Spring naar inhoud

- - - - -

Nu al buiten!

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 02 juni 2010 - 18:33

Cilia, hou hem aub binnen. Zeker tot 2 weken na de castratie, zodat alle hormonen (je weet wel) weg zijn. Een kitten in huis is nu éénmaal de verantwoordelijkheid van iedereen die thuis woont.
Wanneer je ook van plan bent dit poesje buiten te laten, weet dan zeker dat het veilig is.
Je zegt dat je met een castratie al wel ervaring hebt, maar niet met een sterilisatie. Ofwel ligt het eraan dat ik :blont: ben, maar ik begrijp niet zo goed wat je hiermee wil zeggen.
Ik ben misschien wat te rechtstreeks tegen je, maar we willen je alleen maar helpen...

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#17 Geplaatst 02 juni 2010 - 19:08

dolfjeweerwolfje zei:

Cilia, hou hem aub binnen. Zeker tot 2 weken na de castratie, zodat alle hormonen (je weet wel) weg zijn. Een kitten in huis is nu éénmaal de verantwoordelijkheid van iedereen die thuis woont.
Wanneer je ook van plan bent dit poesje buiten te laten, weet dan zeker dat het veilig is.
Je zegt dat je met een castratie al wel ervaring hebt, maar niet met een sterilisatie. Ofwel ligt het eraan dat ik :blont: ben, maar ik begrijp niet zo goed wat je hiermee wil zeggen.
Ik ben misschien wat te rechtstreeks tegen je, maar we willen je alleen maar helpen...

Eh;
Ik wil ermee zeggen dat ik mijn katers al eerder heb laten casteren
dan dat ik mijn kattinnen heb laten steriliseren.
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 02 juni 2010 - 19:48

oke, zo ver was ik al :lachen: . Toch begrijp ik nog steeds niet wat je wilde zeggen. Maar het zal inderdaad komen omdat ik :blont: ben.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 02 juni 2010 - 19:49

Er is toch geen verschil voor jou of het nu om een castratie of een sterilisatie gaat? Toch niet om het al dan niet buiten te laten :catscratchhead . Of??

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#20 Geplaatst 02 juni 2010 - 19:51

dolfjeweerwolfje zei:

Er is toch geen verschil voor jou of het nu om een castratie of een sterilisatie gaat? Toch niet om het al dan niet buiten te laten :catscratchhead . Of??

Maar ik bedoelde dat ik niet wist/weet hoe zo'n operatie verloopt,
wat erna gebeurt, hoe je je erop moet voorbereiden ofzo...
Maar nu weet ik dat dus wel :)
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 02 juni 2010 - 20:24

Indien  je nu niet naar buiten kan, dan kan je zo'n tuigje beter bestellen bij Zooplus!! Is makkelijk! Jij bestelt, betaalt (online is eenvoudig!!)en ze brengen het naar jou thuis!!! Ik bestel er al lang al mijn kattenzand, voeding, en nog veel meer!

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#22 Geplaatst 02 juni 2010 - 20:49

Lut zei:

Indien  je nu niet naar buiten kan, dan kan je zo'n tuigje beter bestellen bij Zooplus!! Is makkelijk! Jij bestelt, betaalt (online is eenvoudig!!)en ze brengen het naar jou thuis!!! Ik bestel er al lang al mijn kattenzand, voeding, en nog veel meer!

Lijkt me inderdaad erg handig, maar het tuigje is niet zo erg dringend;
Ze is (ook aan een tuigje) volgens mij nog steeds veel te jong,
ga er aan beginnen in de zomervakantie wanneer ik er erg veel tijd en energie erin kan steken :)
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 02 juni 2010 - 21:50

Te jong? Het is net jong dat je het moet leren om aan een tuigje te lopen! Het is NU dat het heel belangrijk is dat ze niet kan weglopen. Als ze groter is (bij voorkeur na de sterilisatie), is het de eigen keuze aan jullie of je haar wil buiten laten en als ze dan al een tuigje gewoon is, zal ze ook niet meer moeten wennen en zo kan je haar laten wennen aan het naar buiten gaan.
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#24 Geplaatst 03 juni 2010 - 06:05

:s

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#25 Geplaatst 03 juni 2010 - 06:22

Cilia zei:

Lijkt me inderdaad erg handig, maar het tuigje is niet zo erg dringend;
Ze is (ook aan een tuigje) volgens mij nog steeds veel te jong,
ga er aan beginnen in de zomervakantie wanneer ik er erg veel tijd en energie erin kan steken :)

ja als je het nu niet leert ga je veeeeelllllll energie er mogen in steken , nu is dat niet zo moeilijk
maar 1 ding snap ik niet : je zegt dat ze snel buiten loopt als de deur nog maar open gaat he , toen ik dan vroeg is ze buiten geweest ( mank pootje ) , wist jij het niet en jou ouders ook niet ???
Wil je jou katje wel aan een tuigje houden , met een tuigje kan ze niet overal lopen waar ze wil he ;) als je ze daarna gewoon buiten laat lopen heeft dat tuigje denk ik niet veel zin .... is wel raar heel die situatie , kheb veel moeite om dat allemaal te begrijpen
toen ik vorig jaar clyde heb verloren , heb ik stilletjes daarna 2 katjes gekozen , op het einde van het schooljaar zijn die twee schatjes bij mij komen wonen, ik wou niet vroeger , ik wou dat ik tijd voor hun had en niets anders moest doen ....

Guest_Daphnii__x3_*
Guest_Daphnii__x3_*

#26 Geplaatst 03 juni 2010 - 06:55

Op de markt heb ik ook een tuigje gezien en dat was maar 3 euro.
en ik denk dat je maar beter er zo snel mogelijk mee kan beginnen, wennen kan wel even duren en dan kan je na de examens er direct mee buiten en laat haar binnen al wennen.
ook zou ik inderdaad de poes nog niet buiten laten voor de 2e inenting en voor castratie/sterilisatie.

groetjes.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 03 juni 2010 - 16:16

Kunnen je ouders geen tuigje kopen waarom moet jij daar zolang voor fietsen .Ik begrijp het niet ik zou als mama er direct voor zorgen .Dan kan Ginnie er rustig aan wennen,en heb jij tijd voor je studies
Het is maar een voorstel he meid..... :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#28 Geplaatst 03 juni 2010 - 17:01

Zal het eens voorstellen :)
Maar de anderen vinden zo'n tuigje minder belangrijk,
maar ik ga hun overhalen dat Gini gewoon alleen buiten laten veel
te gevaarlijk is...
We zijn wel bezig met een muur te bouwen, dus is het wel al een heel stuk veiliger
Geplaatste afbeelding

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 03 juni 2010 - 19:56

Zo'n soort van schrikdraad met een halsbandje misschien?

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 03 juni 2010 - 21:44

Sorry mss ben ik wat traag van begrip of zo maar je gaat me u echt niet wijsmaken dat je zit te leren van smorgens tot s avonds dat er geen tijd af mag om even een dierenzaak binnen springt om een tuigje te gaan halen... de tijd bv die je spendeert om te antwoorden in dit topic kon je gemakkelijk al even langs een winkel langs.
Ik heb een kater die reeds 8 jaar aan een tuigje loopt zonde enig probleem hij is dit gewoon van kleinsaf... wil je het niet op deze manier dan is het spijtig om te zeggen maar ... tja spijtig dan voor je poes als ze onder een auto komt te zitten. :misselijk: