Spring naar inhoud

- - - - -

Stemmen voor nieuwe regering..

• Log in om te reageren
140 reacties op dit onderwerp
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#31 Geplaatst 06 juni 2010 - 15:12

catherine zei:

Het zal heel moeilijk zijn de juiste partij te vinden zeker geen N-VA die alles willen splitsen en rascistisch aangelegd zijn.
Ik moet dan nog 2 keer stemmen want ik heb een volmacht van mijn vader die slecht te been is.
De politieke partijen vertellen allemaal veel blabla en als je ze in 1 emmer steekt komt er toch niks anders dan miserie en kinderlijk gedrag uit.

eventjes een kleine nuance: de n-va is zeker niet racistisch hoor! Maar ik ga er ook niet voor stemmen omdat ze separatistisch zijn en te liberaal naar mijn mening.  Van het kinderlijk gedrag heb je wel gelijk!

feroesti zei:

Ik ben er allang helemaal uit.
Ik kies voor Spa , ben helemaal voor de arbeiders en werkgelegenheid !!!
Ze zitten nu de hele tijd in opositie en kunnen weinig doen.
Het is de kiezer die beslist en de opiniepeilingen wijzen weeral dezelfde ellende uit !!! Hoe kan je nu blijven kiezen voor iets en iemand die er al de hele tijd niets van bakt ???? Ik begrijp dit echt niet....
De christelijke waardes zijn allang verloren en toch blijft de kiezer gaan voor de CD&V. Ik kan daar maar niet aan uit, wat hebben die inmiddels bewezen, niets toch ????

de SPa is de partij waar ik ook altijd op stemde, maar deze keer toch maar niet want met Caroline gennez heb ik de indruk dat alle waarden waarvoor de sossen stonden helemaal aan het wegvallen zijn.  Wel goed vond ik dat ze vandenbroucke buitenspel gezet heeft want die zit daar eigenlijk niet op zijn plaats bij de SPa, die zou beter bij de liberalen gaan aankloppen.

veerlevs zei:

Hier in Belgie heeft de regering miljarden gespendeert in banken, omdat veel mensen er beleggingen hadden en die anders zouden kwijt zijn.  Kan een gewoon werkende mense beleggen?  Je weet ook wanneer je dit doet dat je risico's neemt.  Nu zijn de miljarden weg en mogen alle belgen wellicht tot 65 of langer gaan werken.
Niet met mij!  Ik ga NIET akkoord.  Als je met vakantie gaat en het levensritme ziet in andere landen, dan merk je meteen dat de werkdruk hier VEEL te hoog is.  Dat houdt niemand vol tot 65 jaar. Of je nu lichamelijk of geestelijk werk verricht, het is bij vele firma's onhoudbaar.
Ik blijf volharden en ga stemmen!  Mijn man heeft de moed opgegeven en weigert nog te gaan.  Als we daar onze vrije tijd moeten insteken, zegt hij, dan moet het de moeite zijn en dat is het helemaal niet.
Eigenlijk heeft hij wel gelijk.  Hier in Belgie wordt gesmost met geld.  Als wij allemaal zo ons huishouden zouden beredderen dan zouden veel mensen in schuldbemiddeling moeten gaan.
Zorg dat alle ministers PERSOONLIJK aansprakelijk worden gesteld voor hun beslissingen en ze zullen wel eens twee keer nadenken vooraleer iets te doen :evil:
Ik vrees dat de verkiezingen ook dit keer weer weinig zullen uithalen. :cry:

daar ga ik wel een beetje mee akkoord!! Zolang je maar niet voor LDD stemt is het goed :ha (want die willen alleen maar de rijken nog rijker maken)

wea zei:

de stemtest op de standaard vond ik echt wel goed (beter dan die van de VTM) en idd, de 2 waartussen in twijfel stonden bovenaan.

Ik vind het echt moeilijk dit jaar, vooral ook omdat ik vind dat politiek iets te veel een carriere is geworden dan roeping. Al die dynsatieën die onstaan: zoon die vader opvolgt.... dat zijn dus allemaal mensen die niet echt weten hoe het leven van een echte werkmens in mekaar zit, hoe wij zo gefrustreerd geraken van dingen die niet werken zoals het wordt gezegd dat ze werken. opgeoeien in een politieke dynastie met alle deuren die dat opent, dat geeft geen realistisch beeld van hoe de meeste mensen werken en leven. en die gaan dan eens beslissen hoe wij moeten leven en ze weten niet eens hoe wij leven en afzien in de bureaucratische mallemolen die Belgie soms is

en dan al die stemmentrekkers die totaal geen feeling hebben met politiek, als de politieke partijen hun beroep al niet serieus nemen, hoe moeten wij dat dan doen?

Ik voorspel weeral een gedoe rond de regeringsvorming en een afleiding van alles wat van algemeen belang is naar iets wat voor persoonlijk carriere planning van belang is.... Pff, ik vind dat ze er tegenwoordig echt een beetje mee aan het spelen zijn en wij moeten dat allemaal maar serieus nemen? debatten over gekleurde boekjes, informatisering van justitie dat maar niet van de grond geraakt (ga maar eens naar de rechtbank, je valt achterover van hoe primitief dat nog is: alles op papier en in het X-voud), achterstand in justitie, en onze pensioenen en wij moeten maar langer werken als we die job niet aankunnen moeten we maar een andere job doen (die dan minder betaald en waar ze dan toch ons pensioen op gaan berekenen, slim gezien), dierenleed dat niet serieus wordt genomen, maar ondertussen maar wel extra minister postjes en politieke postjes creeeren......

pff, vroeger stemde ik door eliminatie: die niet want die hebben nagelaten dit of dat te doen of die hebben dit of dat gedaan en nu vallen alle partijen weg in de eliminatie! en eigenlijk vind ik dat erg want ik wil me wel een geengageerde burger zijn, maar ze maken het nu wel erg moeilijk om dat te zijn.

je hebt enkele punten :) ik vind namelijk ook dat de "zoon / dochters van" best wel eerst een keertje gewoon mogen werken ipv onmiddellijk in de politiek te springen... Kijk maar naar alexander de croo en jean-jaques de gucht, zij bakken er toch ook niks van hoor vind ik...
Dat er bv's zijn die zomaar plots op de 2de plaats van een lijst staan (ofzo) vind ik ook niet kunnen (behalve in geval van bracke, die weet er volgens mij genoeg van om verkiesbaar te zijn)
Dat postjes creeëren klinkt me heel  erg LDDerig in de oren... Oke, er zijn wel postjespakkers, maar niet de hele bende bestaat daaruit en er zitten evengoed postjespakkers in de LDD (zelfs de allergrootste, dedecker zelf)

Ik weet ook vooral op wie ik niet ga stemmen!
ZEKER NIET op VB: te racistisch en te extreem, ze geven ook nergens oplossingen voor maar kunnen enkel "problemen" aankaarten.

Niet op N-VA: separatistisch en te liberaal
Niet op CD&V: te seuterig en ze veranderen helemaal niks...
Niet op VLD: liberaal dus nee
Niet op SPa: WEG MET GENNEZ!! De spa moet weer voor de werkmens staan en niet de hoogopgeleide, moeilijkewoordengebruikende prul waar ze nu voor staan (nuancering: ze mogen best hoogopgeleid zijn en moeilijke woorden gebruiken, maar nu vervallen ze er zodanig in dat ze een enorm dikke nek lijken te hebben)
ZEKER NIET op LDD: Partij vol debielen zegt genoeg zeker? Vlaktaks? Omg, dan maak je de rijken enkel nog rijker! Deze partij verkoopt echt alleen maar populistische en irrealistische praat volgens mij.  Het pakt gemakkelijk de minderbedeelde mens in met de mooie praatjes maar je moet er echt door kunnen kijken om te zien dat ze gewoon stront met een strik rond verkopen.

Misschien wel voor Groen, maar ik denk niet dat ze iets aan de crisis kunnen veranderen...
Waarschijnlijk niet op Partij voor de Dieren ten eerste omdat ze bij de LDD staan (en zo geef je onrechtstreeks toch je stem aan hen) en ten tweede omdat die partij wel heel leuk is, maar momenteel is er toch iets anders nodig...
Misschien wel op PVDA, als proteststem, maar die raken toch niet verkozen dus eigenlijk toch weggesmeten stem...

Bah, ik weet het niet...

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#32 Geplaatst 06 juni 2010 - 15:27

oei, ik wist niet dat ik LDD-achtig klonk? ik vind gewoon dat voor zo'n klein landje als Belgie, we toch echt teveel regeringsleden hebben.  Kunnen ze dat niet wat efficienter regelen? Uiteindelijk, sturen die minieters,... toch ook alleen maar, maar doen die toch ook niet zelf het werk: de dossiers opmaken. Dat kan men toch efficienter maken zou ik denken.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#33 Geplaatst 06 juni 2010 - 16:33

Ik heb de speech gehoord van Caroline Genez live en ik sta er toch helemaal achter.
Johan Vandelanotte vind ik een zeer bekwaam politicus.
Maar op de eerste plaats komt voor mij Myriam Vanlerberghe.
We kennen haar persoonlijk (is van Izegem) en als wij zien welk werk ze verzet !!!! Ongeloofelijk !!!
Ik kan me volledig in haar kennis en overtuiging vinden !

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#34 Geplaatst 06 juni 2010 - 16:41

wea zei:

oei, ik wist niet dat ik LDD-achtig klonk? ik vind gewoon dat voor zo'n klein landje als Belgie, we toch echt teveel regeringsleden hebben.  Kunnen ze dat niet wat efficienter regelen? Uiteindelijk, sturen die minieters,... toch ook alleen maar, maar doen die toch ook niet zelf het werk: de dossiers opmaken. Dat kan men toch efficienter maken zou ik denken.

nee hoor, alleen maar door de term postjespakkers ;) dat gebruikt dedecker echt constant ^^

@feroesti: vandelanotte vind ik de meest bekwame politicus en ik vind het erg jammer dat hij geen voorzitter meer is, maar gennez schiet in mijn ogen toch echt te veel bokken :onzeker:

Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 06 juni 2010 - 17:50

ik heb uit besluiteloosheid een partij gekozen, maar mij dit keer TOTAAL niet in programma's verdiept. ik denk echt dat het dit keer niet uitmaakt op wie we stemmen... tja en op wie stem je dan...
in de bus zat een foldertje van nva, cd&v en vlaams belang. maar ik heb die foldertjes eigenlijk ook al niet bekeken... normaal lees ik echt de programma's van partijen vooraleer ik mijn keuze maak. we zien wel! ik denk dat n-va toch sowieso de grote winnaar gaat zijn.

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 06 juni 2010 - 17:54

Peilingen kunnen soms heel fout zitten, veel mensen wachten tot het laatste moment vooraleer ze beslissen ( O:) ).
Ik heb de foldertjes wel bekeken, mijn conclusie: stemmen we op mensen, of op partijen? Allee ik bedoel, 't is precies dat het partijprogramma minder belangrijk is... :onzeker: Uiteindelijk moeten die mensen toch hun partij vertegenwoordigen...?

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 06 juni 2010 - 18:02

Mmm volgens de stemwijzer sluit ik nog altijd het beste aan op de SP (Sociale Partij), maar toch is het het niet helemaal als ik de rest van hun programma lees.

Ik ga dan ook hoogstwaarschijnlijk voor iemand die voor de PvdD (Partij voor de Dieren) staat..

Maar ben er nog niet uit! :trance:
Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.020 berichten

#38 Geplaatst 06 juni 2010 - 18:19

Ik heb de test ook eens gedaan en kom bij SP.A uit. Ik heb daar altijd al op gestemd en ben dat nu ook van plan.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#39 Geplaatst 06 juni 2010 - 18:49

[B][FONT=Arial][COLOR=#ff6600]Het zal heel moeilijk zijn de juiste partij te vinden zeker geen N-VA die alles willen splitsen en rascistisch aangelegd zijn.[/COLOR][/FONT][/B]
N-VA is zeker en vast niet racistisch en wil ook niet alles splitsen.

Misschien wordt het tijd dat de mensen eens verder kijken dan hun neus lang is en niet zomaar afgaan op wat anderen zeggen. Misschien toch eens grondiger de partijprogramma's lezen, zou ik zeggen...

@Ingrid: Kiezen voor de partij van de dieren zal ik niet doen, want elke stem die je aan hen geeft, gaat naar de LDD. Trouwens, ze zijn toch al in ruzie gevallen (maar de kieslijsten zijn gemaakt en daarom kunnen ze op dit moment niet uit elkaar gaan ;) ).

@ Diegenen die niet willen gaan kiezen: da's gemakkelijk he en daarna zeggen dat je niet akkoord gaat met wat er gebeurt in ons apenlandje.
Dus een goede raad: geef een sein dat je niet akkoord gaat met wat er gebeurt, lees de partijprogramma's en kies dan voor een partij waar jij je goed bij voelt.

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#40 Geplaatst 06 juni 2010 - 22:45

Die AOW blijf ik toch voor vechten ook, en geen geen geld voor ontwikkelings landen, nu ik misgunt het ze niet hoor , maar ik vind dat er in Nederland zelf ook genoeg armoe is , dus eerst hier maar eens beginnen..

Dus hier de AOW omhoog , omdat het betaalt moet worden, maar er is wel geld voor de ontwikkelings landen..

Ook vind ik dat er hier in Nederland genoeg moskee's zijn, niet omdat ik discrimineert maar wel dat als je emigreerd naar een ander land dat je wel weet dat je dat niet meer allemaal heb, wij hebben denk ook geen eigen kerken in andere landen..

henny zei:

Maar, dan nog.....het moet betaalt kunnen worden.
Ook al kiest men voor een partij die niet voor de verhoging van de AOW leeftijd is, het zal in de toekomst toch gebeuren.
Natuurlijk zal er dan ook aandacht geschonken moeten worden aan de oudere werknemer.
Verhogen van de AOW leeftijd is een realiteit.
Ik kies liever voor een partij die dat inziet dan voor een partij die in zijn programma zet dat ze deze niet willen verhogen om meer stemmen te krijgen. (emotie stemmers).

Geld voor ontwikkelings landen, waarom niet?
We leven toch allemaal op dezelfde planeet.
Als er weer eens zielige beelden van zwarte kindertjes getoond worden op de televisie stort iedereen weer geld op de desbetreffende girorekening :s

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#41 Geplaatst 06 juni 2010 - 23:28

Aldhissla zei:

nee hoor, alleen maar door de term postjespakkers ;) dat gebruikt dedecker echt constant ^^

ok vandaar, eerlijk gezegd, dat wist ik niet :LOL:

dat lijkt me toch zo'n beetje VB: foeteren tegen culmineren en dan het zelf ook doen.

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 06 juni 2010 - 23:52

Ben ik effe blij dat het m'n werkend weekend is... :x :x :x

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#43 Geplaatst 07 juni 2010 - 08:27

Ik zou willen dat die zondag al voorbij was ,en voor mijn part mogen ze de stemplicht gerust afschaffen .Ze kunnen hier blijven beloven er komt toch niets van .Zo een klein land en ze kunnen het niet recht houden .En voor de rest als ze gelbeugel maar kunnen vullen .Kotsmisselijk wordt ik daarvan. :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 07 juni 2010 - 08:31

bij ons zondag.
pff ook geen zin in hoor.
zij doen toch gewoon hun zin maar

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#45 Geplaatst 07 juni 2010 - 10:27

Heb ook de stemtest gedaan, kom uit op Groen en daarna SPa.
Twijfel of Groen echt iets kan veranderen. Maw ik weet het dus nog altijd niet...
Heb gisterenavond naar het debat op één gekeken en man wat zijn het eigenlijk allemaal kleine kinderen :trance: ...