Spring naar inhoud

- - - - -

ontvlooimiddel

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 16 april 2009 - 14:44

Waarschijnlijk een heel idiote vraag :s : maar is het eigenlijk nodig om de poezies te behandelen tegen vlooien als ze niet buitenkomen? En van welke leeftijd doe je dat dan best?
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#17 Geplaatst 16 april 2009 - 16:03

Ik zou ze zeker 2 keer per jaar ontvlooien zelfs als ze niet buitenkomen.
Jij of iemand anders die bij jou binnenkomt kan altijd één of meer vlooien bij zich hebben. En dan begint het hè! Vooral in de zomer als het warmer wordt zijn vlooien een plaag die je liever niet bij je in huis krijgt om nog maar te zwijgen over de ongemakken die je poezzies ervan ondervinden.
Beter voorkomen dan genezen, vind ik.
Mss kan je nog ff wachten tot volgende maand of zo maar dan zou ik ze toch één pipetje Stronghold of Frontline geven. Normaal mogen kittens vanaf 6 weken ontvlooid worden dus bij Vibeke en Dieuwke mag het zeker al.

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#18 Geplaatst 16 april 2009 - 16:05

hier worden ze ontvlooid met stronghold
en komen hier ook nooit buiten

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#19 Geplaatst 11 mei 2009 - 14:11

Vanaf welke leeftijd mag je die Stronghold gebruiken?
Ik denk dat Madou de vlooikes mee naar binnen brengt en nu de meiden ook buiten kunnen en er af en toe eens een bezoeker-kat komt wil ik toch mijn voorzorgen nemen.

Guest_danielle29_*
Guest_danielle29_*

#20 Geplaatst 19 mei 2009 - 14:12

:) gebruik frontline spray dat hielp toch bij mijn poes en kittens

een klein fles kost in de apotheek 16 euro

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 19 mei 2009 - 14:18

Die stronghold, is dat zo'n blauw plastic flesje waar je de kop van moet afbreken? Ik weet nl niet hoe dat noemt, mijn ma gebruikt dat en zou ook zeer goed zijn

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 19 mei 2009 - 14:42

Niels + Evelyn zei:

Waarschijnlijk een heel idiote vraag :s : maar is het eigenlijk nodig om de poezies te behandelen tegen vlooien als ze niet buitenkomen? En van welke leeftijd doe je dat dan best?

onze kater is ontvlooid als kitten.... daarna hebben we hem gedurende 5 jaar niet ontvlooid daar hij in geen kontakt kwam met andere poezels...(buiten alleen in de tuin aan tuigje) hij heeft nooit vlooien gehad.... nu sinds vorig jaar met onze indy erbij (buitenkatje) ontvlooi ik hem wel, ook de hond wordt nu ontvlooid.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 19 mei 2009 - 14:45

Wij ontvlooien toch wel preventief. Toen we onze Pixel nog alleen hadden heeft ze - ondanks het feit dat ze een binnenkatje is - toch vlooien gekregen. Jij of mensen die bij jou op bezoek komen, kunnen ook eitjes van vlooien mee naar binnen brengen he, daarvoor hoeft je kat niet per sé buiten te lopen. En omdat ik de miserie die je voor hebt als je kat vlooien heeft, liefst van al nooit meer wil meemaken, ontvlooien wij onze katten om de zoveel tijd preventief.

Bewerkt door Karolientje, 19 mei 2009 - 16:28.

Geplaatste afbeelding

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#24 Geplaatst 19 mei 2009 - 14:51

ik gebruik geen ontvlooi middel
( :LOL: :LOL: :LOL: haarloze kat )

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 19 mei 2009 - 16:26

Amani zei:

ik gebruik geen ontvlooi middel
( :LOL: :LOL: :LOL: haarloze kat )

:jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump:
Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#26 Geplaatst 22 mei 2009 - 19:17

we hebben 1 keer last gehad van vlooien, eerst frontline gebruikt en zoals hier al gezegd is werkte dit ook bij ons niet meer.
Toen heb ik stronghold gaan halen, en deze hielp gelukkig wel!
Mijn katten worden vanaf dan ook ingespoten, deze spuit is preventef wanneer er een vlo zou springen op een kat kan deze zich niet voorplanten.
Is wel een duur aangelegenheid, ongeveer 200€ voor mijn katten maar liever dit dan vlooien bij mij thuis.
Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#27 Geplaatst 22 mei 2009 - 19:18

ook nog vergeten te zeggen, mijn katten komen niet buiten, zouden normaal niet in aanraking kunnen komen met vlooien maar wij kunnen ze wel aan onze voetzolen binnenbrengen, een liever voorkomen dan genezen.
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#28 Geplaatst 01 juni 2009 - 17:41

Even uppen: concreet: de eerste zomer met katjes is hier in aantocht. Ik heb daarnet Gabriel even deftig doorgekamd en ik denk dat we extra huisdieren hebben :o . Ik heb hem direct behandeld met Stronghold pipet. Ik had hem drie dagen geleden ook volledig gekamd en dan waren ze er nog niet. De warmte zal er dus wel voor iets tussen zitten + de katten die hier in de tuin en in de tuin van de buren lopen.

Zita is ook gecontroleerd maar bij haar merk ik nog niets. Maar voor de zekerheid ga ik morgen om pipetjes voor kittens. Mag dat dan ook Stronghold zijn?
Dekentjes worden hier momenteel gewassen.
Preventief in de zomer: mag ik bij Gabriel en Zita maandelijks behandelen met Stronghold? Of is dat te vaak? Om de hoeveel tijd doen jullie dit?

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#29 Geplaatst 01 juni 2009 - 18:08

Stronghold voor kittens, dat zijn de roze dopjes.
In de winter behandel ik de poeskes om de zes weken maar in de zomer zeker maandelijks. Voorkomen is beter dan genezen en vlooien zijn ook héél slecht voor onze huisdieren. Tevens werkt Stronghold ook tegen bepaalde soorten wormen en oormijt, kan ook voor veel hinder zorgen als het warm weer is.
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#30 Geplaatst 01 juni 2009 - 19:15

Lut, extra huisdieren brrr.
Zita behandel je het best met de frontline spray. En je moet ook je huis aanpakken als je met vlooien zitten. Ik heb daar gelukkig geen ervaring mee, maar 1 tip heb ik al, je koopt een vlooienband en steekt die in de stofzuigerzak. Als er dan vlooien in de stofzuiger zitten gaan die ook dood.