Spring naar inhoud

- - - - -

Nu al buiten!

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#46 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:41

clyde zei:

:ha :ha :ha :ha :ha foei hier mogen wij niet mee lachen :ha
:ha :ha :ha doen we toch niet.

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#47 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:42

:ha :ha :ha nee ik niet nee :ha

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#48 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:43

clyde zei:

:ha :ha :ha nee ik niet nee :ha

en ik zou niet durven :ha :ha :ha

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#49 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:56

Die betekenis kende ik wel hoor :o
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#50 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:58

Cilia, wat we eigenlijk bedoelen is dat je helemaal niet luistert naar de raadgevingen die er hier allemaal gegeven worden. Misschien dat ze ergens wel blijven hangen, maar je doet er maar bitter weinig mee. Tenzij je echt gedwongen wordt omdat iemand kitteneten komt brengen ofzo.

Je kan een kittentuigje gaan kopen in de Tom&Co, de Aveve, enz. Je kan er ook eentje online kopen en dat dan thuis laten leveren. Gezien Gini nog zo klein is, zou het wel kunnen dat ze er nog niet in past. Daar is een reden voor. De meeste mensen wachten sowieso wel even voor hun kitten buiten gaat, of het nu los is of aan een tuigje.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#51 Geplaatst 12 juni 2010 - 18:30

@ Vosse  :x Zo stout van jou!!!

Het is overigens, zoals al wel duidelijk gemaakt is, zeer onverstandig een kitten mee naar de winkel te nemen. Je moet helemaal niets passen. Je hebt kittentuigjes en passen voor alle kittens. Ze zijn verstelbaar.
Het is net nu dat ze zo jong zijn dat je ze vanalles kunt aan en afleren. Des te ouder, des te moeilijker.
Xanti heeft daarstraks voor het eerst haar tuigje aangehad. Reden: onze afbakening naar de tuin is te laag voor hen :oops: geworden.
Maar ze kunnen niet weg hoor. De platen zijn meer dan 2 meter hoog.
Toch mogen ze voorlopig niet naar buiten (tot 2 weken na ster.). Dus ben ik maar met haar gaan wandelen in de tuin.
Ook leer ik hen nu al Cilia dat je aan hun oogjes, oren, tanden,... mag komen.

Maar meenemen naar de winkel..., slecht idee.

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#52 Geplaatst 13 juni 2010 - 13:42

Hoi Cilia,

Ik heb deze discussie gevolgd en besef dat je nog heel jong bent en afhankelijk van je ouders hoe er met je katje wordt omgegaan...

Ik vind sommige reacties dan ook wat " streng" toch kan ik het me wel voorstellen. Bij je katten staat dat je inmiddels 4 (ik zie er 3) katten hebt gehad, waarvan er nu nog 1 leeft.
Bij 1 van je katten staat dat dit middels een auto is gebeurd en die zijn echt niet binnen...........
Maar toch zeg je dat je echte binnen katten hebt- zo spreek je jezelf tegen.

Katten vinden het buiten fijn en zijn zelfstandig - veel mensen kiezen ervoor de kat naar buiten te laten - maar daar zijn wel gevaren en risico's voor de kat. Het kan goed gaan - maar ik denk dat jij het verdriet kent als het niet goed gaat.... :cry:
Een kat  niet gesteriliseerd of gecastreerd naar buiten laten gaan vind ik echt niet kunnen.

Een kat kan prima binnen leven, maar dan moet iedereen in het gezin zorgen dat deuren en ramen gesloten zijn (een kat zal uiteindelijk een weg naar buiten vinden). Ik hoop dan ook dat je je familie, na jullie eerdere verlies  kunt overtuigen, dat jullie je katje beter binnen kunnen laten.
Ik wens je hier veel succes mee.......

Een tuigje is dan ook niet nodig - en dat scheelt jouw in je drukke schooltijd ook veel tijd... Want een kat aan een tuigje mag je niet alleen laten. Gewoon binnen houden zou ik zeggen!

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#53 Geplaatst 13 juni 2010 - 13:54

Dringend tijd dat je eens een boek leest over het verzorgen van katten...

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#54 Geplaatst 13 juni 2010 - 14:21

Ik weet dat het moeilijk ligt voor jou Cilia,maar ik zou Ginnie toch niet buiten laten .Zeker niet voor ze gecastreerd is en ze is nog veel te speels en te klein om alle gevaar buiten te ontwijken.Hopelijk wil je dat eens begrijpen en je familie ook. :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 14 juni 2010 - 19:32

Oh ja, die dingen die ik opnoem (aan oren, ogen,.. komen), kan je ook in speelsituaties doen. Elke dag heb ik dit zeker gedaan zodat ze hieraan gewoon geraken. Het zal in de toekomst zeker nog van pas komen!