Spring naar inhoud

- - - - -

Plukjes vacht

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 04 juni 2010 - 11:15

De laatste dagen zie ik hier een boel echte plukken vacht (stevige plukken dus) rond slingeren. Nu zie ik vandaag Zwartje echt zo'n pluk uit z'n pels trekken en weer uitspuwen. Dan daarna heeft ie zich op een grashalmpje gestort.

Kan het zijn dat hij gewoon wat last heeft met de ruiperiode? Hij is al ouder dan het gaat dus allemaal niet even vlot meer als vroeger natuurlijk.

Zwartje heeft de laatste tijd ook wel wat overgegeven, maar duidelijk omdat er een haarbal op z'n maag ligt. Hij krijgt dus nu haarbalsnoepjes van Whiskas. Daarnaast drinkt en eet hij nog goed. Hij ziet er gelukkig uit en is in z'n nopjes met het weer.

Iemand tips? Ik zal hem deze avond nog eens een 3-soorten-borstel-borstelbeurt geven. Hij is erg tuk op kammetjes en borstels enzo ;)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 04 juni 2010 - 11:20

Hmm ik heb gelezen dat dat voorkomt bij katten die ergens stress van hebben...

Geplaatste afbeelding

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 04 juni 2010 - 11:28

Ja daar dacht ik ook aan. Zeker omdat Rafje nu al 3 keer na elkaar 's nachts is binnen gebroken. Maar dat is wel de enige vorm van stress die hij heeft. Voor de rest is z'n baasje nu permanent thuis, z'n bakje permanent gevuld, en staat z'n tuin klaar om hem heel de dag door met een straaltje zon te begroeten ;)

S10
S10
  • 97 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 04 juni 2010 - 14:43

Ons Snolleke heeft is dit ook, zij is 17 jaar, dus ook stokoud verliest ook plukjes vacht

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 04 juni 2010 - 14:45

Gabriƫl doet dit ook soms (zou dit eigen zijn aan zwarte katten :oops: )., Met dat verschil dat hij het dan opeet. Ik denk dat hij dit jaar last heeft van de rui: eerst koud, dan warm, dan terug koud en nu weer warm...

Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 04 juni 2010 - 14:47

Kasper verliest nu ook eerder plukjes dan losse haren. Hij eet die wel niet op. :d Maar hij heeft de laatste weken ook wat stress gehad, omdat hij medicatie moest nemen. Dus dat zou wel kunnen kloppen, stress in combinatie met de gewone rui?

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 04 juni 2010 - 15:08

Ik denk ook dat het de leeftijd kan zijn.  Minneke had het ook (20,5 jaar oud).  De ene periode meer dan de andere natuurlijk. De DA maakte er niets van, maar als je niet gerust bent, zou ik gewoon even bellen naar de DA ;)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 04 juni 2010 - 18:41

Zwartje toch! Hij kan nu misschien wel wat meer last hebben van de ruiperiode, het is opeens wel een pak warmer geworden. Hier ruiven ze allebei ook nog heel erg, vooral Santos dan. Toen hij gisteren bij de DA was heeft hij de hele tafel "ondergesneeuwd". Ik zou me niet teveel zorgen maken, Zwartje is zo gezond als een visje. En met een baasje die permanent thuis is, een zo'n mooi weertje buiten zou ik het raar vinden dat hij last heeft van stress. Integendeel :)

Dat borstelbeurtje is geen slecht idee. Dat houdt het ruiven toch een dagje of twee tegen :ha .

Geplaatste afbeelding

clyde
clyde
  • 7.933 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 05 juni 2010 - 01:22

Hier heeft Casper soms ook plukken op zijn rug hangen maar :ha dat zijn dan plukken die door meneerke Charlie komen als ze spelen en met elkaar " vechten"

Geplaatste afbeelding