Spring naar inhoud

- - - - -

mijn britse korthaar blijft mager

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 03 juni 2010 - 20:58

ik heb een britse korthaar en die blijft mager? hij krijgt brokjes van royal canin zoveel hij wil, maar je kan zen ribbekes blijven voelen. hij is 1.5 jaar oud en zou normaal toch het postuur al aan het moeten krijgen zijn of niet? Nu dacht ik hem te ontwormen maar ik weet niet of je die pilletjes zomaar bij de apotheek kan gaan halen?
ook ruift hij enorm fel als je hem aait zie je de flokken rondvliegen... ik heb een borstelke van varkenshaar en daar kam ik hem soms mee maar het lijkt niet te helpen. zijn vacht ziet er gezond uit?
wie kan mij helpen met enkele tips of raad.....

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#2 Geplaatst 03 juni 2010 - 21:12

Wat geef je hem te eten? Voeding kan veel uitmaken voor de vachtstructuur!
En heb je hem nog nooit ontwormt!? Zou ik snel doen dan, moet regelmatig gebeuren hoor!

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 03 juni 2010 - 22:18

Hoeveel weegt hij? Ontwormen moet je regelmatig doen. Dat kan je heel makkelijk in de apotheek vragen en het kost ook niet zoveel. Je hebt zowel pasta's als pilletjes.

Bewerkt door Bibie, 03 juni 2010 - 22:18.

Geplaatste afbeelding

henny
henny
  • 1.601 berichten

#4 Geplaatst 04 juni 2010 - 08:16

Is het de kat van je avatar?
Deze variƫteit wordt over het algemeen niet groot en stevig.
Ook is het nu de 'magere tijd' heel veel Britten verliezen in de zomer vacht en vet.
Henny

enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 05 juni 2010 - 07:38

hey eet voer van royal canin voor indoor adult katten.
hij is toen hij klein was ontwormd, maar dan zal ik dringend eens naar de apotheker huppelen :-)
@ henny ik wist niet dat er verschil was in groei tussen de verschillende varieteiten, is dat altijd zo ja?

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 05 juni 2010 - 12:03

solids zijn vaak steviger, zilvers ranker.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 05 juni 2010 - 15:29

Ontwormen moet je zeker elk half jaar doen hoor ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 06 juli 2010 - 15:18

ik heb mijn kat ontwormd en ook nu komt hij niet bij. waren ook geen wormen bij zijn ontlasting... heb net ook een topic geplaast ivm nat voer. hebben jullie hier ervaringen mee? of kennen jullie droogvoer dat de meeste katten graag hebben? ik geef royal canin, heb al verschillende soorten geprobeerd. mag ik hem eventueel terug kittenbrokken van royal canin geven, daar zit meer vet in? graag jullie raad ivm mijn moeilijke eter...

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 06 juli 2010 - 15:24

Onze Britten staan momenteel ook wat magerder. Lily, black silver tabby is ook fijner gebouwd (maar heeft dan weer een pensie) dan Onslow (lilac).
Je moet je katten idd regelmatig ontwormen en ik geef soms ook wat vitamines bij voor de vacht.
Geplaatste afbeelding

enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 06 juli 2010 - 15:26

zijn vacht is wel mooi... ik maak mij gewoon wat zorgen om zijn gewicht en omwille dat hij zo weinig eet. drinken doet hij ook niet zoveel...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 06 juli 2010 - 15:35

Heb je mijn Chanel al eens gezien, zij is ook heel fijn. ;)

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#12 Geplaatst 06 juli 2010 - 16:04

er is al de vraag gesteld hoe zwaar je kater is. maar nog geen respons. ;) ik ben ook wel benieuwd naar het gewicht. van wat ik zie van je avatar vind ik het wel meevallen. verharen doen ze op het moment bij mij ook... misschien kvv (vers vlees) proberen bij te voeren
Geplaatste afbeelding

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 06 juli 2010 - 16:27

Misschien kan af en toe een traktaat onder vorm van een blikje tonijn in eigen nat of zo hem wel bekoren en beterschap brengen mbt zijn gewicht?  Of af en toe eens wat garnaaltjes?  

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#14 Geplaatst 06 juli 2010 - 20:37

:geluk:

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#15 Geplaatst 06 juli 2010 - 21:18

1 van mijn britten is ook niet erg dik en ze is al 5 jaar