Spring naar inhoud

- - - - -

Katten en fulltime gaan werken.

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 05 juni 2010 - 13:51

De poezies zijn tot nu toe heel verwend geweest. Het gebeurde héél zelden dat ze eens enkele uurtjes alleen moesten zitten. Mijn vriend en ik hadden steeds verschillende lessenroosters, dus als ik er niet was, was hij er wel en omgekeerd. Of soms hadden we allebei eens les, maar dat ging dan maar over een drietal uur. Tuurlijk gaan we af en toe wel eens weg, maar dat was dus zeker niet op dagelijkse basis.

Helaas komen aan alle mooie liedjes een einde, en dat einde is nu in zicht. Het studeren zit er bijna op en we moeten gaan werken. Nu vroeg ik me af of ze daar geen last mee zullen hebben? Ze zullen toch opeens elke dag overdag helemaal alleen thuis moeten zitten. Hoe doen jullie dat? En hoelang zijn jullie van huis weg als jullie uit werken zijn? Zodat ik me toch niet teveel zorgen moet maken...

Ik merk wel dat ze hier na de middag continu slapen. 's Ochtends zijn ze wel nog een beetje actief, maar tegen 12 uur zijn ze allebei K.O. :ha

Bewerkt door Bibie, 05 juni 2010 - 13:51.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 05 juni 2010 - 13:56

Niet te veel zorgen maken Bibie. Zolang ze in huis genoeg vermaak hebben en elkaar om mee te spelen komt het echt wel goed ;)

Overigens een geweldige tip voor kattenvermaak voor als je er niet bent: Hyper Mouse!
We hebben pas een nieuwe, de vorige was na 3 jaar trouwe dienst helemaal op, en de katten zijn dolgelukkig!
Op dat ding zit een sensor, dus het gaat bewegen als de kat er voorbij wandelt. Ik koop wel altijd een extra opzetstuk van Panic Mouse erbij met een veer, want het standaard hypermouse-opzetstuk vinden ze hier niet zo heel leuk.

Je kan ook hun voer vanaf dan via voedselverrijking geven, hebben ze wat om zich tijdens de dag bezig te houden als ze het baasje niet meer 24/7 kunnen ambeteren ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 05 juni 2010 - 13:57.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#3 Geplaatst 05 juni 2010 - 13:59

Hier maken ze er ook niet teveel problemen van. Maar hier zijn ze ook wel met 2 zodat ze nooit alleen zijn. Dat gaat perfect. Ze komen wel beiden afgelopen als ze horen dat ik thuis kom want dan willen ze natuurlijk hun nodige portie aandacht... Maar ik merk ook wel als ik thuis ben dat ze overdag enorm veel slapen en pas 's avonds actief worden.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#4 Geplaatst 05 juni 2010 - 14:01

kost dat veel die hyper mouse?
misschien een leuk idee voor elmo :) ik begin in september namelijk terug met school en ga dan ook veel minder thuis zijn. Hoewel ik vind dat het nog meevalt :) ik ben dan 3 dagen in de week niet thuis :)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 05 juni 2010 - 14:11

Smitten Kitten zei:

Niet te veel zorgen maken Bibie. Zolang ze in huis genoeg vermaak hebben en elkaar om mee te spelen komt het echt wel goed ;)

Overigens een geweldige tip voor kattenvermaak voor als je er niet bent: Hyper Mouse!
We hebben pas een nieuwe, de vorige was na 3 jaar trouwe dienst helemaal op, en de katten zijn dolgelukkig!
Op dat ding zit een sensor, dus het gaat bewegen als de kat er voorbij wandelt. Ik koop wel altijd een extra opzetstuk van Panic Mouse erbij met een veer, want het standaard hypermouse-opzetstuk vinden ze hier niet zo heel leuk.

Je kan ook hun voer vanaf dan via voedselverrijking geven, hebben ze wat om zich tijdens de dag bezig te houden als ze het baasje niet meer 24/7 kunnen ambeteren ;)

Is de hypermouse dan net zoals de panic mouse? Wij hebben de panic mouse maar dat heeft hier zoveel succes niet. Boris gaat altijd tegen het draaiend dingetje zitten zodat het continu net als een zweepje tegen hem slaat :ha . Dan kijkt hij heel erg geïrriteerd, maar oh nee, hij gaat zich niet ergens anders zetten hoor! Dat ding moet maar opschuiven :p

Ik zal er wel zeker voor zorgen dat ze genoeg vermaak hebben. Ik heb hier een hele hoop tentjes, tunneltjes, mandjes, en speeltjes :mrgreen: . Maar toch zal ik me een beetje schuldig voelen :8 .

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#6 Geplaatst 05 juni 2010 - 14:48

Zal straks eens filmpje posten van de hypermouse ;)

't Is inderdaad wel zoals de panicmouse, maar wel een pak steviger vind ik.

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 05 juni 2010 - 15:02

ben eens gaan kijken op google en ik las dat ze aanraden van de kat(ten) niet alleen te laten met de Hyper Mouse...

Hyper Mouse - Catcetera
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#8 Geplaatst 05 juni 2010 - 15:13

Marjananas zei:

ben eens gaan kijken op google en ik las dat ze aanraden van de kat(ten) niet alleen te laten met de Hyper Mouse...

Hyper Mouse - Catcetera

Oh, moet zeggen dat onze katten er al drie jaar alleen gelaten mee worden en dat er hier nog nooit ongelukken zijn gebeurd, ook nog nooit wat afgebroken of wat dan ook.

Het is omdat het niet meer op volle kracht werkt na jarenlang mishandeld te zijn geweest door onze katten dat ik een nieuwe heb gekocht. Het apparaat zet zichzelf ook na een aantal minuten gewoon af en werkt gewoon op batterijen, dus ik zie niet in wat er verkeerd kan gaan 8)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 05 juni 2010 - 15:13

Goh, ze zijn met z'n tweetjes, hebben voldoende afleiding,... dus zeker geen zorgen maken!!
Die voedselverrijking vind ik ook wel een leuk idee!

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 05 juni 2010 - 15:15

Nee, ik denk ook niet dat er met de Panic Mouse iets verkeerd zou kunnen gaan. Behalve dan dat ze zich ergeren aan het "zwiep zwiep" geluidje :ha . Maar de Panic Mouse heeft geen sensor, dus ofwel staat hij aan ofwel staat hij af. En je kan dat ding moeilijk aanzetten voordat je naar je werk vertrekt :ha .

Ik ben benieuwd naar je filmpje Hanne!

In verband met die voedselverrijking hebben we wel een activity board. Dat zouden we misschien wel wat meer kunnen gebruiken. Santos kan er uren mee spelen. Boris die loopt naar de keuken en kijkt een beetje lastig naar ons tot als we hem zijn eten geven in een potje :ha .

Bewerkt door Bibie, 05 juni 2010 - 15:16.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#11 Geplaatst 05 juni 2010 - 15:19

Bibie zei:

Nee, ik denk ook niet dat er met de Panic Mouse iets verkeerd zou kunnen gaan. Behalve dan dat ze zich ergeren aan het "zwiep zwiep" geluidje :ha . Maar de Panic Mouse heeft geen sensor, dus ofwel staat hij aan ofwel staat hij af. En je kan dat ding moeilijk aanzetten voordat je naar je werk vertrekt :ha .

Ik ben benieuwd naar je filmpje Hanne!

In verband met die voedselverrijking hebben we wel een activity board. Dat zouden we misschien wel wat meer kunnen gebruiken. Santos kan er uren mee spelen. Boris die loopt naar de keuken en kijkt een beetje lastig naar ons tot als we hem zijn eten geven in een potje :ha .

Moet maar eens kijken op de site waar Marjananas de info vandaan heeft :ha :ha :ha

Daar staat gewoon bij alles bij dat je je kat er niet onder toezicht mee mag laten spelen, zelfs bij de Wubba Kongs enz...

Een beetje overdreven 8)

Edit: en blijkbaar ook volledig willekeurig...

Hier mogen ze wel mee spelen alleen volgens catcetera (terwijl dit hetzelfde is als twee, maar dan uitgebreider): http://www.catcetera...train-2in1.html

Maar dit dan weer niet (terwijl omgekeerd mss nog enigzins logisch had kunnen zijn, maar zo houdt het gewoon geen steek): http://www.catcetera...occia-game.html

Bewerkt door Smitten Kitten, 05 juni 2010 - 15:22.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 05 juni 2010 - 15:24

:LOL: Dit staat bij de Kong Wubba:

Dit speelgoed is niet om op te kauwen maar om mee te spelen of als beloning. Laat uw kat dus niet onbewaakt spelen met het speelgoed.
Als beloning? :ha

Enfin, als je hun advies opvolgt, dan kan je beter al je speelgoed wegsteken tot als je terug thuis bent. O:)

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 05 juni 2010 - 15:36

Oei bij ons ligt de kong wubba hier gewoon altijd! En dan kom ik thuis en is die zeiknat :ha :ha idem met de stinkmuizen

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 05 juni 2010 - 15:58

Frances zei:

Oei bij ons ligt de kong wubba hier gewoon altijd! En dan kom ik thuis en is die zeiknat :ha :ha idem met de stinkmuizen

:lachen: Hier ook!!

Oei, niet om op te kauwen :o .   :lachen:

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 05 juni 2010 - 16:13

hehe, dat heb ik allemaal niet gelezen...  Dan zijn 't overdrijvers dus... :LOL:
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...