Spring naar inhoud

- - - - -

Elmo op de slaapkamer en de nachtelijke aanvallen...

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#16 Geplaatst 06 juni 2010 - 15:12

Hier gaat mee slapen wie wil, maar idd 's morgens vroeg beginnen ze dikwijls al te spelen of aandacht te vragen. Dus veel slapen is er dikwijls niet bij. Moest ik nog herbeginnen dan ban ik ze uit mijn slaapkamer. :)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 06 juni 2010 - 15:14

giroldi zei:

Haha dit klinkt alom bekend! Alleen slapen onze twee donderstenen al 2 maanden bij ons in bed
en ze doen nog steeds zo :louche: :oops:

:ha :ha :ha

catherine zei:

Hier gaat mee slapen wie wil, maar idd 's morgens vroeg beginnen ze dikwijls al te spelen of aandacht te vragen. Dus veel slapen is er dikwijls niet bij. Moest ik nog herbeginnen dan ban ik ze uit mijn slaapkamer. :)

Consequent negeren?
Of buiten steken als ze zo beginnen?

Geplaatste afbeelding

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 06 juni 2010 - 15:22

Ach,het is net als met babies. Het duurt lang voor ze slapen en ze maken je soms 'snachts wakker, maar het went zeker :d
Uiteindelijk zijn het gewoon 'jou lieve schatjes' en geeft het nix meer :heart:

Bewerkt door giroldi, 06 juni 2010 - 15:22.

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#19 Geplaatst 06 juni 2010 - 15:33

wahaha leuk hé een kleine kat. :x

mijn 2 slapen niet bij mij hoor, mijn nachtrust is mij heilig. Enkel wanneer het buiten vriest dat het kraakt, mag Sprot mee naar de slaapkamer want dan ligt ze tegen mij aan te maffen tot de wekker gaat. Maar als het niet gruwelijk koud is, krijg ik hoogstens 5 uurtjes rust. :evil: :d

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 06 juni 2010 - 17:42

Is absoluut niet erg dat ze niet bij jullie mogen slapen als je dat liever niet wil. Hier is het ook niet toegelaten. Hoofdzakelijk omdat Koen het niet wil, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook niet wil. Ik laat soms wel de slaapkamerdeur open als Koen er niet is en ik kan dan zeker niet spreken van rustige nachten :d . Het is leuk en lief, maar ik heb toch liever mijn goede slaap. Ze krijgen voldoende aandacht overdag en voor het slapengaan en ze zijn met twee dus ze gaan er niet van dood ;) .
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 06 juni 2010 - 17:51

Anaïs leert dat toch niet af na twee weken hoor... Soms heeft die gewoon zo van die dagen dat die ons wakker houdt. Gisteren was ZIJ kwaad op mij omdat ik haar wakker hield :ha Dan kwam ze op mijn bureau liggen (was 1uur 's nachts en ze begreep er niks van) en mij echt ambeteren van: "Allee seg, wat doet gij hier nog, ga is in uw bed liggen!!!" En dan ben ik uiteindelijk gaan slapen, zij mooi op de kast in de slaapkamer en ik heb die niet gehoord tot ik zelf ben opgestaan :) Maar soms durft ze ons wakker te houden en wakker te maken. Hangt er gewoon vanaf. Als ik echt hééééél lastig wordt, dan zet ik haar ook apart. Moet ze haar eigen maar amuseren hé. ik moet wel zeggen, als we verhuizen gaan we haar dat aanleren van dag 1 om niet meer in de slaapkamer te komen. Met al dat haar op dat dekbed, dat is echt niet meer plezant... Ik eet gewoon haar s nachts :louche:

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 06 juni 2010 - 17:58

samaya is altijd rustig, al is dat ook ooit anders geweest. soms breken ze met hun tweetjes nog effe "het kot af", als dat te lang duurt haal ik ze uit elkaar of zet ik ze gewoon op de gang. soms moet ik ze echt uit elkaar halen want dan spelen ze veel te wild!
boo'ke slaapt tegenwoordig aan mijn voeten. hij durft al eens in mijn tenen bijten en krabben maar dat duurt eigenlijk nooit lang. vooral niet als ik niet meer reageer. dat stilliggen herken ik. soms voel je gewoon dat ze met je tenen en benen en weet ik wat nog willen spelen en dat ze op de loer liggen :ha dan lig ik ook stokstijf :ha
maar meestal gaat het hier vlotjes! het is inderdaad ook een beetje wennen, in het begin kende boo'ke het fenomeen 'snachts slapen niet :ha je kan hem misschien een mandje in de slaapkamer geven? dan kan je alle ramen en deuren open laten (ik kan in deze hitte echt niet met deur dicht slapen) en als hij te wild wordt : mandje! :) is maar suggestie. ik weet niet of hij dat gaat willen doen als er zo een giga mand (bed) naast staat :ha

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 06 juni 2010 - 19:19

:lachen: :lachen: :lachen:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#24 Geplaatst 09 juni 2010 - 08:58

Ik weet dat de meeste katten uiteindelijk rustig worden 's nachts, en niets zo knus als een poes in bed (vind ik...) maar of dit voor de turkse angora ook geld?
Voorlopig nog niet........

Ronja onze kleinste is er s ochtends te vroeg bij - het leukste is racen over het bed zo rond 5 uur. Maar daarna wordt ze wel weer rustig.

Gisteravond wilde mijn zoontje de poesjes even bij zich, na tien minuten stond hij beneden - mamma ze maakt al mijn speelgoed kapot en ze springt op mijn hoofd en bijt in mijn tenen :ha

Dat was dus eens en niet weer.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#25 Geplaatst 09 juni 2010 - 09:50

hier slaapt Zwartje wel bij mij, maar da's wel een heel ander verhaal voor een kat van 17 hoor ;) Voor hem is dat ook zijn ultieme knuffelmoment. En zo lang hij nog naar beneden kan, maakt hij me nooit wakker. Als ik de deuren dicht hou daarentegen en ik sta niet op tijd op dan komt er een offensief van gepulk aan vanalles en nog wat.

Ik weet niet of ik kittens nou wel of niet zou meenemen. Mss de eerste nachten wel omdat het zo nogal eng is, zonder mama. Maar daarna mss toch beneden laten, dan zijn ze ook met 2 he. Bij Zwartje is dat eigenlijk begonnen omdat ik op kot zat en dan zag hij mij zo weinig dat ik het zielig vond als hij de nachten ook nog is alleen zat.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#26 Geplaatst 09 juni 2010 - 09:56

Worden ze rustig na twee weken? :o
Hier zijn ze tussen de twee en vier JAAR maar ik heb allesbehalve rustige nachten hoor! :ha
Maar goed, dat neem je er maar bij, er gaat niets boven een paar spinnende kattenlijfjes tegen je aan hè.
Als het echt tè gortig wordt dan maar buitenzetten zou ik zeggen vooraleer je 's morgens als een zombie aan het ontbijt zit.

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#27 Geplaatst 09 juni 2010 - 10:06

kiki zei:

Worden ze rustig na twee weken? :o
Hier zijn ze tussen de twee en vier JAAR maar ik heb allesbehalve rustige nachten hoor! :ha
Maar goed, dat neem je er maar bij, er gaat niets boven een paar spinnende kattenlijfjes tegen je aan hè.
Als het echt tè gortig wordt dan maar buitenzetten zou ik zeggen vooraleer je 's morgens als een zombie aan het ontbijt zit.

goh ja dat is juist een beetje het probleem bij mij, ik ben nogal snel een zombie :ha maar ik heb de indruk dat elmo het niet zo erg vind voor in living te slapen :) hij is namelijk zot van de zetel :) zoveel plaats voor hem alleen :ha hij heeft zelfs een favoriete kussentje, en als dat niet op de plaats ligt waar hij wil slapen, dan verlegd hij het gewoon :ha :) ik denk soms echt dat ik een hondje heb gekocht :ha

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#28 Geplaatst 11 juni 2010 - 11:23

Als ze overdag genoeg aandacht krijgen, hoeven ze ook echt niet mee in bed 's nachts hé. Zwartje was het gewoon gewend van uit de tijd dat ik maar  2 dagen per week thuis kon zijn, dan wilde ik elk uurtje met hem er bij ;)

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#29 Geplaatst 12 juni 2010 - 13:12

Hier staat de slaapkamerdeur altijd open, en dat hebben we geweten! Ik wordt nu standaard wakker gemaakt door één van de twee kittens die aan mijn tenen zit te kauwen..... :)