Spring naar inhoud

- - - - -

naapen

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
leske.j
leske.j
  • 31 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 03 juni 2010 - 23:22

ik zit hier echt met mijn handen in mijn haar, het is begonnen met ons minousche die telkes weer op de lakens of in de zetel plaste, nu doet filou het ook al en begint mops  het ook al te doen ze gebruiken wel verschillende plaatsen maar durf ik doeken in onze 1zit leggen is het vandat, ik heb al product gehaald voor hun weg te houden maar dat helpt niet echt blijkbaar, de kattenbak wordt dagelijks proper gemaakt, ik weet echt niet meer wat te doen, hopeloos wordt ik ervan en mijn man die het al niet echt op katten heeft is natuurlijk helemaal niet goed gezind erover. Zou het kunnen dat ze elkaars gedrag overnemen, of wat kan er toch aan de hand zijn. :(

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 04 juni 2010 - 00:09

Als er er één begint is de kans groot dat de andere volgen, als je die pisplakken wast doe je het dan ook met azijn? Want alleen waspoeder is niet genoeg de katjes gaan dat nog rieken en doen het dan weer.
Eerst zou je moeten te weten komen waarom ze dit doen!
Kan liggen aan:
*nieuw huisgenootje (kat, hond....)
*verandering in huis (nieuwe meubelen, verhuisd,...)
*jaloers
*te weinig aandacht
*kattenbak (veranderd van kattengrind, van plaats, vuil...)
*medisch
*niet gecastreerd/gesteriliseerd
Er zullen nog wel oorzaken zijn waar ik momenteel niet aan denk.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#3 Geplaatst 04 juni 2010 - 00:12

Ik denk dat het door de geur komt dat de andere er ook pipi op gaan doen. Een beetje zoals met de kattenbak daar plassen ze ook met meerdere in.
Hoeveel bakken heb je staan?
Mss eens ander grid nemen of zo, ik denk dat zo een slecht gedrag heel moeilijk af te leren is. Gaan ze ook buiten of zijn het binnenkatten?
De geur er helemaal uit krijgen is heel moeilijk, zeker als je het niet kan wassen in de machine. Er blijft altijd iets achter en dat ruiken zij perfect. Ze zoeken mss aandacht, negatieve aandacht is ook aandacht. Zijn ze jaloers op mekaar? Zijn er dominante katten tss? Heb je het probleem al eens aan je da voorgelegd?

leske.j
leske.j
  • 31 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 05 juni 2010 - 01:38

het zijn binnenhuiskatten, 2 vrouwkes en 1 manneke en ik moet zeggen da manneke pest de vrouwkes wel dikwijls als ze dan rustig liggen hun gaan ambeteren enz.

leske.j
leske.j
  • 31 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 05 juni 2010 - 01:41

Solotje zei:

Als er er één begint is de kans groot dat de andere volgen, als je die pisplakken wast doe je het dan ook met azijn? Want alleen waspoeder is niet genoeg de katjes gaan dat nog rieken en doen het dan weer.
Eerst zou je moeten te weten komen waarom ze dit doen!
Kan liggen aan:
*nieuw huisgenootje (kat, hond....)
*verandering in huis (nieuwe meubelen, verhuisd,...)
*jaloers
*te weinig aandacht
*kattenbak (veranderd van kattengrind, van plaats, vuil...)
*medisch
*niet gecastreerd/gesteriliseerd
Er zullen nog wel oorzaken zijn waar ik momenteel niet aan denk.

Met azijn, dat wist ik niet is wel goede tip merci. wat betreft medische oorzaken 1 kattin heeft last van vocht op haar hart dus die moet elke dag medicatie nemen voor vocht af te laten gaan, maar tis eigenlijk zij die de grote boosdoener is en zo plast, nu denk ik dat haar medicatie niet meer sterk genoeg is aangezien ze nogal bijgekomen is. volgende week zowiezo de dierenarts laten komen mss weet die wat het probleem is.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 05 juni 2010 - 14:57

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 05 juni 2010 - 15:08

Daar dacht ik ook dadelijk aan! Azijn! Anders gaan ze het inderdaad ruiken en plassen ze er terug. In jou geval andere ook.
Hopelijk geraakt het hiermee opgelost.
Dadelijk aan de slag zou ik dus zeggen :p .