Spring naar inhoud

- - - - -

ontvlooimiddel

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 12 april 2009 - 14:46

Welk ontvlooimiddel gebruik jij?
hoeveel kost het, waar haal je het
hoe lang werkt het?

de kater van mijn zus brengt steeds weer vlooien binnen en het vlooienproduct werkt blijkbaar niet echt goed meer...

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 12 april 2009 - 15:07

Ik gebruik hier de spray van frontline. Je kan het kopen bij de DA of bij je apotheker.
De prijs weet ik niet meer. Er zijn ook pipetjes om in de hals te doen die zijn gemakkelijk en effieciënt in gebruik, en die vind je ook bij je apotheker.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 13 april 2009 - 14:10

Ik gebruik geen ontvlooimiddel
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 13 april 2009 - 15:30

Frontline combo kost voor 6 pipetjes 30 euro en werkt 1 maand tegen teken en 3 maanden tegen vlooien

Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 13 april 2009 - 17:57

Ik gebruik ook Frontline Combo pipetjes.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#6 Geplaatst 13 april 2009 - 19:15

Ik gebruik Stronghold..straf spul wel..

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 14 april 2009 - 10:04

Ik heb jaren geleden met een plaag gezeten. Vreselijk!! :misselijk:
Frontline hielp langs geen kanten. Ik stofzuigde en stofzuigde maar, behandelde de katten, gebruikte omgevingssprays (hielp trouwens ook niet :roll: ). Ik vroeg aan mijn da of hij niets anders wist dat kon helpen. Na honderden euro's uitgegeven te hebben en nog steeds met vlooien te zitten was ik het echt kotsbeu. Ik schaamde mij dood en voor de katten is het natuurlijk ook niet leuk..
Ik kamde de katten  meermaals per dag met een vlooienkam. Zo zag ik ook daadwerkelijk dat de vlooien doodleuk verder sprongen ondanks ik de katten net behandeld had.. :catscratchhead
Met die vlooienkam kon ik dan weer vlooien en neten uithalen.

Mijn da wou echter niet geloven dat Frontline niet meer werkte. Hij schreef frontline Combo voor. Dat hielp ook langs geen kanten. :evil:
Uiteindelijk heb ik Stronghold gebruikt. Stronghold is niet alleen goed tegen vlooien, maar ook tegen neten & larven.
Na de katten één keer te behandelen met Stronghold waren de vlooien weg!!
Voor mij geen Frontline meer. Ik heb er teveel geld in gestoken en het werkt helemaal niet. Ik blijf bij mijn mening dat vlooien resistent geworden zijn tegen Frontline (athans: die vlooien toch :ha )

Ik weet niet meer precies hoeveel het kost. het is wel wat duurder dan Frontline, maar het werkt tenminste.. ;)
Stronghold heb ik gekocht bij de apotheek. Niet iedere apotheek heeft het. Soms kan je het gewoon bestellen en kan je er de volgende dag achter gaan.
Sinds die dag heb ik geen vlooien meer gezien. :dancer:

Deze tabel vind ik  handig. Daar zie je dus effectief dat Frontline enkel helpt (of zou moeten helpen)  tegen vlooien OP het dier.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 14 april 2009 - 12:45

Hoe vaak gebruik je dan die Stronghold ? Ik weet dat de DA hier vorig jaar bij de kittens toen ik er de eerste keer mee op controle ging die stronghold in hun nekje gedaan heeft. Maar aangezien ze hier geen last hebben van vlooien, heb ik het niet meer herhaalt. Is het toch best dat je dit preventief gebruikt ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#9 Geplaatst 14 april 2009 - 15:43

ik heb zo een grote bus staan met een soort spuitstuk op. Frontline geloof ik ... gebruik het enkel als ze vlooien hebben wat haast nooit voorvalt ... enkel mijn HTk's mogen buiten en die brengen zelden vlooien mee. Meeste eigenaars in mijn omgeving behandelen hun katten goed en dus zijn vlooien niet echt een probleem. De enige keren dat ik er wel binnen had hielp die frontline goed. op spuiten, inwrijven met handdoek zodat ze niet oplikken ...

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 14 april 2009 - 20:59

ik gebruik maandelijks frontline pipet.. bij de twee poezen eveneens een verpakking voor de hond.Deze zat es met luizen en het hielp wel degelijk ook frontline hielp tegen de vlooien bij indy..

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 14 april 2009 - 21:06

Hier ook Stronghold, een héél krachtig werkend middel en bovendien ook geschikt om oormijt en verschillende soorten wormen te behandelen. Het is wel duurder vooral met 4 katten die maandelijks behandeld worden. Maar vorig jaar hebben ze hier allemaal vachtmijt gehad (na dat ik Dazzle had meegebracht) en dat wil ik nooit meer meemaken. Beter voorkomen dan genezen nietwaar?!
Volgende keer ga ik weer eens Frontline gebruiken omdat die ook tegen teken werkzaam is en Stronghold dan weer niet.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 15 april 2009 - 09:54

Hier Frontline pipetjes, geen ervaring met Stronghold.
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#13 Geplaatst 15 april 2009 - 10:48

Wij gebruikten vroeger frontline, maar tegenwoordig eigenlijk niets.

Op 16 jaar heeft de kat één keer vlooien gehad. Toen hij wél een vlooienmiddel kreeg natuurlijk :ha

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#14 Geplaatst 15 april 2009 - 19:54

Vosse zei:

Wij gebruikten vroeger frontline, maar tegenwoordig eigenlijk niets.

Op 16 jaar heeft de kat één keer vlooien gehad. Toen hij wél een vlooienmiddel kreeg natuurlijk :ha

:ha :ha :ha Zo'n kat als Zwartje..die heeft gewoon een natuurlijk afweermiddel tegen vlooien! :d

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#15 Geplaatst 15 april 2009 - 20:06

Normaal deed ik het preventief 2 maal per jaar ( behalve bij Muizepoes :ha ) maar nu ze buiten kunnen op terras ga ik het meer doen in de zomer want de buurkat is al komen contakt zoeken en ik weet natuurlijk niet of hij bezoekers op zijn vachtje heeft. En aangezien mijn buurvrouw niet de meest vriendelijke persoon is kan ik het moeilijk vragen of ze hem behandeld :x