Spring naar inhoud

- - - - -

help ,poes doet behoefte voor kattenbak

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_mammieke_*
Guest_mammieke_*

#1 Geplaatst 11 april 2009 - 15:29

Ik heb sinds begin van de week een poes van 8 jaar uit asiel gehaald.Ze is echt heel lief en aanhankelijk.
Ik had een nieuwe overdekte kattenbak gekocht met kattengrind zo met babypoeder.
De eerste dagen geen probleem,poes deed haar behoefte netjes in de bak.Nu sinds 2 dagen doet ze haar kaka juist voor de bak,plassen doet ze nog wel in de bak.
Ik vind dit zo raar omdat ze het in begin wel netjes deed.Ik heb bak al proper gemaakt maar helpt niets.Nu is het wel zo dat onze andere poes ook al eens in die bak geweest heeft en zijn behoefte erin gedaan.Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Weet iemand raad?

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 11 april 2009 - 15:32

ja, de andere poes kan de oorzaak zijn
normaal is de regel: 1 bak per kat + nog een
dus in jouw geval 3 kattenbakken
dit is niet steeds nodig, maar blijkbaar vindt je nieuwe schat het toch niet aangenaam om een bak te delen :)

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#3 Geplaatst 11 april 2009 - 15:33

Goh..er zijn inderdaad katten die het echt vertikken om in een kattenbak te gaan waar een andere kat iets in gedaan heeft. Een collega heeft hetzelfde probleem gehad en niet willen hé..dus ze heeft dan 2 kattenbakken gezet. Dus misschien is dit ook een mogelijkheid voor jou?

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 11 april 2009 - 15:35

kan ook zijn omdat ze nog aan elkaar moeten wennen :) mss dat ze na een tijdje er geen probleem meer van maakt, maar voorlopig zou ik toch een extra bak zetten ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_mammieke_*
Guest_mammieke_*

#5 Geplaatst 11 april 2009 - 15:39

Aldhissla zei:

kan ook zijn omdat ze nog aan elkaar moeten wennen :) mss dat ze na een tijdje er geen probleem meer van maakt, maar voorlopig zou ik toch een extra bak zetten ;)

ja,maar wat ik dan niet snap dat ze gaat plassen in die bak,en onze andere poes die gaat normaal nooit in een kattenbak,die gaat loopt binnen en buiten.Maar nu ja,blijkbaar is het leuker om ook eens in de kattenbak te gaan dan zijn behoefte buiten te doen,zoals hij normaal altijd doet.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 12 april 2009 - 11:12

Je kan altijd eens proberen om de kaka op te scheppen en in de bak te leggen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 12 april 2009 - 11:14

PeggyJ zei:

Je kan altijd eens proberen om de kaka op te scheppen en in de bak te leggen.

ja, maar in het begin deed ze het wel goed in de bak
dat wil dan dus toch zeggen dat ze wel weet waarvoor het dient?

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 12 april 2009 - 11:25

Aldhissla zei:

ja, maar in het begin deed ze het wel goed in de bak
dat wil dan dus toch zeggen dat ze wel weet waarvoor het dient?

dit weet ze inderdaad anders zou ze niet gaan plassen op dezelfde bak...
ik heb ook maar 1 bak voor 2 poezen en die gaan er beiden netjes op.Misschien eens ander zand proberen zonder babypoeder erin?? :catscratchhead

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 12 april 2009 - 12:07

Onze Maidu is vies van zijn eigen kakjes. Als er ééntje in de bak ligt wil hij niet altijd weer op de bak om te plassen. :onzeker:
Ik moet hier dus altijd zo snel mogelijk de kakjes wegscheppen want anders durft hij zich ophouden.
Misschien wil jouw kat daarom ook geen pipi en kaka in dezelfde bak doen?
Hij houdt ook niet echt van het deksel op de bak omdat dat de geur zo binnenhoudt. Ik probeer er hem toch aan te doen wennen en het lukt al beter.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 12 april 2009 - 22:27

De bak eens uitwassen met javel en misschien overgaan op ander kattenbakgrid.
Hier heb ik ook een gesloten bak en de poezels wouden er niet ingaan dus heb ik het deurtje eraf genomen en nu gaan ze er wel op. Het zal mss wat zoeken zijn maar vooral volhouden. En mss was dit het probleem waarom ze hem weggedaan hebben.
Blijven proberen is de boodschap, veel geluk nog.

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 13 april 2009 - 15:01

goh, dat is altijd een beetje uitproberen he. ik hoop dat je snel een oplosssing vindt

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 14 april 2009 - 20:33

Bij ons is het deurtje er ook af...

Ik zou misschien een beetje experimenteren met verschillend grid? Ik had eerst Felino en kocht dan iets anders (ik weet de naam al niet meer)... Amai, mevrouwtje Vib stond te krabben aan de bak en had er ook niet veel zin meer in. Nu terug Felino en Vib en Dieuw zijn terug tevreden :)
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#13 Geplaatst 14 april 2009 - 20:38

Ik denk dat je best begint qua experimenteren met een 2de kattenbak en altijd direkt (in de mate van het mogelijk ;) ) na behoefte de klonters verwijderen.

Guest_mammieke_*
Guest_mammieke_*

#14 Geplaatst 23 mei 2009 - 04:11

hey,

Ondertussen zijn we weeral wat verder.Ik weet nu dat ik dagelijks haar kakjes uit de bak moet scheppen want anders gaat ze er niet meer in.
Een mens word ook met de dag slimmer .
Ik heb al veel poezen gehad in men leven,maar nog nooit een poes die zo lief en aanhankelijk is als onze Toulouse.Ze is echt een super brave  en lieve schat.
Weet je wat ik zo grappig vind aan haar?telkens ik tegen haar aan het babbelen ben,antwoord ze me met zo een soort gebrom. :LOL: Dit doet ze niet als andere mensen tegen haar praten.Dikwijls zegt men dochter ale mama laat onze toulouse nog eens wat praten,tis echt komisch.
Dus ja mensen ,ze is een asielkat,geen raskat maar ze is echt super.En wie zegt dat oudere poezen zich niet kunnen aanpassen hebben het volledig mis hoor!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 23 mei 2009 - 06:16

:b Tof zeg dat je een asielkat een gouden mandje bezorgd

Welkom van mij en mijn 2 :catwalk :catwalk

Geplaatste afbeelding