Spring naar inhoud

- - - - -

Stemmen voor nieuwe regering..

• Log in om te reageren
140 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#61 Geplaatst 07 juni 2010 - 22:35

catherine zei:

Mensen gaan gaan stemmen op heel andere partijen en hopen dat er zo iets zal veranderen, wat zeker niet altijd het geval is. Zie maar met de cd&v toen dachten ze ook het mirakel gevonden te hebben. Soms wordt het gewoon nog erger.
N-VA aan de macht en belgen land is naar de botten.
Die wil vlaanderen gewoon scheiden van wallonië, veel vlamingen zijn precies vergeten of weten het gewoon niet dat wallonië vroeger vlaanderen moest helpen.
Ik zeg niet dat vlaanderen moet geld blijven spenderen aan wallonië maar dat ze eens tot een duidelijk overeenkomst komen tenslotte zijn we allemaal Belg, alé de meesten toch.
Zo een piepklein land en drie landstalen niet normaal, het was veel beter geweest dat we allemaal frans of nederlands of mss duits praatte dan zou het nu zo niet zijn.
En moest nu bv vlaams belang of NV-a aan de macht komen dan zullen de andere partijen wel samenspannen wat verschil maakt het dan?

@Catherine: dit is wel een kattensite en geen politiek forum, is het nu nog niet genoeg geweest?

Nog een opmerking/
Alles begint met respect voor de ander. En blijkbaar hebben veel partijen dat niet meer ;) . Als mijn beste vriendin kiest voor Vlaams Belang en een ander voor LDD dan respecteer ik dat, het is hun keuze, zij voelen er zich goed bij. Dat ik andere ideeën heb, dat weten ze ook en ik hoop dat ze dat ook aanvaarden. Juist die verscheidenheid maakt mensen zo interessant. Hoe is het nu ook weer: verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Wat ik heel zeker weet, is dat het maandag pas begint, dat men vanaf maandag als volwassen mensen moet rekening houden met elkaar, compromissen moet sluiten. Dat is in een gezin toch ook zo?

Bewerkt door Joloka, 07 juni 2010 - 22:50.

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#62 Geplaatst 08 juni 2010 - 09:20

miranda zei:

het zijn allemaal dezelfde zakkenvullers... en beloven veel voor de kiezingen.. ik ga men ogen sluiten en zien waar men potloodje uitkomt denk ik :ha

Het haalt toch niets uit,ik ga omdat het verplicht is en voor de rest  intreseert het mij niet.Ene grote pot nat,en hoelang zal het deze keer duren voor de volgende regering VALT
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#63 Geplaatst 08 juni 2010 - 10:06

Door niet te gaan stemmen, werk je het probleem toch enkel in de hand? :catscratchhead Of met de instelling: "Baaah, ik zal is op die stemmen."
We mogen blij zijn eigenlijk dat ze naar ons luisteren, dat we dit systeem hebben. Laat uw stem dan toch ook horen...

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#64 Geplaatst 08 juni 2010 - 12:25

Frances zei:

Door niet te gaan stemmen, werk je het probleem toch enkel in de hand? :catscratchhead Of met de instelling: "Baaah, ik zal is op die stemmen."
We mogen blij zijn eigenlijk dat ze naar ons luisteren, dat we dit systeem hebben. Laat uw stem dan toch ook horen...

Daar heb je overschot van gelijk in!!
Blanco of ongeldig stemmen getuigt van weinig maturiteit en van grote onverschilligheid!! Let op, het zijn dan meestal nog die niet-stemmers die achteraf klagen dat de regering er niks van bakt.......

Ik ga zéker stemmen, en ik weet nu zelfs voor wie!
(voor wie??? Dat is voor jullie een vraag en voor mij een weet ;) :lachen: )

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#65 Geplaatst 08 juni 2010 - 15:25

Joloka zei:

@Catherine: dit is wel een kattensite en geen politiek forum, is het nu nog niet genoeg geweest?
Het interesseert me dan ook niks en zal er verder geen woorden aan vuil maken. Dacht nog altijd dat we onze mening mochten uiten... niet dus.
Je hoeft me daarvoor niet op de vingers te tikken hoor.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#66 Geplaatst 08 juni 2010 - 17:10

catherine zei:

Het interesseert me dan ook niks en zal er verder geen woorden aan vuil maken. Dacht nog altijd dat we onze mening mochten uiten... niet dus.
Je hoeft me daarvoor niet op de vingers te tikken hoor.

Je mag zeker je mening uiten ;) .
Maar als ik het nu lees: het interesseert je niks en dan vertel je onwaarheden.... Wees blij dat je in een landje woont waar je je mening mag geven en mag (lees moet) gaan kiezen. Als je je even verdiept in de verkiezingsprogramma's (en dan niet alleen in de foldertjes) maar echt in het programma, dan wordt het toch interessant hoor.

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#67 Geplaatst 08 juni 2010 - 17:49

:LOL: ik ben eruit!!! :LOL:

die gaia website bekeken, eens naar de programmas en naar de CV-tjes van de mensen op de lijst, eindelijk weet ik het.

merci voor die website van gaia te posten!!!!

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#68 Geplaatst 08 juni 2010 - 18:03

Ik ga ook stemmen,gewoon omdat we blij mogen zijn dat we in een democratie leven.Verder vind ik mezelf niet slim genoeg om veel over politiek te praten.Ik moet altijd lachen met die mensen in een café bijvoorbeeld;die zullen het precies allemaal eens gaan oplossen,maar zo simpel lijkt mij dat toch niet,hoor.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#69 Geplaatst 08 juni 2010 - 18:53

Ik ben ook trots op nederland hoor, en ik heb geen last van de moskeeen absoluut niet, en nogmaals ik discrimineert ook niet, alleen het is zo dat we geld te kort hebben , dus dan zeg ik stop maar als eerste met de moskeen er staan er nu genoeg , en als de mensen daar heen willen en in hun gemeente staat er geen, dan zal je een stukje moeten rijden..

Zo ook met de scholen voor de moskee, ook daar ben ik niet mee eens, zijn er ook genoeg inmiddels, en ze kunnen dan ook kiezen voor gemend onderwijs..

Puur omdat ze moeten gaan bezuinigen, doet dat dan niet op de zorg of zo maar begin dan hier is mij gedachten..

Ester zei:

Je wilt dat soort landen toch hopelijk niet als maatstaaf nemen? Ik was juist altijd trots op Nederland, in de zin van dat het een mooi multicultureel-land is/was.
Heb je er overigens werkelijk last van, van die moskeeën? Leven en laten leven toch.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#70 Geplaatst 08 juni 2010 - 18:54

Lut zei:

Ik ga zéker stemmen, en ik weet nu zelfs voor wie!
(voor wie??? Dat is voor jullie een vraag en voor mij een weet ;) :lachen: )

Veel mensen tegen gekomen op de markt? :x

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#71 Geplaatst 09 juni 2010 - 17:46

Zo vandaag wezen stemmen, en dan vanavond de uitslag ik ben benieuwd , lekker in de zetel hopelijk met Minoes naast me en dan de uitslag op de tv volgen..
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#72 Geplaatst 09 juni 2010 - 18:43

Wat heb je uiteindelijk besloten, of wil je dat niet zeggen?
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#73 Geplaatst 09 juni 2010 - 19:00

Het Nieuwsblad - Open Vld-kiezers hebben meeste en beste seks
een telefonische enquête bij 2.000 stemgerechtigde Vlamingen die het verband tussen politieke voorkeur en seksualiteit onderzocht. :lachen: :lachen: :lachen:

Geplaatste afbeelding

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 09 juni 2010 - 20:00

Joloka zei:

een telefonische enquête bij 2.000 stemgerechtigde Vlamingen die het verband tussen politieke voorkeur en seksualiteit onderzocht. :lachen: :lachen: :lachen:

Of ze kunnen er het best over liegen :x

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#75 Geplaatst 09 juni 2010 - 20:02

Joloka zei:

dus voor het open Vld stemmen gaat ons seksleven verbeteren? :ha :ha