Spring naar inhoud

- - - - -

Stemmen voor nieuwe regering..

• Log in om te reageren
140 reacties op dit onderwerp
brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 06 juni 2010 - 02:36

Pfff we moeten aanstaande woensdag stemmen in Nederland voor de nieuwe regering , ik ben me er maar eens in gaan verdiepen , maar dat is best wel lastig elke keer weer..

De een zegt dit en dan ben ik het er mee eens, maar dan zeggen ze weer wat , waar ik het niet mee eens ben..

Grrrrrrr..

Weten jullie al op wie je gaat stemmen??

Volgens mij moet Belgie toch ook binnekort weer stemmen hee..

Stemtest voor Belgie:

http://www.standaard...ingen/stemtest/

Stemtest voor Nederland:

http://www.stemwijze...dex.html#/intro

Bewerkt door brithany, 06 juni 2010 - 10:28.

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#2 Geplaatst 06 juni 2010 - 02:40

Ja wij moeten ook gaan stemmen op 13 juni :)

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 06 juni 2010 - 08:39

Ja, 13 juni...
En voor wat / wie???

Het is hier een ding geworden van niet meer te stemmen voor diegene die je wil zien winnen, eerder stemmen tegen diegene die je zeker niet aan de macht wil zien!

Hopelijk vergissen ze zich zéér sterk in de opiniepeiling, want ik krijg het er benauwd van, alleen al maar van de resultaten van die opiniepeiling, brrr...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 06 juni 2010 - 08:44

Er is op dit moment geen enkele partij waar ik me in kan terugvinden... Het is een groot dilemma op wie ik moet gaan stemmen... iig niet op al degenen die het de voorbije jaren op grote schaal verknald hebben... en wat er dan voor de rest overblijft is ook al niet veel soeps... Ga er nog eens hard over moeten nadenken.

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 06 juni 2010 - 09:10

Karolientje zei:

Er is op dit moment geen enkele partij waar ik me in kan terugvinden... Het is een groot dilemma op wie ik moet gaan stemmen... iig niet op al degenen die het de voorbije jaren op grote schaal verknald hebben... en wat er dan voor de rest overblijft is ook al niet veel soeps... Ga er nog eens hard over moeten nadenken.

idem dito

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 06 juni 2010 - 09:13

@ Karolientje: om je een gedacht te geven, volgens je eigen opinies kun je hier eventueel even kijken:

De Standaard Stemtest - Verkiezingen 2010

Mocht er maar 1 partij tussen zitten die echt eens zijn best wil doen voor België, en niet enkel voor Wallonië of voor Vlaanderen, zouden ze bijna zeker mijn stem krijgen!

Ik woon op de taalgrens, mijn man is een Waal, en als je ziet wat er van verschillen zijn tussen de 2 delen van ons piepklein landje, het is echt niet eerlijk!
Veel té veel om te beginnen uitleggen, maar als je met de beiden kanten samenleeft, is het echt ongelofelijk!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 06 juni 2010 - 09:19

Die de stemtest geeft je toch geen echt beeld over wat je wil... Allee  ik weet niet, op zo'n aantal stellingen kan je toch niet uitmaken voor welke partij je bent. Want diegene die eruit kwam, zou ik nooit verkiezen :o

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#8 Geplaatst 06 juni 2010 - 09:40

Ik moet de programma's ook nog eens goed bekijken. Op het moment twijfel ik tussen 2 partijen.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 06 juni 2010 - 10:25

Ik heb gisteren ook al de stemtest gedaan, nu kwamen wel de twee partijen naar boven waar ik eigelijk al tussen twijfelde, maar toch zijn er weer bij beide punten waar ik dan ook niet helemaal achter staat..

Bewerkt door brithany, 06 juni 2010 - 10:26.

Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 06 juni 2010 - 10:34

Ik heb ook de stemtest van De Standaard gedaan, en de top twee waren de twee partijen waartussen ik twijfel. Nu weet ik het nog niet. Of jawel, ik weet al op wie ik voor de senaat ga stemmen. Soms twijfel ik of het wel allemaal veel uitmaakt... :evil: Het draait alleen maar om stemmen halen, geld en macht. Samenzitten en de goede punten uit ieders programma samenbrengen tot een mooi akkoord en dat uitvoeren ... lukt hun precies al heel lang niet meer.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#11 Geplaatst 06 juni 2010 - 10:45

ik heb vrijstelling gekregen omdat ik les heb en daar ben ik heel blij om ^^

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 06 juni 2010 - 11:25

Ik stem deze keer op GroenLinks!
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 06 juni 2010 - 11:29

Ik weet het ook nog niet...
De standaard stemtest vind ik slecht, veel te zwart wit
Maar momenteel is er idd geen enkele partij die mijn voorkeur wegdraagt...

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 06 juni 2010 - 12:00

Ik begrijp dus , dat je dat nu voor het eerst doet, wat is je reden daarvan dan..

Ik stemde altijd op de pvda , maar nu ben ik met aantal zaken niet eens, onderandere die wao..

Ester zei:

Ik stem deze keer op GroenLinks!

Geplaatste afbeelding

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#15 Geplaatst 06 juni 2010 - 12:09

Hier in België is het toch nonsens..veel beloven, veel blabla, maar uiteindelijk maar één ding gemeen : hun mannetjes op postjes zetten en hun portemonnee vullen. Begrotingstekort? Dat halen we wel bij de (hard)werkende mens...Laat ze eens beginnen met hun eigen...Waarom hebben wij, een land dat je in een atlas zonder vergrootglas niet eens terugvindt, 60 ministers nodig????
Waar en op wie ik ga stemmen is echter wel duidelijk : op plaats nr 4 op LDD, Jan Van Puyvelde, van Partij voor de Dieren. Aangezien ze nog niet zelf kunnen opkomen kregen ze een plaats bij LDD en in hun eigen naam/belang, dus niet voor LDD. Dat is de enige partij (Partij voor de Dieren dus) waar ik grote affiniteit mee heb..rest kan me intussen zowat gestolen worden....