Spring naar inhoud

- - - - -

voeding ???

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Guest_snoesje_*
Guest_snoesje_*

#1 Geplaatst 05 juni 2010 - 13:56

hallo

is lees hier heel veel dat jullie echt die hele dure merken kopen voor je poes.
en dat je wiskas,felix en zo maar een ordinair voedsel vind.
vind dat wel erg raar hoor.

ik heb ook nog twee honden.
de ene kan ik geven wat ik wil die blijft perfekt,de andere eet het duurdere merk omdat die het andere niet kan verdragen.
het prijsverschil tussen bijde is dus heel groot.
maar bijde zijn ze erg gezond en willen ze zeker niet ruilen met hun eten.

en dan ga je mischien zeggen maar dat zijn honden.
soms zijn hondemensen ook zo over dat merken bezig.

ik geef nu wiskas kitten,zolang ik zie dat ons poesje dan gaat groeien en gezond is blijft het zo.
nu heeft hij blijkbaar altijd aldi eten geeten harde brokjes alleen,en onze veearts zij dat het poesje perfekt in orde was.
weet wel niet waarom die het hier niet wil,maar boh

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 05 juni 2010 - 14:01

Ik geef geen heel erg duur merk hoor ;)
Ik geef wel een kwalitatief goed merk ^^
Eentje waarbij het eerste ingrediënt vlees is en zo weinig mogelijk granen inzitten ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#3 Geplaatst 05 juni 2010 - 14:05

snoesje zei:

hallo

is lees hier heel veel dat jullie echt die hele dure merken kopen voor je poes.
en dat je wiskas,felix en zo maar een ordinair voedsel vind.
vind dat wel erg raar hoor.

ik heb ook nog twee honden.
de ene kan ik geven wat ik wil die blijft perfekt,de andere eet het duurdere merk omdat die het andere niet kan verdragen.
het prijsverschil tussen bijde is dus heel groot.
maar bijde zijn ze erg gezond en willen ze zeker niet ruilen met hun eten.

en dan ga je mischien zeggen maar dat zijn honden.
soms zijn hondemensen ook zo over dat merken bezig.

ik geef nu wiskas kitten,zolang ik zie dat ons poesje dan gaat groeien en gezond is blijft het zo.
nu heeft hij blijkbaar altijd aldi eten geeten harde brokjes alleen,en onze veearts zij dat het poesje perfekt in orde was.
weet wel niet waarom die het hier niet wil,maar boh

ik vind whiskas enz geen ordinaire voeding, maar kwalitatief mindere voeding. Je moet kijken naar de ingrediënten, het hoogste percentage moet steeds vlees zijn. Katten zijn nu eenmaal vleeseters.
Natuurlijk ieder zijn beslissing wat je te eten geeft.
Ik geef RC kitten 36 en carnibest, Elmo is er zot op, en vind dus helemaal niet erg om een centje meer te betalen.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 05 juni 2010 - 14:12

Whiskas en dergelijke merken zijn simpelweg geen katwaardig voedsel, als je naar de aard van een kat kijkt, die een obligate carnivoor is.
Ook niet iedereen die rookt gaat (jong) dood aan longkanker. Maakt dat roken gezond? Er zijn natuurlijk wel degelijk een aantal criteria, bij het zoeken van een zo goed mogelijk brokkenmerk. Dat een kat bijvoorbeeld oud wordt op Whiskas zegt mij niet dat whiskas een goed voer is, wel dat die kat een sterk gestel heeft. Op oudere leeftijd zie je dit soort katten vaak wel problemen krijgen. Het verbaast mij echt helemaal niets dat er zoveel katten zijn met nierproblemen en blaasgruis et cetera, vaak op een wat oudere leeftijd en bij nierproblemen ben je dan bij voorbaat al te laat. Kapotte nieren krijg je namelijk nooit meer gezond, voorkomen is beter dan genezen!

Bewerkt door Ester, 05 juni 2010 - 14:13.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 05 juni 2010 - 14:55

Je kunt een kind ook grootbrengen met MacDonalds en Pizza hut, de vraag is alleen maar hoe gezond het op termijn zal zijn en welke klachten het zal krijgen.
Enough said volgens mij.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 05 juni 2010 - 15:05

Ook ik vind Whiskas ed zeker geen ordinaire voeding, maar inderdaad kwalitatief niet zo'n goede.
Bij Zooplus kan je bv. Animonda, Sanabele,.. kopen.
Niet duur en toch goed!

Ester heeft een hele goede voedinstopic!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 05 juni 2010 - 15:26

De voeding die ik geef is ook helemaal niet duur. Als ik dit vergelijk met de prijzen van whiskas, komt dit financieel op hetzelfde neer. Toch is de voeding die ik geef, carnibest en animonda natvoer, veel beter van samenstelling dan whiskas.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_snoesje_*
Guest_snoesje_*

#8 Geplaatst 06 juni 2010 - 20:40

ben juist nog bij veearts geweest,die vond snoes zijn voeding goed.
snoes ik ook al bijgekomen in de 3 dagen bij ons

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 06 juni 2010 - 20:42

Dierenartsen hebben helaas geen verstand van voeding, maar als jij tevreden bent dan is het natuurlijk goed.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 06 juni 2010 - 21:07

snoesje zei:

Ester zei:

Dierenartsen hebben helaas geen verstand van voeding, maar als jij tevreden bent dan is het natuurlijk goed.

Dierenartsen hebben spijtig genoeg idd meestal weinig kaas gegeten van goede kattenvoeding...
Ze krijgen er dan ook heel weinig over te weten tijdens de opleiding en in die opleiding worden hen ook nog veel blaasjes wijsgemaakt zoals dat brokken goed zijn voor de tanden...

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 06 juni 2010 - 22:50

Deze discussie is al een aantal keer gevoerd :d .

Ieder beslist zelf welk merk men wenst te geven aan hun kat. Het is een feit dat de betere merken naar samenstelling toe beter zijn. Je hebt ook betere merken die iets minder duur zijn. Het is ook een feit dat je van de duurdere merken minder hoeft te geven dus komt het uiteindelijk bijna op hetzelfde neer. Ik geef hier 1 potje almo nature van 75 gram aan twee katten (verdeeld over beide) dus echt niet veel. Verder doe ik nu al 5 maand met 20kg droogvoer (Sanabelle en Animonda - niet zo duur) en ik heb nog voldoende over...

De kat die bij mijn moeder woont, krijgt ook gewoon voedsel van de aldi en dergelijke en hij is ook super gezond. Je moet zelf kijken op wat je kat het goed doet en zelf beslissen wat je wenst te geven of wat niet.

P.S.: hond of kat of ander dier dat maakt voor mij geen bal uit hoor ;) . Ik geef mijn konijnen Science Selective en dat is 7 euro voor 1,5 kg, maar waar er van de goedkopere merken wordt aangeraden om 20 à 30 gram/kg lichaamsgewicht te geven, is dat met SS maar 10 à 15 gram ...

Bewerkt door Mieke'tje, 06 juni 2010 - 22:54.

Geplaatste afbeelding

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 06 juni 2010 - 23:04

Nelle hier is kieskeurig en moet whiskas niet hebben, ze is enkel gek op die met zalm, maar sheba daar is ze dan weer gek van.

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 06 juni 2010 - 23:10

Je moet geen duur voer geven. Het is niet omdat je dat voer niet kunt kopen dat je geen huisdier mag hebben vind ik. Mijn oma geeft ook whiskas. Al jaren. En haar kat ziet er super goed uit. Is niet te dik. Vacht is mooi glanzend. Ik gaf eerst ook whiskas trouwens. Kende er niks vanaf,van die andere merken. Nu ik een jaar gratis Hill's heb gewonnen met Muffin heb ik het leren kennen en ze doen het er goed op. Maar ik vind dat mensen die whiskas geven of andere voeding niet slechter moeten bestempeld worden :) ;)

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#14 Geplaatst 06 juni 2010 - 23:13

snoesje zei:

Blijf je kat dan die voeding geven, of wil je dat wij je overtuigen?

Er zijn meerdere topics over de kwaliteitsverschillen van soorten voeding dus als je iets wil bijleren dan kan je die eens lezen, zoniet dan doe je toch gewoon je zin? Ieder is vrij om te doen en laten...(tot op zekere hoogte)

Bewerkt door sneeuwwitje, 06 juni 2010 - 23:14.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#15 Geplaatst 06 juni 2010 - 23:15

Ik geef al jaren whiskas, felix, gourmet en ook aveve. En ze doen het er allemaal goed op. Pim is 19j en eet al zijn hele leven whiskas. En niet alleen omdat het kat is met sterk gestel, moest het eten dat je in de supermarkt vind zo slecht zijn dan kocht niemand het niet meer, toch?
Alleen Lily onze perzische poes die eet RC voor pers omdat ze geen ander eten verdraagt.
En alle duur eten is daarom niet altijd beter.