiki lijkt. Ook een hangbuik, ook liever lui dan moe, buiten spelen???? nee, hoor ik ga lekker in de zon liggen en ben dan oppergelukkig. Soms maar dan ook heel soms komt ze eens in actie als er een vliegje zo ongeveer op haar neus zit :x .
Met als gevolg ook een redelijk dikke speklaag. Lola is dan dus echt een spring in het veld en is gewoon super dun. Hier komt er dus na onze vakantie een kitten en moet ook kittenvoeding hebben...... zit er mijn hoofd ook al over te breken :LOL:

:lachen: Klinkt net zoals hier.
Sloeber lijkt op Kiki en Lola op Tijger :lachen:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#10 Geplaatst 03 juni 2010 - 22:07

En zou een pipolino mss helpen om sloeber en tijger toch al op hetzelfde eten te krijgen?

Guest_precious sapphire_*
Guest_precious sapphire_*

#11 Geplaatst 03 juni 2010 - 22:22

Hoi,
Er is een toestel op de markt waarmee je ieder kat een ander soort voeding kan aanbieden.Het werkt met een soort chip die je aan een halsbandje hangt,ieder kat heeft zijn hangertje; het toestel herkent het hangertje met chip en biedt de juiste voeding aan.
De naam is CZAM D4,ik heb het zien sttan op de website van een cattery,hier is de link
home (Clandestino)

Het is wel niet goedkoop...maar lijkt me een oplossing.
Kathy

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 03 juni 2010 - 22:48

precious sapphire zei:

Hoi,
Er is een toestel op de markt waarmee je ieder kat een ander soort voeding kan aanbieden.Het werkt met een soort chip die je aan een halsbandje hangt,ieder kat heeft zijn hangertje; het toestel herkent het hangertje met chip en biedt de juiste voeding aan.
De naam is CZAM D4,ik heb het zien sttan op de website van een cattery,hier is de link
home (Clandestino)

Het is wel niet goedkoop...maar lijkt me een oplossing.
Kathy

Ja, ook al aan gedacht, maar ze dragen hier geen halsbandje...
Kiara ga ik er wel aan gewoon proberen te laten worden.
Heb hier ook al 2 bakjes (in de kast) staan met gewone sensor.
En op Sloeber pakt hij niet echt omdat hij zwart is :lachen: .
Maar vind dat zo'n lompe dingen...

Toch bedankt voor al jullie tips!

@ vosse. Stel ik doe het eten van S en T in de pipolino. Het eten van het kitten staat er gewoon en is dan nog aantrekkerlijk denk. Zeker voor zo'n luie kat als Sloeber :) . Of begrijp ik het verkeerd?

seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 04 juni 2010 - 22:38

Hier zit het kitteneten in de pipolino,
de 2 grootste zijn te lui om hun eten daaruit te vissen
Apollo vind het leuk speeltje en eet zo zijn kitteneten op, toch nog lekkerder dan het volwassen eten dat in de kommetjes zit.

Voorlopig lukt het zo om elk zijn eigen eten te krijgen, een oplossing tot Apollo 1 jaar is, dan mogen ze van mij allemaal dezelfde voeding
Alhoewel Umika beter light krijgt, want haar buikje is ook al ferm aan het hangen

We moeten in jullie voor de jaarlijkse vaccinatie, zal wel eens horen hoeveel ze bijgekomen is hihi

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 05 juni 2010 - 10:06

Heb het dus al zitten. Tijger heeft deze morgen de natte voeding van hen opgegeten en daarnet zat Sloeber lekker te schrokken van hun korrel.
Aangezien Xanti op mijn schoot ligt te slapen (en ik haar niet wil doen laten schrikken omdat het ze hier nog geen dag zijn), heeft Sloeber er dus van geprofiteerd!!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 05 juni 2010 - 11:35

Ja, inderdaad niet gemakkelijk op te lossen, ik heb hier hetzelfde voor.

Toen Sati erbij kwam als kitten, stond Roswell op de Trovet ASD (struvietkristallen), en was hij al te zwaar, dus mocht hij zeker geen kittenvoeding binnenkrijgen!

Toen heb ik het opgelost door een grote kartonnen doos te nemen, de kant die al open is het karton eraf snijden zodat je een soort bak krijgt, die omgekeerd zetten en er een ronde opening in te snijden zodat enkel het kitten erdoor kon :d
Als ik dan 's avonds de korrels bijvulde plaatste ik de doos op haar zijkant, en liet ze een tijdje zo, terwijl Roswell zijn eigen korrels aan het binnenspelen was, zo kon Sati eten en snapte ze dat haar voeding daarin zat!
Je kunt er ook enkele kleinere gaatjes inmaken zodat er wat meer licht invalt.
Een grote kartonnen doos kost niets en kun je gemakkelijk in winkels vinden.
De opening kun je mettertijd groter maken, volgens de groei van het kitten.
Probeer de opening op de hoogte van de pootjes van je kitten te maken, zodat ze haar kopje er gemakkelijk doorkrijgt, de pootjes volgen dan wel ;)

Die doos moet je dan eventueel wel blokkeren of gewicht op plaatsen zodat de anderen er niet mee op de loop kunnen gaan, want Roswell kreeg er op het eind wel zijn kop door, en ging met de doos wandelen :ha

Nu heb ik het opgelost met de grote koffertransportbench, die heeft 2 schuifdeuren, Echo's voeding staat daarin, en de schuifdeuren zijn geblokkeerd op haar breedte, zodat de anderen er niet door kunnen :d

Bewerkt door haemoglobine, 05 juni 2010 - 11:38.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo