Spring naar inhoud

- - - - -

infectie bovenste luchtwegen HOOIKOORTS, het is weer begonnen

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#1 Geplaatst 03 juni 2010 - 09:39

Jullie kunnen het niet horen maar mijn luchtwegen doen weer heel moeilijk. Mijn stem is weg en mijn keel voelt heel gezwollen.

Nu ben ik aan het denken of dit geen hooikoorts kan zijn ofzo. In het verleden heb ik daar nog last van gehad. En nu valt het mij op dat het weer beter wordt en mijn keel slechter.

Zou hier een verband zijn??

Bewerkt door Lies, 23 juni 2010 - 09:11.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 03 juni 2010 - 09:44

Dat zou idd best kunnen.
Ik merk bij mezelf dat ik veel meer nies en kuch als het goed weer is.
Je kunt dat wel laten testen hè Annelies.
Of vraag aan je dokter om je een licht antihistaminemiddel te geven.
Beterschap hoor! :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#3 Geplaatst 03 juni 2010 - 09:48

oohh dat kan zeker Lies.
Ik ben dus nog nooit allergisch geweest aan iets maar dit jaar is het vreselijk.....
Ik heb ondertussen een cortisonen puffer omdat ik zo ongeveer in mijn hoesten bleef met als gevolg een aantal gekneusde ribben... die nu na ongeveer een maand nog vreselijk pijnlijk zijn.
Traan ogen, snot, snot, snot en nog eens snot. Ik neem dus ook nog Loratadine in en dat helpt dus wel vrij goed tegen mijn snot en mijn ogen maar niet voor het hoesten :oops: .
Mijn god, ik heb nooit geweten dat het zo ellendig was een allergie :oops:
Ze hebben mij pas getest maar ze zijn er nog niet achter wat het is...... alleen dat mijn allergiewaardes echt enorm verhoogd waren :8

Bewerkt door *mikkeke*, 03 juni 2010 - 09:49.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#4 Geplaatst 03 juni 2010 - 10:16

Om  13u ga ik mijn beklag nog eens doen bij de dokter.

Guest_Shaq_*
Guest_Shaq_*

#5 Geplaatst 03 juni 2010 - 11:29

ja dat kan goed zijn hoor.. ik ben in mijn hele leven nooit allergisch geweest en de voorbije 2 jaar heb ik altijd een snotneus en tranende ogen als de pollen komen.. dusja.. eens laten testen..

Pixel
Pixel
  • 17.020 berichten

#6 Geplaatst 03 juni 2010 - 11:42

Dat zou best wel eens kunnen. Ik heb van mijn keel wel geen last, maar een allergie is niet voor iedereen hetzelfde natuurlijk.
En zoals Marjon zegt, het is erg momenteel. En ik wil ook mijn loratadine nemen en ik mag niet. En mijn oogdruppels mogen ook niet. :evil: Dus ik zit hier maar met kriebelende oren, pikkende en tranende ogen, en ik nies me kapot. Het vel van mijn neus is er al half afgesnotterd :louche: En ik krijg schrik van niezen. Ofwel geeft dat een ferme steek in mijn buik, ofwel doet het serieus pijn aan mijn ribben :o En het is een uitdaging voor mijn blaas :mrgreen: Volgende baby moet ik beter plannen, niet meer hoogzwanger in het hooikoortsseizoen hoor :gek:

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 03 juni 2010 - 12:23

Naar het schijnt is er momenteel een piek van infecties aan de bovenste luchtwegen en keelpijn ed.  Mijn klein zoontje heeft het momenteel ook te pakken en heeft er trouwens ook hoge koorts bij.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#8 Geplaatst 03 juni 2010 - 12:27

Pixel zei:

Volgende baby moet ik beter plannen, niet meer hoogzwanger in het hooikoortsseizoen hoor :gek:

Al plannen voor nummer 2? :LOL:

@ Lies: kan idd. hooikoorts zijn hoor

Pixel
Pixel
  • 17.020 berichten

#9 Geplaatst 03 juni 2010 - 12:39

Elfonia zei:

Al plannen voor nummer 2? :LOL:

:ha Nee, nog niet hoor. Maar als er nog eentje zou komen, dan... Alhoewel je dat eigenlijk toch niet kan plannen, je weet niet wanneer het raak gaat zijn. :mrgreen:

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#10 Geplaatst 03 juni 2010 - 13:21

Veel beterschap :hug:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 03 juni 2010 - 13:58

zo terug van de dokter.
Hij heeft mij medicatie voor geschreven met cortisone, voor die irritante kriebel in mijn keel, tegen hooikoorts en nog iets. Het was zo'n 4 in 1 gemaakt door de apotheker zelf.
2 dagen ziekteverlof en hopen dat het snel beter is.
Hooikoorts klonk hem logisch toen hij zag dat ik daar nog last van had in het verleden (daarmee ben ik bij zijn voorganger geweest).

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#12 Geplaatst 03 juni 2010 - 13:59

Ik heb eventjes geleden ook nog last gehad van keelpijn, verstopte neus, enz enz. Blijkt dat half België er toen mee zat, volgens mijn huisarts ;)

Hoop in ieder geval dat dit je gaat helpen!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 03 juni 2010 - 13:59

:hug: :hug: :hug: En ben je nu thuis of ben je weer aan het werk gegaan? :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#14 Geplaatst 03 juni 2010 - 14:00

Joloka zei:

:hug: :hug: :hug: En ben je nu thuis of ben je weer aan het werk gegaan? :hug: :hug: :hug:

:oops: zit op mijn werk
maar ga dadelijk wel even naar huis om mij neer te leggen

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#15 Geplaatst 03 juni 2010 - 14:23

veel beterschap :hug: