Spring naar inhoud

- - - - -

kapaza vernieuwd...

• Log in om te reageren
159 reacties op dit onderwerp
Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#136 Geplaatst 30 juni 2010 - 13:37

Amai, dat is goed van Kapaza.  Jullie zomaar beschuldigen.

akke
akke
  • Admin
  • 1.385 berichten

#137 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:00

Ik heb vandaag ook een aangetekend schrijven ontvangen van Kapaza! met daarin het volgende:

------

Geachte heer Knuts,

Betreft: aanmaning tot onmiddellijke stopzetting van misbruik Kapaza systeem "reageer op een zoekertje"

Volgens de informatie inmiddels in ons bezit, heeft u sinds 24 juni laatstleden maar liefst minstens 60.000 mailtjes verstuurd naar onze klanten/gebruikers met hiernavolgend bericht (en varianten daarop):

"Wil je ook de oude kapaza zoals vroeger terug?
Hoi.    
Wil jij ook de oude site terug omdat je deze nieuwe niet goed vind?
Dan ben je zeker niet alleen!    
Graag nodig ik u uit op een alternatieve website waar je je snel vertrouwd zal voelen zoals vroeger.    
Surf snel naar
http://www.zoekertjesnet.be en vertel het verder aan uw kennisen want dit wordt de nieuwe kapaza!    
Ciao."

Het is duidelijk dat u zich met voormelde handelingen onder meer schuldig maakt aan computercriminaliteit en aan verboden afbrekende reclamevoering. Het hoeft geen betoog dat Kapaza! hierdoor manifest zeer aanzienlijke schade lijdt.

U wordt bij deze dan ook formeel aangemaand om elke vorm van contactname met onze klanten/gebruikers onmiddellijk te staken en gestaakt te houden. Indien aan deze ingebrekestelling geen onmiddellijk gevolg wordt gegeven, behouden wij ons het recht voor om alle juridische stappen te zetten teneinde de belangen en rechten van Kapaza! te vrijwaren. Tevens behoudt Kapaza! zich het recht voor om de inmiddels geleden en nog te lijden schade op u in rechte te verhalen.

We hielden eraan u dit te berichten en verblijven,

Hoogachtend,

Perry Koorevaar
General Manager Kapaza!
Fax: 02/725 56 93

------

Dat is identiek hetzelfde als in hun email van 30/06/2010 waarop ik al heb laten weten dat wij dit niet in de hand hebben. Ik heb hun ook gevragd of ze niet gewoon de naam van onze site kunnen blokeren in hun systeem, zodat het niet meer mogelijk is. Waarop ze vervolgens dus niets meer hebben laten weten.

Tof van Kapaza! hé, mij aanmanen om te stoppen met iets waar ik niet eens mee bezig ben :p

Akke

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#138 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:03

Inderdaad héél tof voor jou zeg :evil:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#139 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:04

how amai... Zegt genoeg over Kapaza! hé...
Wat ga je eraan doen Akke? Heb je een vermoeden wie die mailtjes rondstuurt?

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#140 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:04

En dat jullie dan ook nog eens de schuld krijgen :trance:

akke
akke
  • Admin
  • 1.385 berichten

#141 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:07

Frances zei:

how amai... Zegt genoeg over Kapaza! hé...
Wat ga je eraan doen Akke? Heb je een vermoeden wie die mailtjes rondstuurt?

Nee, geen idee. Heb die zekere Peter wel eens een mail gestuurd om te vragen wie hij nu is en als antwoord enkel "een zoekertjesnet.be fan!" terug gekregen, zonder meer.

Wat ik er aan ga doen: niks, want ik kan niks doen hé :p Ik zou zeggen: die aangetekende zending beantwoorden met een aangetekend schrijven. Maar Kapaza! heeft er geen adres op geschreven en op de kapaza.be site staat ook geen adres :p
Akke

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#142 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:10

akke zei:

Nee, geen idee. Heb die zekere Peter wel eens een mail gestuurd om te vragen wie hij nu is en als antwoord enkel "een zoekertjesnet.be fan!" terug gekregen, zonder meer.

Wat ik er aan ga doen: niks, want ik kan niks doen hé :p Ik zou zeggen: die aangetekende zending beantwoorden met een aangetekend schrijven. Maar Kapaza! heeft er geen adres op geschreven en op de kapaza.be site staat ook geen adres :p

Ja dat is ook niet handig! Over kapaza.be Misschien zoeken naar een kantoor in Oslo :d Vind het wel straf dat ze blijkbaar zonder iets te onderzoeken de schuld op jou steken.
En kan je niet uitzoeken wie die Peter is, ik ken er niet veel van maar a.d.h.v. IP-adres ofzo? :oops:

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#143 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:11

Pixel zei:

Ik hou er alleen niet van om onterecht beschuldigd te worden. :evil:

Mijn idee!!! :evil:

Zo belachelijk! Komt het mss. niet in Kapaza! bij ze op dat de schade die ze lijden, zoals gezegd in het bericht naar Akke, komt omdat ze geen rekening houden met de wensen van de gebruikers?
Wie wil nu nog zo'n flut-site gebruiken? :o Zo onduidelijk!

We zijn nu al zo veel verder en is er al rekening gehouden met de klachten ivm. gebruiksvriendelijkheid? O:)

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#144 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:12

Frances zei:

Ja dat is ook niet handig! Over kapaza.be Misschien zoeken naar een kantoor in Oslo :d Vind het wel straf dat ze blijkbaar zonder iets te onderzoeken de schuld op jou steken.
En kan je niet uitzoeken wie die Peter is, ik ken er niet veel van maar a.d.h.v. IP-adres ofzo? :oops:

Dichtbij leuven heb ik een gebouw gezien met in het groot het logo van kapaza O:)

Bewerkt door MZ_forever, 02 juli 2010 - 10:16.

akke
akke
  • Admin
  • 1.385 berichten

#145 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:16

Frances zei:

Daar kan ik zelfs niet echt aan beginnen. Kapaza! zou dat misschien wel kunnen vinden in hun server-logs. Maar zelfs met een IP adres, dan weet ik nog niet wie het is. Providers mogen niet zomaar gegevens van hun klanten doorgeven zonder een bevelschrift.

Dat ze de schuld op ons steken is ergens wel te begrijpen: wie gaat er anders reclame maken voor onze site? Het meest logische en meest voor de hand liggende is: de persoon achter de site zelf. Alleen is dat het geval nu niet...

Achja, we zullen wel zien wat er van komt. Ze zouden het ook gewoon kunnen blokkeren, dat duurt niet langer dan een aangetekende zending opstellen :p

Akke

akke
akke
  • Admin
  • 1.385 berichten

#146 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:17

MZ_forever zei:

Dichtbij leuven heb ik een gebouw gezien met in het groot het logo van kapaza O:)

De brief werd gepost in Machelen :)
Akke

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#147 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:25

Ah ja in Machelen zijn ook veel kantoren hé. Kan zijn daar ergens.

Ja het is inderdaad het meest logische, maar ook net iets te simpel, lijkt me. Die persoon gaat ook wel niet "gepakt" willen worden hé. En denk niet dat jullie zo dom zijn om zoiets te doen, omdat jullie toch wel weten dat zoiets strafbaar is :oops:

Ah oké, dus toch niet zo simpel als ik dacht om uit te zoeken wie dat is :engel: Zit er maar 1ding op zeker, hopen dat die Peter zo snel mogelijk stopt met mailtjes te versturen?

Eigenlijk, ondervinden jullie voordeel door deze situatie? O:)

akke
akke
  • Admin
  • 1.385 berichten

#148 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:30

Wij hebben een paar dagen wel wat meer bezoekers op onze site gekregen maar dat is maar heel tijdelijk geweest. Dus misschien is die Peter intussen al gestopt, ofwel zorgt Kapaza! er nu voor dat het niet meer mogelijk is.
Akke

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#149 Geplaatst 01 september 2010 - 13:57

Erg irritant dat je de hele tijd e-mails krijgt omdat je zoekertje er al een tijd opstaat. Ik krijg soms 4 e-mails over hetzelfde object. :roll:
Vroeger kon je ze allemaal in één keer opnieuw activeren en nu moet je het één voor én doen.

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#150 Geplaatst 01 september 2010 - 13:59

elixeryen zei:

Erg irritant dat je de hele tijd e-mails krijgt omdat je zoekertje er al een tijd opstaat. Ik krijg soms 4 e-mails over hetzelfde object. :roll:
Vroeger kon je ze allemaal in één keer opnieuw activeren en nu moet je het één voor én doen.

Denk dat het allemaal pure geldklopperij is. Krijg ik een mail van een zoekertje dat op pagina 596 staat. Yeah I know. Hoe zou het komen als alles van inboedel bij elkaar staat :roll:
Hopen zij wrs dat je gaat betalen zodat je zoekertje vanboven blijft staan :gek:

Bewerkt door Frances, 01 september 2010 - 14:00.