Spring naar inhoud

- - - - -

Ontlastig bij kitten

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Lalientje
Lalientje
  • 376 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 02 juni 2010 - 14:16

Dit is misschien een rare vraag maar bij Zuppa vind ik dat de ontlasting altijd zo "niet vast" is in vergelijking met Grietje zijn dat percies kogels :p .

't is ook niet lopend lopend, maar het is zeker geen vaste ontlastig.   Is dat normaal?  Op dit moment eet ze heel weinig vast voedsel, dat is iets wat ze nog gaat moeten leren denk ik...

Lalientje
Lalientje
  • 376 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 03 juni 2010 - 15:52

Komaan iedereen zijn kat gaat naar toilet.  Kan er hier echt niemand mee helpen?

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 03 juni 2010 - 18:42

Dat was een kitten als ik me goed herinner eh?
Hoe lang is het bij jou?
En hoe oud?

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 03 juni 2010 - 21:25

Mijn twee poezels van 5 maanden hebben ook vaak een vochtige ontlasting, soms gewoon wat nat en soms
bijna vormeloos... Maar ze zien er gewoon gezond uit en ze eten prima :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 05 juni 2010 - 14:31

Hier is de ontlasting bij de poezen ook wel eens wat minder vast, maar zolang ze goed eten en spelen, maak ik me daarover geen zorgen. Bij een kitten moet je wel opletten dat ze dan voldoende drinken omdat ze sneller kunnen uitdrogen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 05 juni 2010 - 14:50

hoe de ontlasting eruit ziet, heeft natuurlijk te maken met de voeding die ze krijgt. als je zegt dat ze nog maar weinig vaste voeding eet, zal dat de grootste oorzaak zijn. eens ze vast voedsel (korrels) zal eten, zal de ontlasting ook wel vaster worden. wat eet ze nu specifiek??
Geplaatste afbeelding

Lalientje
Lalientje
  • 376 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 06 juni 2010 - 00:13

De kitten is nu 7 weken (ik weet het te vroeg om weg te zijn bij de mama)... op het moment dat ze vastere voeding begon te eten was haar ontlasting al vaster

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 06 juni 2010 - 00:55

een tip om het overschakelen naar vaste voeding te vergemakkelijken is de harde brokjes te weken in een beetje (lauw of warm) water, zo is het iets zachter om te eten, en dan kan je geleidelijk aan minder water indoen, zodat ze alsmaar harder worden. nu heeft ze zeker haar voeding nodig, dus als je ze een tijdje moet weken, zeker doen, zolang ze eet is het goed! :)
Geplaatste afbeelding

Lalientje
Lalientje
  • 376 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 06 juni 2010 - 10:16

Nele thx voor de tip.  Ik was al begonnen met het eten te weken in water maar dacht er niet bij na dat lauw of warm water indd sneller weekt.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 06 juni 2010 - 11:07

Het heeft inderdaad te maken met de voeding. Aan zeven weken, mag ze zeker al vaste voeding eten hoor. Als ze geen korrels wil eten, kan je inderdaad proberen wat Nele heeft gezegd.
Geplaatste afbeelding