Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

ragdoll kitten kiezen

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#16 Geplaatst 07 juni 2010 - 14:44

:heart: :love3: :heart: :love3: :love4:  wat een mooie kittens. Ik smelt al helemaal. Gelukkig sta ik niet in jouw schoenen, ik zou ze alle twee houden. Ik zou voor de point gaan aangezien je al enkele lynx-jes hebt. Maar eigenlijk is de lynx ook supermooi... aaaahhhh niet gemakkelijk succes alvast in jouw plaats.  

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#17 Geplaatst 07 juni 2010 - 14:51

100% zeker ben ik niet, maar haar staartje is niet zo mooi egaal gekleurd als bij haar zusjes. bij hun broertje kun je het mooi zien dat hij een lynxje is maar hij is red dus dat is zowieso duidelijker te zien.

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#18 Geplaatst 07 juni 2010 - 14:53

maar ja ze zijn wel nog maar 6 weken dus de tekening zou nog wel duidelijker moeten worden.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 07 juni 2010 - 14:53

zerkaantje zei:

100% zeker ben ik niet, maar haar staartje is niet zo mooi egaal gekleurd als bij haar zusjes. bij hun broertje kun je het mooi zien dat hij een lynxje is maar hij is red dus dat is zowieso duidelijker te zien.

Das waar het is soms niet altijd even makkelijk om het op zo'n jonge leeftijd te zien. Heb je een duidelijke foto van het snoetje, de staart en de pootjes eventueel? Als het mogelijk een lynxje zou kunnen zijn, zou ik persoonlijk nog eventjes afwachten, want een blue torbie mitted kom je volgens mij echt niet zo vaak tegen ;)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

poesie
poesie
  • 2.119 berichten
  • 6 katten

#20 Geplaatst 07 juni 2010 - 15:03

:loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#21 Geplaatst 07 juni 2010 - 15:46

voila een foto van haar snoetje, ik krijg haar staartje niet scherp getrokken

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_6275[1].JPG

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 07 juni 2010 - 15:54

Zo'n schattig dolleke :love3:

Hmm ja het valt inderdaad niet goed te zien of het nu een lynx is of niet, blue/cream is wel duidelijk maar dat wist je al natuurlijk :) ze heeft wel een mooi rond kopje :love:

Bewerkt door Spanishke, 07 juni 2010 - 15:56.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Paula1943
Paula1943
  • 1.797 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 07 juni 2010 - 20:28

:love: :love4: :love:

Guest_cato11_*
Guest_cato11_*

#24 Geplaatst 07 juni 2010 - 20:32

:love3: :love3: :love3: :love3: :love3:

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#25 Geplaatst 08 juni 2010 - 00:48

Wacht nog even af tot ze nog wat ouder zijn, kijk hoe ze evalueert.
Binnen enkele weken zie je beter wie de minpuntjes heeft en hoe ze van karakter zijn.
Je hebt al wel enkele tabby katten, misschien eentje zonder tabby deze keer?
Geplaatste afbeelding

Paula1943
Paula1943
  • 1.797 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 08 juni 2010 - 13:30

:love: :love4: :love:

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#27 Geplaatst 10 juni 2010 - 11:46

Mij spreekt op dit moment het colourpoint poesje het meest aan.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik ze op deze leeftijd nog wel heel erg jong vind om al definitief te kiezen.
Bij de meeste kittens zie je al vrij snel wat je mag verwachten, maar soms kunnen ze nog helemaal anders uitgroeien dan je verwacht had.  Met rood, tabby en chocolate afkomstig van uitkruisingen (ook al staan ze niet meer op de eerste 5 generaties van de stamboom) moet je soms iets langer geduld hebben eer je kan inschatten hoe ze zullen uitgroeien. Soms is er met die kleuren nog tamelijk wat werk aan het verbeteren van het type.

Als je regelmatig foto's maakt van hun profiel, dan krijg je een veel beter zicht op hoe ze evolueren en wie het beste profiel (neusprofiel, mooie dip, sterkte van de kin, plaatsing van de oren, enz...) van de twee heeft.

Cattery Ciara in Duitsland heeft heel mooie tekeningen over hoe een correct profiel en correct geplaatste oren, enz...eruit horen te zien.
Hier heb ik een tekening van een Amerikaanse fokster die al heel lang met Ragdolls fokt :
Geplaatste afbeelding

Tenslotte zijn er nog enkele andere vragen die je jezelf kan stellen om tot een beslissing te komen.  Aan de hand daarvan je kan beslissen welk kitten een verbetering kan zijn van de eventuele foutjes die mama of papa heeft :
Welk poesje voelt het zwaarste aan als je haar in je armen houd ?
Welk poesje is het meest relaxt ?
Welk poesje heeft de donkerste blauwe oogkleur ?
Welk poesje heeft het meest uitgaande karakter ?
Welk poesje heeft de betere wit of kleurverdeling ?

Zijn de ouders beide neg/neg getest voor de Ragdoll HCM mutatie, dan kan je kiezen uit beide kittens. Is een van beide ouders het/pos (dus neg/pos) getest, hou liefst het poesje bij dat neg/neg getest is en laat de het/pos ouder steriliseren/castreren.

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#28 Geplaatst 10 juni 2010 - 13:34

allebei de ouders zijn volledig negatief hcm.
we gaan nog een weekje of 2 wachten voordat we definitief kiezen in de hoop dat hun maskertje dan al wat duidelijker te zien is. de cream kleur moet er nog volledig doorkomen.

anneliesje
anneliesje
  • 335 berichten

#29 Geplaatst 11 juni 2010 - 09:10

Op dit moment spreekt het pointje me meer aan. Echter foto's zeggen niet alles en het is belangrijk dat de klik er ook mee is.

Het mitted poesje lijkt op de eerste fototje een lynx te kunnen zijn, maar nav de tweede foto denk ik toch niet. Bovendien lijkt de mitted tekening niet goed te zijn (te hoog afgetekend en ook nog eens ongelijk)Het lijkt ook alsof haar kin een kleurtje krijgt en dat moet altijd wit zijn.
Het mitted poesje lijkt echter wel meer cream te hebben en dat is ook wel weer belangrijk.

Succes met je keuze

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens