Spring naar inhoud


- - - - -

Stemmen voor nieuwe regering..


  • Log in om te reageren
140 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.053 berichten
    • Locatie: Klein Brabant
  • 5 katten
OFFLINE

#46 Geplaatst 07 juni 2010 - 10:40

ik wou ook kijken, maar het kon me niet boeien. Al dat gevingerwijs: "gij zat toen in de regering en toen is dat ook niet gedaan".... Pff, dat interesseert me niet.

dus.... :help: eens kijken op de partij-websites of er wat concrete actieplannen staan voor bepaalde themas....

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*
OFFLINE

#47 Geplaatst 07 juni 2010 - 10:42

brithany zei:

Die AOW blijf ik toch voor vechten ook, en geen geen geld voor ontwikkelings landen, nu ik misgunt het ze niet hoor , maar ik vind dat er in Nederland zelf ook genoeg armoe is , dus eerst hier maar eens beginnen..

Dus hier de AOW omhoog , omdat het betaalt moet worden, maar er is wel geld voor de ontwikkelings landen..

Ook vind ik dat er hier in Nederland genoeg moskee's zijn, niet omdat ik discrimineert maar wel dat als je emigreerd naar een ander land dat je wel weet dat je dat niet meer allemaal heb, wij hebben denk ook geen eigen kerken in andere landen..






hier ben ik het helemaal mee eens janet
als ik zie hoe het in nederland in de bejaardenzorg aan toe gaat word ik erg verdrietig :( maar wel storten naar ontwikkelings landen

en die moskeeën groeien inderdaad als paddestoeltjes uit de grond,ze willen hier in leiden de grootste moskee in nederland neerzetten :trance:
vind het ook een beetje te ver gaan....begrijp me niet verkeerd heb verder niets tegen buitenlanders ofzow hoor

Lies
Lies
  • 6.855 berichten
OFFLINE

#48 Geplaatst 07 juni 2010 - 10:53

ik ben nog altijd in de war. Na het grote debat weet ik het helemaal niet meer.
dus ik moet ook nog wat zoeken.


Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
    • Locatie: Beernem
  • 5 katten
OFFLINE

#49 Geplaatst 07 juni 2010 - 11:00

Joloka zei:

[B][FONT=Arial][COLOR=#ff6600]Het zal heel moeilijk zijn de juiste partij te vinden zeker geen N-VA die alles willen splitsen en rascistisch aangelegd zijn.[/COLOR][/FONT][/B]
N-VA is zeker en vast niet racistisch en wil ook niet alles splitsen.

Misschien wordt het tijd dat de mensen eens verder kijken dan hun neus lang is en niet zomaar afgaan op wat anderen zeggen. Misschien toch eens grondiger de partijprogramma's lezen, zou ik zeggen...

@Ingrid: Kiezen voor de partij van de dieren zal ik niet doen, want elke stem die je aan hen geeft, gaat naar de LDD. Trouwens, ze zijn toch al in ruzie gevallen (maar de kieslijsten zijn gemaakt en daarom kunnen ze op dit moment niet uit elkaar gaan ;) ).

@ Diegenen die niet willen gaan kiezen: da's gemakkelijk he en daarna zeggen dat je niet akkoord gaat met wat er gebeurt in ons apenlandje.
Dus een goede raad: geef een sein dat je niet akkoord gaat met wat er gebeurt, lees de partijprogramma's en kies dan voor een partij waar jij je goed bij voelt.

Ik kan het zelf niet beter zeggen ^^ je hebt een overschot van gelijk ;)

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
    • Locatie: Leeuwarden
  • 3 katten
OFFLINE

#50 Geplaatst 07 juni 2010 - 16:47

brithany zei:

Die AOW blijf ik toch voor vechten ook, en geen geen geld voor ontwikkelings landen, nu ik misgunt het ze niet hoor , maar ik vind dat er in Nederland zelf ook genoeg armoe is , dus eerst hier maar eens beginnen..

Dus hier de AOW omhoog , omdat het betaalt moet worden, maar er is wel geld voor de ontwikkelings landen..

Ook vind ik dat er hier in Nederland genoeg moskee's zijn, niet omdat ik discrimineert maar wel dat als je emigreerd naar een ander land dat je wel weet dat je dat niet meer allemaal heb, wij hebben denk ook geen eigen kerken in andere landen..




Je wilt dat soort landen toch hopelijk niet als maatstaaf nemen? Ik was juist altijd trots op Nederland, in de zin van dat het een mooi multicultureel-land is/was.
Heb je er overigens werkelijk last van, van die moskeeën? Leven en laten leven toch.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten
OFFLINE

#51 Geplaatst 07 juni 2010 - 16:59

Ester zei:

Je wilt dat soort landen toch hopelijk niet als maatstaaf nemen? Ik was juist altijd trots op Nederland, in de zin van dat het een mooi multicultureel-land is/was.
Heb je er overigens werkelijk last van, van die moskeeën? Leven en laten leven toch.

Groot gelijk. Ik heb nog nooit last gehad van de moskeeën enz, en ja ik groeide op in een multiculturele gemeente. Wij gingen trainen met de oproep tot gebed op de achtergrond.

Het blijft wel een voorwaarde, vind ik persoonlijk, dat de migranten kunnen meedraaien in deze maatschappij. Dus ze moeten de taal beheersen en een inkomen hebben.



Frances
Frances
  • 7.446 berichten
    • Locatie: Sint-Joris-Winge
  • 4 katten
OFFLINE

#52 Geplaatst 07 juni 2010 - 17:11

Lies zei:

Groot gelijk. Ik heb nog nooit last gehad van de moskeeën enz, en ja ik groeide op in een multiculturele gemeente. Wij gingen trainen met de oproep tot gebed op de achtergrond.

Het blijft wel een voorwaarde, vind ik persoonlijk, dat de migranten kunnen meedraaien in deze maatschappij. Dus ze moeten de taal beheersen en een inkomen hebben.


Jep, ga ik mee akkoord!
Ik vind dat niet erg dat mensen hier komen wonen. En in andere landen "is het niet beter" (klinkt wat raar maar weet niet anders hoe ik het moet verwoorden...). In Canada vb wonen er ook super veel Duitsers (West-Canada toch), Japanners etc. Ik vind dat helemaal geen probleem, op voorwaarde dat ze de taal beheersen en niet alles naar hun hand willen zetten, want waarom kom je anders naar België, denk ik zo... Maar ik vind het niet erg dat die mensen hun geloof nog willen belijden!!! Dat is toch hun volste recht. En als zij daar moskeeën voor nodig hebben, ja dan is dat zo.

en er zijn ook Belgen die krapuul zijn en/of niet werken, dus zo'n onzin als "alle Marokkanen zijn hetzelfde, niet werken en alles stukmaken en vechten en ditte en datte"... dat hoor ik niet echt graag. Want we mogen ook is naar ons eigen volk kijken... we zijn gewoon mensen hé.

Waar ik het WEL moeilijk mee heb, is dat Turkije kost wat kost bij de EU wil. En nog tal van andere landen. Is er dan echt geen geografische beperking? Sebiet wil Japan er ook nog bij... En dan de voorwaarden voor bij de EU te mogen komen is vb dat de economie goed draait en dat ze de verdragen respecteren en alle mensenrechten. Euhm... Bij Turkije denk ik echt dat dat nog niet het geval. Gewoon al als je daar rondloopt en rondrijdt zie je dat die héél hard "achter zijn". Dat is een wereld van verschil t.o.v. ons Belgenlandje

catherine
catherine
  • 40.161 berichten
OFFLINE

#53 Geplaatst 07 juni 2010 - 20:06

GAIA Global Action in the Interest of Animals

Mss helpt dit jullie voor op zondag. :)

catherine
catherine
  • 40.161 berichten
OFFLINE

#54 Geplaatst 07 juni 2010 - 20:12

Mensen gaan gaan stemmen op heel andere partijen en hopen dat er zo iets zal veranderen, wat zeker niet altijd het geval is. Zie maar met de cd&v toen dachten ze ook het mirakel gevonden te hebben. Soms wordt het gewoon nog erger.
N-VA aan de macht en belgen land is naar de botten.
Die wil vlaanderen gewoon scheiden van wallonië, veel vlamingen zijn precies vergeten of weten het gewoon niet dat wallonië vroeger vlaanderen moest helpen.
Ik zeg niet dat vlaanderen moet geld blijven spenderen aan wallonië maar dat ze eens tot een duidelijk overeenkomst komen tenslotte zijn we allemaal Belg, alé de meesten toch.
Zo een piepklein land en drie landstalen niet normaal, het was veel beter geweest dat we allemaal frans of nederlands of mss duits praatte dan zou het nu zo niet zijn.
En moest nu bv vlaams belang of NV-a aan de macht komen dan zullen de andere partijen wel samenspannen wat verschil maakt het dan?


veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
    • Locatie: Antwerpen
  • 2 katten
OFFLINE

#55 Geplaatst 07 juni 2010 - 21:24

henny zei:

Wat is de 'straf' dan als men niet gaat stemmen?
Dat is toch verplicht in België.
In Nederland moet we al jááááren tot 65 jaar werken, is de pensioengrechtigde leeftijd in België dan lager?

Als je niet gaat stemmen kan je een boete krijgen... mijn man zal weigeren die te betalen...
Wij kunnen normaal gezien op 62 met pensioen.  
Als ze hier nu zuinig zouden omspringen met het geld van de burgers en efficienter zouden werken, dan zou ik daar geen probleem mee hebben.  Maar doordat ze zoooooo dom omspringen met het geld van de schatkist, geraakt Belgie steeds dieper in de problemen.  Dus ... ga ik niet akkoord.
Men moet de jongeren aan de slag krijgen.  Niet de ouderen langer laten werken!  Dat is een totaal foutief signaal op deze manier :cry:



veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
    • Locatie: Antwerpen
  • 2 katten
OFFLINE

#56 Geplaatst 07 juni 2010 - 21:31

Aldhissla zei:

eventjes een kleine nuance: de n-va is zeker niet racistisch hoor! Maar ik ga er ook niet voor stemmen omdat ze separatistisch zijn en te liberaal naar mijn mening. Van het kinderlijk gedrag heb je wel gelijk!



de SPa is de partij waar ik ook altijd op stemde, maar deze keer toch maar niet want met Caroline gennez heb ik de indruk dat alle waarden waarvoor de sossen stonden helemaal aan het wegvallen zijn. Wel goed vond ik dat ze vandenbroucke buitenspel gezet heeft want die zit daar eigenlijk niet op zijn plaats bij de SPa, die zou beter bij de liberalen gaan aankloppen.



daar ga ik wel een beetje mee akkoord!! Zolang je maar niet voor LDD stemt is het goed :ha (want die willen alleen maar de rijken nog rijker maken)



je hebt enkele punten :) ik vind namelijk ook dat de "zoon / dochters van" best wel eerst een keertje gewoon mogen werken ipv onmiddellijk in de politiek te springen... Kijk maar naar alexander de croo en jean-jaques de gucht, zij bakken er toch ook niks van hoor vind ik...
Dat er bv's zijn die zomaar plots op de 2de plaats van een lijst staan (ofzo) vind ik ook niet kunnen (behalve in geval van bracke, die weet er volgens mij genoeg van om verkiesbaar te zijn)
Dat postjes creeëren klinkt me heel erg LDDerig in de oren... Oke, er zijn wel postjespakkers, maar niet de hele bende bestaat daaruit en er zitten evengoed postjespakkers in de LDD (zelfs de allergrootste, dedecker zelf)


Ik weet ook vooral op wie ik niet ga stemmen!
ZEKER NIET op VB: te racistisch en te extreem, ze geven ook nergens oplossingen voor maar kunnen enkel "problemen" aankaarten.

Niet op N-VA: separatistisch en te liberaal
Niet op CD&V: te seuterig en ze veranderen helemaal niks...
Niet op VLD: liberaal dus nee
Niet op SPa: WEG MET GENNEZ!! De spa moet weer voor de werkmens staan en niet de hoogopgeleide, moeilijkewoordengebruikende prul waar ze nu voor staan (nuancering: ze mogen best hoogopgeleid zijn en moeilijke woorden gebruiken, maar nu vervallen ze er zodanig in dat ze een enorm dikke nek lijken te hebben)
ZEKER NIET op LDD: Partij vol debielen zegt genoeg zeker? Vlaktaks? Omg, dan maak je de rijken enkel nog rijker! Deze partij verkoopt echt alleen maar populistische en irrealistische praat volgens mij. Het pakt gemakkelijk de minderbedeelde mens in met de mooie praatjes maar je moet er echt door kunnen kijken om te zien dat ze gewoon stront met een strik rond verkopen.


Misschien wel voor Groen, maar ik denk niet dat ze iets aan de crisis kunnen veranderen...
Waarschijnlijk niet op Partij voor de Dieren ten eerste omdat ze bij de LDD staan (en zo geef je onrechtstreeks toch je stem aan hen) en ten tweede omdat die partij wel heel leuk is, maar momenteel is er toch iets anders nodig...
Misschien wel op PVDA, als proteststem, maar die raken toch niet verkozen dus eigenlijk toch weggesmeten stem...



Bah, ik weet het niet...

Tja ... er schiet niet veel over hé!  Dat is, denk ik, het probleem waar veel Belgen mee kampen momenteel.  Allemaal één pot nat!
Niet één partij komt met mijn gedachtengoed overeen.  Overal vind ik wel iets en als ik dan een zwaartepunt moet geven aan dingen die ik het belangrijkste vind, geraak ik er niet uit!  Ik vind veel zaken heel belangrijk aangezien het hier in Belgie momenteel een zooitje is met onbekwamen!
Veel werk aan de winkel dus, maar wie gaat het doen! O:) :trance:


veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
    • Locatie: Antwerpen
  • 2 katten
OFFLINE

#57 Geplaatst 07 juni 2010 - 21:35

feroesti zei:

Ik heb de speech gehoord van Caroline Genez live en ik sta er toch helemaal achter.
Johan Vandelanotte vind ik een zeer bekwaam politicus.
Maar op de eerste plaats komt voor mij Myriam Vanlerberghe.
We kennen haar persoonlijk (is van Izegem) en als wij zien welk werk ze verzet !!!! Ongeloofelijk !!!
Ik kan me volledig in haar kennis en overtuiging vinden !
Fijn dat je zo iemand kent en dat ze nog bestaan, maar veel te weinig van dit soort hardwerkende mensen krijgen de kans in de nationale politiek.  Volgens mij draait het overal nog sterk rond "wie ken ik en wat kan die voor mij doen". :cry:



Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#58 Geplaatst 07 juni 2010 - 21:41

Joloka zei:

[B][FONT=Arial][COLOR=#ff6600]Het zal heel moeilijk zijn de juiste partij te vinden zeker geen N-VA die alles willen splitsen en rascistisch aangelegd zijn.[/COLOR][/FONT][/B]
N-VA is zeker en vast niet racistisch en wil ook niet alles splitsen.

Misschien wordt het tijd dat de mensen eens verder kijken dan hun neus lang is en niet zomaar afgaan op wat anderen zeggen. Misschien toch eens grondiger de partijprogramma's lezen, zou ik zeggen...

@Ingrid: Kiezen voor de partij van de dieren zal ik niet doen, want elke stem die je aan hen geeft, gaat naar de LDD. Trouwens, ze zijn toch al in ruzie gevallen (maar de kieslijsten zijn gemaakt en daarom kunnen ze op dit moment niet uit elkaar gaan ;) ).

@ Diegenen die niet willen gaan kiezen: da's gemakkelijk he en daarna zeggen dat je niet akkoord gaat met wat er gebeurt in ons apenlandje.
Dus een goede raad: geef een sein dat je niet akkoord gaat met wat er gebeurt, lees de partijprogramma's en kies dan voor een partij waar jij je goed bij voelt.

Goed gezegd Lutje!!!
Ik stemde tot nu toe meestal op VLD, maar ik ga iets anders zoeken! Er MOET iets veranderen, en als we met zijn allen weer eens dezelfde partijen steunen, dan gaan net dezelfde mensen weer de lakens uitdelen. Wat heeft deze stemming dan voor zin???
Ik ben helemaal niet tegen België hoor; ik wil zelf héél graag dat het blijft bestaan!!! Maar het is tijd dat er eens iemand DOET wat hij BELOOFT in zijn campagnes........ :duim:


miranda
miranda
  • 7.830 berichten
    • Locatie: Heusden(Gent)
  • 1 katten
OFFLINE

#59 Geplaatst 07 juni 2010 - 21:45

het zijn allemaal dezelfde zakkenvullers... en beloven veel voor de kiezingen.. ik ga men ogen sluiten en zien waar men potloodje uitkomt denk ik :ha

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
    • Locatie: Antwerpen
  • 2 katten
OFFLINE

#60 Geplaatst 07 juni 2010 - 21:49

Lut zei:

Goed gezegd Lutje!!!
Ik stemde tot nu toe meestal op VLD, maar ik ga iets anders zoeken! Er MOET iets veranderen, en als we met zijn allen weer eens dezelfde partijen steunen, dan gaan net dezelfde mensen weer de lakens uitdelen. Wat heeft deze stemming dan voor zin???
Ik ben helemaal niet tegen België hoor; ik wil zelf héél graag dat het blijft bestaan!!! Maar het is tijd dat er eens iemand DOET wat hij BELOOFT in zijn campagnes........ :duim:
Als je alleen wilt kiezen op een partij waar men doet wat men belooft ... dan schiet er niet veel over om uit te kiezen.
Dan zal je beslissing niet erg moeilijk zijn, denk ik :oops: