Spring naar inhoud

- - - - -

Kat wilt alleen maar naar buiten..

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp
imperium
imperium
  • 2 berichten

#1 Geplaatst 05 juni 2010 - 00:30

Hallo, Ik heb een gecastreerde kater van een jaar en 2 maanden. En hij wilt alleen maar naar buiten, en komt alleen maar binnen om te vreten en te slapen.. Als je hem binnen wilt houden wordt ie gek en da's sneu natuurlijk.

Hij heeft tot hij 7 maanden was altijd binnen geleefd en dat ging prima. Maarja.. nu heb je er eigenlijk niks meer aan. komt amper bij je liggen en naar boven komt hij ook nooit meer.. blijft alleen maar beneden en buiten..

tips? of is dit normaal gedrag van een gecastreerde kater? ik vind het wel jammer namelijk..

Ook heeft 'ie de nare gewoonte om voor een dichte deur te gaan mauwen (zowel binnen als buiten) en als je dan de deur open doet, dan rent 'ie weg.. doe je de deur dan weer dicht, en een paar min later doet ie weer hetzelfde, en dit herhaalt zich een paar keer.. zeer hinderlijk.. iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Bewerkt door imperium, 05 juni 2010 - 00:32.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 05 juni 2010 - 15:00

Tja, sommige poezen zwerven nu eenmaal graag. Onze kater vroeger zag ik ook zelden of nooit thuis. Ik denk niet dat je dit nog kan afleren omdat hij het reeds gewoon is of je moet hem echt uitsluitend binnen gaan houden, maar blijkbaar is hij hier niet gelukkig om.

imperium zei:

Ook heeft 'ie de nare gewoonte om voor een dichte deur te gaan mauwen (zowel binnen als buiten) en als je dan de deur open doet, dan rent 'ie weg.. doe je de deur dan weer dicht, en een paar min later doet ie weer hetzelfde, en dit herhaalt zich een paar keer.. zeer hinderlijk.. iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Ik zou alvast de deur niet meer openen als hij zo zit te miauwen, het is een vorm van aandacht vragen. Heeft hij een luikje of dergelijke waarlangs hij zelf binnen kan, want ja, anders ben je al genoodzaakt om steeds de deur te openen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag