Spring naar inhoud

- - - - -

Lily is geen BKH :(

• Log in om te reageren
51 reacties op dit onderwerp
Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#16 Geplaatst 04 juni 2010 - 15:53

Als je op de site van cattery Terenshof, de rasbeschrijving van de Scottish Fold leest staat er,
dat er kittens met gevouwen oortjes en kittens met rechte oortjes kunnen geboren worden.
Nergens staat de juiste benaming Scottish Straights voor de staande oren.

Zal ook wel een reden hebben zeker! ;)

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 04 juni 2010 - 16:07

Guschi zei:

Als je op de site van cattery Terenshof, de rasbeschrijving van de Scottish Fold leest staat er,
dat er kittens met gevouwen oortjes en kittens met rechte oortjes kunnen geboren worden.
Nergens staat de juiste benaming Scottish Straights voor de staande oren.

Zal ook wel een reden hebben zeker! ;)

Toen ik voor een Britje aan het kijken was, stond er dat Lily een Brits Korthaar fawn was, en haar zusje een Scottish Fold fawn tabby. En nu bij de nieuwe nestjes staat er ook dat je na enkele weken pas kan zien wie de foldjes zijn en wie de britjes.

Solotje zei:

Heel jammer, ik vrees dat je er eigelijk niets aan kunt doen :( , tenzij dat je van de aankoop af ziet maar dat is zeker te begrijpen dat je dat niet doet want uiteindelijk zal je hart al bij Lily zijn.

Idd! Dat was ik ook nooit van plan. Ik wou gwn mijn verhaal eens kwijt omdat ik het toch wel jammer vind. Als ik een ev. volgend katje neem, zal ik mij zeker beter informeren en op voorhand naar de stamboom vragen. (ik denk trouwens nu al dat ik volgende keer voor een Brits Langhaar ga, als mijn vriend wil natuurlijk :twisted: )

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 04 juni 2010 - 17:04

Dat bedoelde ik dus in het andere topic, ik heb exact hetzelfde aan de hand gehad. gelukkig had ik mij toen wél op voorhand geïnformeerd.

Dit is heel moeilijk... Heb je haar zelf al eens gevraagd waarom ze niet van in het begin over scottish straight spreekt? Of ja, wat zegt zij daar zelf van dat je een scottish straight stamboom ipv een brits korthaar stamboom krijgt?

Geplaatste afbeelding

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 04 juni 2010 - 17:15

Nee, had gisteren nog eens een mailtje gestuurd hoe het met Lily ging (dat was voor ik hier het topic gelezen had) Maar heb nog geen antwoord gekregen. Dus als ze terugmailt, moet ik haar er dan via mail over aanspreken? Of kan ik best wachten tot ik haar zie (dat zal zijn als ik Lily ga halen) Wil natuurlijk daar ook geen scene gaan maken he.. :oops:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 04 juni 2010 - 18:25

Elfje zei:

Nee, had gisteren nog eens een mailtje gestuurd hoe het met Lily ging (dat was voor ik hier het topic gelezen had) Maar heb nog geen antwoord gekregen. Dus als ze terugmailt, moet ik haar er dan via mail over aanspreken? Of kan ik best wachten tot ik haar zie (dat zal zijn als ik Lily ga halen) Wil natuurlijk daar ook geen scene gaan maken he.. :oops:

Ik zit ook vaak me zo'n dilemma,
- als je ze aanspreekt erover via mail, kan ze erover nadenken en weet ik veel, mss nog dingen "verzinnen" om haar goed te praten; verder ook nog: je ziet haar reactie dan niet... en ik heb het vaak moeilijk met dat element, ik zie graag de reactie van een persoon. (ik bel bv ook niet graag...)
- rechtstreeks: overval je er haar mee (hoewel ik denk dat ze die situatie al vaker meegemaakt heeft en dus wel weet hoe ze euhhh héél cru gezegd: moet verkopen!)

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#21 Geplaatst 04 juni 2010 - 18:32

gewoon on scene doen ;)

elkaar in de ogen kijken!

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#22 Geplaatst 09 juni 2010 - 09:33

Jammer dat je je zo bedrogen voelt :hug:

Hopelijk vergeet je alles snel als Lily bij jullie en kan je toch ten volle
genieten van haar :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 09 juni 2010 - 09:37

Heb je nog nieuws?

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 09 juni 2010 - 11:20

Solotje zei:

Heb je nog nieuws?

We mogen sewwes Lily gaan halen (joepi!! :LOL: ) dus zal het dan eens aankaarten

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 09 juni 2010 - 11:24

Veel plezier met je schatje.  En gewoon aankaarten zou ik zeggen.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 09 juni 2010 - 11:27

wooohoow! een nieuw ks schatje!!!

Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 09 juni 2010 - 11:31

Knuffel Lily dan maar goed! En succes met het aankaarten. :geluk:

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 09 juni 2010 - 11:32

ben benieuwd op wat ze hier zelf over te zeggen hebben.
of ze er nog iets in tegemoet komen of zo.
:geluk:

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 09 juni 2010 - 11:34

Veel succes! Lastig, maar ik zou het ZEKER aankaarten..

:rub:
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#30 Geplaatst 09 juni 2010 - 12:38

Elfje zei:

We mogen sewwes Lily gaan halen (joepi!! :LOL: ) dus zal het dan eens aankaarten

Super, ben benieuwd. :)