Spring naar inhoud

- - - - -

voorstellen

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
bibichec
bibichec
  • 4 berichten

#1 Geplaatst 04 juni 2010 - 23:32

hallo,

mijn naam is bibiche en ik ben in het bezit van twee katers. Nu ben ik ook pleeggezin voor een opvang! hierdoor heb ik een moederpoes en twee kittens van ong 5 weken in huis.

ik wil graag jullie advies/hulp omdat een van de kittens problemen heeft. dit merkte ik 10 dagen geleden. de arts waar ik naar moest bellen was niet bereikbaar en toen heb ik zelf actie ondernomen en naar een nachtdierenarts gegaan. Uiteindelijk de volgende dag naar de dierenarts van de opvang.

de symptomen zijn :

haalt moeilijk adem, het lijkt alsof hij het uit zijn buik moet persen. ook (wanneer ik hem voed) lijkt het alsof het melk in zijn longen terecht komt en maakt hij een snotachtig geluid met zijn neusje.

hij groeit niet goed en komt ook niet aan. Ik weeg hem meerdere malen per dag! zijn achterpoten kon hij niet goed opstaan en sleepte deze mee. soms is hij zielig en lusteloos maar 7 dagen geleden, veranderde dat totaal
hij ging lopen en zich schoonmaken en keek ook beter uit zijn ogen.

zijn moeder negeert hem vaak.. ze maakt hem wel schoon, maar voeden doe ik! heel vaak en weinig anders raakt hij buiten adem.

de dierenarts van de opvang heeft mij voor 10 dagen ab meegegeven, deze zijn nu op. ze gaven mij a/d vastvier om hem bij te voeden maar heb zef ook melk gehaald.. vorige week vrijdag maakte ik mij zorgen en ben ik naar mijn eigen dierenarts geweest. zij zei dat hij weinig kans maakte en misschien een hersenafwijjking had en dat ik hem moest laten in slapen.

nu was ik het daar niet mee eens en ben ik rond gaan bellen totdat een opvang tegen me zei dat benauwdheid over kan gaan en dat dat moeite en tijd kost.

sinds vannacht heeft hij een te snelle hartslag en sinds vandaag wilt hij niet eten en valt hij af..

help! wat moet ik doen?? als ik naar de da ga van de opvang laten ze hem inslapen .. doe ik daar goed aan?

groetjes bibi

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#2 Geplaatst 04 juni 2010 - 23:36

Welkom op KS!

Wat een triest verhaal over het kleintje!
Je zou het berichtje misschien beter in "kittentijd" plaatsen, dan ga veel sneller reactie krijgen van de fokkers hier op het forum!
http://www.kattensit...rum/kittentijd/

Bewerkt door Guschi, 04 juni 2010 - 23:37.

cato11
cato11
  • 4.311 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 04 juni 2010 - 23:47

:hi:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 05 juni 2010 - 00:11

:hi: op de :kattensite:
hopelijk komt alles goed met het kleintje :) :geluk:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 05 juni 2010 - 01:38

welkom
Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 05 juni 2010 - 06:36

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Nashota
Nashota
  • 17.924 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 05 juni 2010 - 07:29

:hoi: Welkom op het forum, wat sneu voor het kleintje, ik moet zeggen je verhaal klinkt niet erg hoopvol, heel veel sterkte voor het kitten en voor jou
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

garnet
garnet
  • 10.157 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 05 juni 2010 - 08:08

Geplaatste afbeelding

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#9 Geplaatst 05 juni 2010 - 09:34

:hi: op :kattensite:

Een triestig verhaal, maar ja de natuur hé en als het niet anders kan.
Heel veel setrkte gewenst voor jou en het kleintje.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Anja
Anja
  • 14.505 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 05 juni 2010 - 09:45

Geplaatste afbeelding

cathy67
cathy67
  • 479 berichten

#11 Geplaatst 05 juni 2010 - 14:50

Heb je al zijn gehemelte bekeken. Het kan een gespleten gehemelte hebben. Als het dat heeft is het beste hem onmiddelijk laten inslapen.

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 05 juni 2010 - 15:10

Wim1979
Wim1979
  • 325 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 05 juni 2010 - 16:04

:hi: . Een triest verhaal. Dit zijn altijd lastige situaties. Ik heb geen advies voor je. Het altijd moeilijk om te beslissen wanneer het katje helpt en wanneer je hem uit z'n lijden verlost (inslapen). Ik wens je veel sterkte.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 05 juni 2010 - 18:30

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

bibichec
bibichec
  • 4 berichten

#15 Geplaatst 06 juni 2010 - 13:02

het gaat beter met de kleine. vrijdagnacht ben ik naar het dierenziekenhuis in amsterdam gereden en hebben ze hem daar opgenomen.. Het gaat aan de betere hand. we denken aan een longontsteking! zij hebben hem nog een kans gegeven, dus doe ik dat ook! hij lijdt geen pijn, hebben ze mij verteld. ik ga voor hem duimen! als hij het haalt is hij over een weekje weer hier :LOL: