Spring naar inhoud

- - - - -

Nu al buiten!

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#31 Geplaatst 10 juni 2010 - 12:34

In de tom&co in wetteren hebben ze wel kittentuigjes hé?
En zou je je kat mogen meenemen om te passen? :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#32 Geplaatst 10 juni 2010 - 12:54

Cilia zei:

In de tom&co in wetteren hebben ze wel kittentuigjes hé?
En zou je je kat mogen meenemen om te passen? :LOL: :LOL:

Ik denk niet dat Gini het fijn zal vinden om even meegesleurd te worden naar de winkel. :o
Je hebt bij mijn weten 2 soorten, kittentuigjes en tuigjes voor volwassenen. Meestal zijn die wel met een sluiting voorzien die je kan aanpassen aan de dikte e.d.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:08

de tuigjes zijn normaal verstelbaar hoor, het is dus niet echt nodig om het te passen in de winkel. Het risico dat ze ontsnapt is ook veel te groot.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#34 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:21

:-k :-k meenemen naar de winkel ? als je Gini wil showen moet je naar een show gaan of wel even vragen bij tom en co of ze eens komen kijken naar gini

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#35 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:22

Zal Gini op voorhand eens proberen te meten :)
Kan hij thuis blijven :LOL:
Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#36 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:23

je moet niet meten .... neem een kitten tuigje
er staan zo riempjes op die je kan verschuiven .... en dat past op elk kitten

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#37 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:27

Ik denk dat ik eindelijk de juiste term heb gevonden!

Ontoerekeningsvatbaar.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#38 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:28

Vosse zei:

Ik denk dat ik eindelijk de juiste term heb gevonden!

Ontoerekeningsvatbaar.

Huh?
:trance: :trance: :trance:
Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:32

zoek dat woord op als je het niet snapt. of ga je er anders weer een topic van maken :)

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#40 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:36

Brenda... zei:

zoek dat woord op als je het niet snapt. of ga je er anders weer een topic van maken :)

wacht laat mij maar , beter voorkomen dan genezen :ha

Ontoerekeningsvatbaarheid

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken
(On)toerekeningsvatbaarheid is een term die wordt gebruikt in het rechtssysteem.
Kort gezegd betekent het dat als iemand iets doet waar hij niets aan kon doen doordat de persoon bijvoorbeeld een geestelijke ziekte heeft, hij/zij een ontoerekeningsvatbaar-verklaring krijgt, hierdoor is het mogelijk dat hij/zij een kortere gevangenisstraf krijgt of helemaal geen.
Vaak is het zo dat er TBS wordt opgelegd om de persoon te helpen aan zijn geestelijke ziekte of om de maatschappij te beschermen tegen de risico's die zich voor kunnen doen als de veroordeelde zich vrij onder de mensen kan begeven.

Er zijn 2 vormen van ontoerekeningsvatbaarheid:
  • Volledige ontoerekeningsvatbaarheid: tijdens het begaan van een strafbaarfeit is de dader als het ware onder invloed van zijn stoornis. Hij begaat het strafbaarfeit dus niet meer uit eigen wil, maar "in de wil van zijn of haar stoornis." Bij volledige ontoerekeningsvatbaarheid is er sprake van een schulduitsluitingsgrond. Vaak worden deze personen veroordeeld tot TBS.
  • Verminderde toerekeningsvatbaarheid: dit is geen schulduitsluitingsgrond! Het geeft de mate aan waarin de strafbare gedraging aan de verdachte toe te rekenen is. De vraag of een feit aan de dader kan worden toegerekend is altijd ja of nee. Bij verminderde toerekeningsvatbaarheid is de gedraging dus wel aan de dader toe te rekenen, al zal hij hoogswaarschijnlijk een mildere straf opleveren.

Bewerkt door clyde, 12 juni 2010 - 17:36.

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:37

:ha :ha :ha :ha :ha
Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#42 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:38

Ontoerekeningsvatbaar is een term die gebruikt wordt in de juridische wereld. Het wil zeggen dat je niet (of niet volledig) verantwoordelijk bent voor je daden vanwege een bepaalde psychologische stoornis of "tekortkoming".

Zo kan je bv. ontoerekeningsvatbaar verklaard worden vanwege een psychose, schizofrenie, tijdelijke vlaag van waanzin (bv vlak nadat iemand je iets heel ergs heeft aangedaan), een heel laag IQ, ... Exacte gronden zullen de rechtsstudenten hier veel beter kunnen geven.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#43 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:38

Ja voila, ik moest t typen ipv c/pen :ha

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:39

nu weet ze het zeker :) kan niet missen gwn :) alhoewel :ha

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#45 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:40

:ha :ha :ha :ha :ha foei hier mogen wij niet mee lachen :ha