Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Heb jullie hulp nodig!!! (Ukje is bij mamapoes nu)

• Log in om te reageren
104 reacties op dit onderwerp
M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#31 Geplaatst 04 juni 2010 - 14:00

Ellenita zei:

geef haar wat drinkenfles en ga er mee naar de DA en dan kan je nog verder zien of beslissen wat het beste is , muizenpoes of zelf....

Hopelijk komt t goed!
je weet uiteraard niet hoelang het daar nu ligt he ,
kan er niet al gelest worden?

Hij is om Milkodog en papflesje geweest  naar de apotheker maar het wil nie drinken. Om de 2uren flessen kan ik niet tijdens de week want moet werken pff...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#32 Geplaatst 04 juni 2010 - 14:06

M&M zei:

Hij is om Milkodog en papflesje geweest  naar de apotheker maar het wil nie drinken. Om de 2uren flessen kan ik niet tijdens de week want moet werken pff...

Wat voor flesje gebruik je?

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#33 Geplaatst 04 juni 2010 - 14:12

Smitten Kitten zei:

Wat voor flesje gebruik je?

Eentje van de apotheker

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#34 Geplaatst 04 juni 2010 - 14:14

Breng het kleintje aub naar kittenopvang Tamino, zij heeft zeer veel ervaring en er zijn nestjes aanwezig zodat het kleintje misschien bij een pleegmama kan, de beste kans voor dit kitten.  Naar vervoer toe wil ik eventueel wel helpen, het is echt niet ver.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#35 Geplaatst 04 juni 2010 - 14:18

M&M zei:

Eentje van de apotheker

Dat had ik door. Maar wel merk is het ;) Kittens kunnen daar nogal kieskeurig in zijn.

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#36 Geplaatst 04 juni 2010 - 14:20

Smitten Kitten zei:

Dat had ik door. Maar wel merk is het ;) Kittens kunnen daar nogal kieskeurig in zijn.

Ah ok :oops: Weet niet welk merk het is.

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#37 Geplaatst 04 juni 2010 - 14:21

Mika zei:

Breng het kleintje aub naar kittenopvang Tamino, zij heeft zeer veel ervaring en er zijn nestjes aanwezig zodat het kleintje misschien bij een pleegmama kan, de beste kans voor dit kitten.  Naar vervoer toe wil ik eventueel wel helpen, het is echt niet ver.

Ik heb de site eens bekeken. Lijkt me wel super als het daar naartoe zou kunnen.
Oostende ligt wel niet echt bij de deur moet ik zeggen...

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#38 Geplaatst 04 juni 2010 - 14:25

Zoals gezegd ik wil eventueel helpen qua vervoer (ik woon in Brugge), ze is verbonden aan het asiel van Oostende maar de kittenopvang zelf is niet zo ver...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#39 Geplaatst 04 juni 2010 - 14:25

Hoe oud is het kitten eigenlijk? Heeft je vriend het al gewogen? Zijn de oogjes open? Navelstrengetje nog aanwezig? Hoe voelt de vacht/huid aan? Zo'n kleintjes drogen namelijk supersnel uit.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#40 Geplaatst 04 juni 2010 - 14:25

Eens bellen naar de poezenboot? Of Kat zoekt thuis in Gent?

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#41 Geplaatst 04 juni 2010 - 14:28

ik zou het ook naar tamino brengen, van maldegem naar oostende is tenslotte maar een halfuurtje :)

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#42 Geplaatst 04 juni 2010 - 14:33

Tamino is qua afstand het dichtst denk ik, het is 25 min. rijden, heb het net opgezocht op de routeplanner.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#43 Geplaatst 04 juni 2010 - 14:36

En misschien kan jij dan voor vertrek het ukje nog een flesje proberen te geven, Mika? Je hebt daar toch ervaring mee he, dus mss zit de handigheid nog in de vingers.

Anders is het wel heeeeel lang voor de kleine uk om te overleven zonder voeding. (er van uitgaande dat die al een hele dag niks heeft gehad dan) Ik zou aanraden de melk niet te sterk te maken, maar wel genoeg elektrolyten (Kela) en glucose erbij te doen. Snelle energie en voldoende vloeistof is het eerste dat dit kitten nodig heeft. Welk zorgen dat het kitten eerst op temp is.

Bewerkt door Smitten Kitten, 04 juni 2010 - 14:36.

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#44 Geplaatst 04 juni 2010 - 14:47

Smitten Kitten zei:

En misschien kan jij dan voor vertrek het ukje nog een flesje proberen te geven, Mika? Je hebt daar toch ervaring mee he, dus mss zit de handigheid nog in de vingers.

Anders is het wel heeeeel lang voor de kleine uk om te overleven zonder voeding. (er van uitgaande dat die al een hele dag niks heeft gehad dan) Ik zou aanraden de melk niet te sterk te maken, maar wel genoeg elektrolyten (Kela) en glucose erbij te doen. Snelle energie en voldoende vloeistof is het eerste dat dit kitten nodig heeft. Welk zorgen dat het kitten eerst op temp is.

Dat wil ik zeker proberen ... ik heb vorig jaar ook een papfleskleintje gehad, en die handigheid zal ik zeker niet verleerd zijn. Ik moet nu weg voor een uurtje, maar ik kom straks onmiddellijk terug kijken.

Bewerkt door Mika, 04 juni 2010 - 14:48.

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#45 Geplaatst 04 juni 2010 - 19:47

Ik ga het niet bij de kittentjes leggen hoor maar heb hier wel kmr melk en 2 soorten flesjes en spuitjes dus als tessa hier is, proberen eten geven.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens