Spring naar inhoud

- - - - -

eten

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
snoesje
snoesje
  • 85 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 05 juni 2010 - 09:49

veel vraagjes van mij hé

maar ja this voor het eerst dat ik zo een jong poesje heb.
onze andere poezen waren 18 weken toen we hun redde uit een dieren winkel uit een klein kooitje met veel ziektes die ze hadden op dat moment.

dus die aten al goed

dit is dus erg neiuw voor mij.

de dag dat hij kwam en de dag erna (heeft wel ook dadelijk zijn spuiten gekregen en ontword bij de veearts) wou hij niet eten en niet drinken.
vandaag wil hij dan wel drinken en veel ,en eten alleen nat voer.
maar ik weet wel dat je niet te veel nat voer moogt geven.
wel kreeg de poes alleen droog aldi voer bij vorige thuis .
wat hiuj hier radicaal weigerd ,dus kocht ik droog kitten voer van wiskas en het nat voer van wiskas.

ik hoop dat jullie voedings tips kunnen geven.

ik heb ook wel de indruk dat de poes moeilijk eet ,en met het hoofde schud als het eet.
heefgt wel eergisteren voor het eerst een ontwormingsmedicijn lang mondje gekregen en heeft daar lang voor zitten schudden.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 05 juni 2010 - 10:04

Whiskas is eigenlijk een minderwaardige supermarktvoeding. De meest kwalitatieve voedingen zijn Royal Canin, Hill's, Almo Nature, Orijen, en die kun je enkel vinden in de dierenwinkel of op internet.

Op de Kattensite vind je heel wat voedingtips terug :) .

Wat bedoel je dat de poes een lang mondje heeft gekregen en daarvoor heeft zitten schudden? :catscratchhead

Geplaatste afbeelding

snoesje
snoesje
  • 85 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 05 juni 2010 - 10:25

langs het mondje

snoesje
snoesje
  • 85 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 05 juni 2010 - 12:26

snoes heeft net zijn droog eten geeten.
ale droog :catscratchhead ,met lauw water er in.

over het merk sta ik zo niet stil,vroeger onze kat (8 jaar geleden)die at aldi eten en die luste niks anders.
het jaar dat ze geleeft heeft bij ons(auto ongeval),was het een heel gezonde kater.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 05 juni 2010 - 12:30

snoesje zei:

snoes heeft net zijn droog eten geeten.
ale droog :catscratchhead ,met lauw water er in.

over het merk sta ik zo niet stil,vroeger onze kat (8 jaar geleden)die at aldi eten en die luste niks anders.
het jaar dat ze geleeft heeft bij ons(auto ongeval),was het een heel gezonde kater.

in het begin kan het zeker geen kwaad dat je de brokjes een beetje weekt in warm water, zo ruikt het sterker, en is het minder hard om te kauwen. zo kan je dan geleidelijk aanminder water erbij doen, en zal ze beetje bij beetje hardere brokjes eten!
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 05 juni 2010 - 13:57

snoesje zei:

maar ik weet wel dat je niet te veel nat voer moogt geven.

Waarom zou je niet teveel natvoer mogen geven :catscratchhead ? Als het kitten geen brokjes eet, maar liever natvoer, dan geef je hem dat, het is veel belangrijker dat hij goed eet. Laat de brokjes er gewoon bij staan, maar geef hem zeker voldoende natvoer, een kitten van 7 weken moet nog veel energie krijgen via de voeding om te groeien en spelen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

snoesje
snoesje
  • 85 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 05 juni 2010 - 14:04

ik dacht altijd dat ze dan diaree kregen.
awel dan zal ik onze snoes nu nog een bordje geven,die zal happy zijn.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 05 juni 2010 - 14:38

Als je goed natvoer geeft krijgen ze daar geen diarree van hoor. Natvoer is zelfs beter door het vochtgehalte, dit is beter voor de nieren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

snoesje
snoesje
  • 85 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 06 juni 2010 - 09:49

ik heb wiskas ,vind dat zelf een goed merk.
moest hij dan toch diaree krijgen ben ik wel van plan gaan te kijken voor een ander merk al dan niet duurder.
een van onze honden krijgt ook een heel duur merk omdat die het echt nodig heeft met vacht en gevoelige maag.
de andere houd zich goed met frolix en friskies.lust ook niks anders.

tot nu toe eet hij heel goed ,ben der blij van ,dat aldi eten wil hij niet meer.
dus op dit moment is het dus wikskas droogvoer met lauw water en wskas nat voer voor kittens wel .