Spring naar inhoud

- - - - -

Katten en fulltime gaan werken.

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#16 Geplaatst 05 juni 2010 - 16:16

Marjananas zei:

hehe, dat heb ik allemaal niet gelezen...  Dan zijn 't overdrijvers dus... :LOL:

Denk dat het is om zichzelf in te dekken ;)

Overigens moet je eens op verpakking kijken van een "doodnormaal" kattenspeelgoedje. Bv een balletje of een muisje ofzo. Ook daar zal doorgaans opstaan dat je je kat er nooit zonder toezicht mee mag laten spelen. Dat doen van die firma's ook weer om zichzelf in te dekken.

Uiteraard zijn er echt wel katten die zichzelf pijn kunnen doen met speelgoed. Zo zijn er bv katten die een vergevorderde vorm van Pica hebben en dus allerlei dingen opeten die ze niet mogen opeten (stof, speelgoed, plastic) en die je effectief niet alleen kan laten met rondslingerend speelgoed. Maar als je je kat een beetje kent en weet dat die dat niet doet moet je echt niet alle speelgoed weghalen telkens je even niet thuis bent ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#17 Geplaatst 05 juni 2010 - 16:22

Filmpje Hyper Mouse in het fotohoekje 8)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 05 juni 2010 - 16:56

Ik had ook altijd schulgevoelens als ik nog full-time werkte omdat ik vond dat de dieren te veel alleen zaten. Toen alleen nog maar honden die heel de dag de hele tuin tot hun beschikking hadden en Tijger die vrij buiten liep. En ben toen 3/4de gaan werken en ondertussen is dit half-time :oops: .
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#19 Geplaatst 05 juni 2010 - 17:57

Ik zou, een weekje voor je begint te werken ofzo, bachbloesems geven. Toen ik ging werken had Zwartje heel veel moeite met zich aan te passen. Het was allemaal een beetje te veel geworden: nieuwe woning, mijn vader was er niet meer (die toen ik op kot zat wel veel voor hem zorgde natuurlijk) en ik was heel de dag weg. Met Lies haar bachbloesems is dat eigenlijk op 2 weken tijd al veel verbeterd. Als ik nu terug een job zou hebben, dan zou ik direct terug beginnen met de bloesems te geven zodat hij het ietsje gemakkelijker heeft :)

Ze hebben elkaar en een boel speelgoed. Alleen de overgang gaat misschien lastig zijn. Ik merk ook dat Zwartje bv. 's nachts veel meer plakt als ik overdag weinig thuis ben. De dynamiek kan dus wat verschuiven, maar da's niet slecht he :)

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#20 Geplaatst 05 juni 2010 - 18:46

Ik heb het geluk halftijds te gaan werken en mijn man heeft wisselende uren,anders zou ik hem niet in huis gehaald hebben,maar dat is dan ook alleen omdat hij zolang in het asiel is geweest en ik veel tijd in hem wil steken.Als een katje een normaal leven heeft gehad zou ik het zo erg niet vinden,natuurlijk.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 05 juni 2010 - 18:48

sandra25 zei:

Ik heb het geluk halftijds te gaan werken en mijn man heeft wisselende uren,anders zou ik hem niet in huis gehaald hebben

:lachen: :lachen: :lachen: , ik las dat je je man niet in huis zou gehaald hebben als hij geen wisselende uren had :oops:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 05 juni 2010 - 20:26

Katten slapen een groot deel van de dag en dat zullen ze ook doen als jullie er niet zijn. Als ze genoeg bezighouding hebben (wat zeker zo zal zijn bij jullie ;) ), zullen ze daar absoluut geen last van hebben.

Ik vertrek meestal tussen 8u en 9u en kom thuis rond 17u30 - 18u30. Hier hebben ze wel de 'luxe' dat mijn vriend begint om 6u en hij komt thuis (afhankelijk van hoeveel werk) tussen 13u en 17u (meestal rond 15u).

Het is een groot voordeel bij jullie dat ze met twee zijn dus ze hebben gezelschap aan elkaar. Je moet je geen zorgen maken. Ze zullen zich perfect amuseren ;) .

Persoonlijk zorg ik er wel voor dat ik (we) in het weekend vaak thuis zijn, zodat ze niet tijdens de week en in het weekend meer van de tijd alleen zijn.
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#23 Geplaatst 05 juni 2010 - 20:47

Die van mij zitten meestal nooit langer dan 4 à 5 uur alleen. Dat is het voordeel van over de middag naar huis te kunnen hé.
Maar vandaag zaten ze 10u alleen thuis. Helemaal geen probleem. Je moet niet vergeten dat ze mekaar nog hebben. Dat is al heel veel.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 05 juni 2010 - 21:40

Ik vertrek om 7u45 en ben thuis om 16 of 17u. Het probleem is hier ook steeds het aanpassen, aangezien ik in het onderwijs sta, ben ik tijdens de paasvakantie 2 weken thuis en dan weer elke dag weg. In de zomervakantie ben ik 2 maanden thuis en in september moeten ze ook wennen. Amon heeft het in september vorig jaar toch overleefd na 2 maanden constante aanwezigheid van mij :) en ik had geen bachbloesems en Feliway kende ik toen ook nog niet. Wat hij wel doet ...bv afgelopen maandag... Ik vertrok dus 's ochtends om kwart voor 8 en ik had les tot half 5, boodschappen doen, van school 20 min naar huis rijden... Dus ik was pas om half 6 thuis. Ik at snel, friste me op en vertrok om half 7 alweer om met een vriendin naar Sex and the City 2 te gaan kijken ;) . Ik kwam na de film thuis om half 12. Hij had me dus maar een uurtje gezien van de hele dag. En dan weet ik wat ik vind als ik de deur open : een kakje naast de bak! Ik heb dus echt ontdekt wanneer hij naast de bak doet, als hij mij mist. Als hij dus ongelukkig is. Hij heeft daarna 's nachts echt zeker 20 min in bed liggen ronken, met zijn pootje tegen mijn gezicht en maar "neuze neuze" doen. :) Ik kon niet slapen, maar hij was dolgelukkig dat ik thuis was. Dus als Santos en Boris ook kakjes leggen op de verkeerde plaats ineens, dan weet je hoe het komt... Amon is echt super super gevoelig. En hij uit dat in zijn kakjes :ha

Bewerkt door English Rose, 05 juni 2010 - 21:42.

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 05 juni 2010 - 21:41

Bibie zei:

De poezies zijn tot nu toe heel verwend geweest. Het gebeurde héél zelden dat ze eens enkele uurtjes alleen moesten zitten. Mijn vriend en ik hadden steeds verschillende lessenroosters, dus als ik er niet was, was hij er wel en omgekeerd. Of soms hadden we allebei eens les, maar dat ging dan maar over een drietal uur. Tuurlijk gaan we af en toe wel eens weg, maar dat was dus zeker niet op dagelijkse basis.

Helaas komen aan alle mooie liedjes een einde, en dat einde is nu in zicht. Het studeren zit er bijna op en we moeten gaan werken. Nu vroeg ik me af of ze daar geen last mee zullen hebben? Ze zullen toch opeens elke dag overdag helemaal alleen thuis moeten zitten. Hoe doen jullie dat? En hoelang zijn jullie van huis weg als jullie uit werken zijn? Zodat ik me toch niet teveel zorgen moet maken...

Ik merk wel dat ze hier na de middag continu slapen. 's Ochtends zijn ze wel nog een beetje actief, maar tegen 12 uur zijn ze allebei K.O. :ha

ikzelf ben alleen de maandag thuis voor de rest werk ik alle dagen... de poezen hebben daar geen probleem mee... ze slapen meestal als ik weg ben of zitten beetje voor het raam te kijken maar beiden poezen zijn wel heel blij als ik thuis kom dan is het aaitijd. :love3:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 05 juni 2010 - 21:50

Ik ben wel blij dat jullie er allemaal zo over denken. Want als je zoiets aan niet-kattenmensen zegt, dan verklaren ze je gek en zeggen ze dat katten toch maar beesten zijn. :louche: Maar als alle bezorgde poezenmoeders het eens zijn dat ze het wel zullen overleven dan ben ik al meer gerustgesteld :ha . Het zou wel leuk zijn moesten ze me een beetje meer missen. En ze hebben inderdaad elkaar in tijden van uiterste eenzaamheid :) (en hun bakken speelgoed). Het is een beetje jammer dat we allebei misschien de trein moeten nemen naar het werk, daar verlies je ook al veel tijd mee.

@ Manon: zolang het stevige drolletjes zijn naast de bak is alles okee! Deze week al ergere scenario's gezien :ha . Boris had in de diarree van Santos gestapt met zijn achterpoot en liep hier vrolijk rond met een 'str*ntpootje'. Ondertussen had Santos ook een stempelkontje en zo mochten ze allebei eens in bad :ha .

Bewerkt door Bibie, 05 juni 2010 - 21:53.

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 05 juni 2010 - 22:07

Nu we toch bezig zijn als "poezenmoeders". Toen ik dus naar die Ladies at the movies night was, kregen we daar allemaal een "goodie bag" en daar zat een staaltje babyshampoo in. En die vriendin/ collega heeft geen kleine kinderen meer en ze zei "hier, dat is voor Amon zijn poepke" :) zij weet dat ik die soms in bad zet, als het nodig is. Vond dat wel grappig, zij had geen kinderen, dus kreeg ik het O:) Soms kunnen mensen u inderdaad raar aankijken en zeggen "het zijn maar beesten", zelfs mijn ouders zeggen dat af en toe. Daarstraks vroeg een vriendin nog of ik deze zomer op vakantie ga. Ik woon alleen, dus ik kan dat niet betalen, de huur is al hoog genoeg :louche: en ik zei ook dat Amon dan alles zou onderk*kken of k*tsen. Dat overleeft dat beest niet denk ik :onzeker: en ik zei ook dat ik hem niet zou kunnen missen, en dat meen ik. Een week zonder mijn poezen, nee dat kan ik niet. En dan kijken ze zo raar :onzeker: en terwijl ik die zin uitspreek moet ik al uitkijken of de tranen springen in mijn ogen! :oops:

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#28 Geplaatst 05 juni 2010 - 22:19

Hey Bibie, nu zijn ze hier ook even verwend omdat Dirk al sinds begin april thuis is, maar op 16/6 moet hij terug gaan werken. Tijdens de werkweken ben ik weg van 7 uur tot ongeveer 17 uur; kan ook 1 dag 18 uur zijn. En wat vind je dan...slapende katjes die zodra ze je zien, even komen knuffelen, dan vlugvlug naar de kattenbak (file) en dan gaan eten :ha .

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#29 Geplaatst 06 juni 2010 - 02:38

hier ga ik ook niet mee op vakantie :) ouders eerst , ik blijf thuis , daarna ik ga 6 dagen ( 8was te lang :ha ) en ouders blijven thuis bij de katjes
ja andere zeggen laat de buren er voor zorgen , breng ze naar een hotel maar dat vind ik niet zo een simpele oplossing ( voor mij dan he :ha )

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#30 Geplaatst 06 juni 2010 - 07:35

clyde zei:

hier ga ik ook niet mee op vakantie :) ouders eerst , ik blijf thuis , daarna ik ga 6 dagen ( 8was te lang :ha ) en ouders blijven thuis bij de katjes
ja andere zeggen laat de buren er voor zorgen , breng ze naar een hotel maar dat vind ik niet zo een simpele oplossing ( voor mij dan he :ha )

Verkeerde topic? ;)

Geplaatste afbeelding