Spring naar inhoud

- - - - -

ontvlooimiddel

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#31 Geplaatst 01 juni 2009 - 19:29

Lies, maar helpt die Frontline nog wel? Want wat ik er hier allemaal over lees? En ik ben hier nog niet aan het panikeren hoor. Gabriel krabt zich nog niet en bij Zita heb ik nog niets gezien. Toen we Gabriel meekregen van de poezenboot heeft hij ook van die extra huisdiertjes meegebracht. Het is daarmee dat ik het onmiddelijk herkende: haarschilfers, minder blinkende pels... dus... alarmfase 1 en direct controleren en behandelen.

Maar in verband met de pakketjes: geen schrik: ik stuur er geen mee :LOL:

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#32 Geplaatst 01 juni 2009 - 19:32

En nog een vraagje (nieuwsgierig hé): hoe doen jullie dat als jullie bij een dierenopvang of asiel gaan werken? Jullie komen daar toch ook in contact met vlooien? Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie poezels thuis er geen krijgen?

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#33 Geplaatst 01 juni 2009 - 20:01

Gewoon elke maand hun pipetje. Mijn appartement is al 4 jaar vlooiloos.

Heb jij Gabriel meegekregen met vlooien :o en dat bij een poezenopvang :o

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#34 Geplaatst 01 juni 2009 - 20:20

Lies zei:

Gewoon elke maand hun pipetje. Mijn appartement is al 4 jaar vlooiloos.

Heb jij Gabriel meegekregen met vlooien :o en dat bij een poezenopvang :o

Blijkbaar wel. Hij was daar behandeld met Frontline en blijkbaar heeft het ook niet geholpen. Toen ik het thuis ontdekte en hen erover belde, mocht ik wel direct terug gaan en kreeg hij een pipetje Stronghold. Maar in de poezenboot gebruiken ze Frontline omdat dat goedkoper is.
En onze schat had al zo weinig weerstand door al de stress!!!

Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 01 juni 2009 - 21:55

Joloka zei:

Even uppen: concreet: de eerste zomer met katjes is hier in aantocht. Ik heb daarnet Gabriel even deftig doorgekamd en ik denk dat we extra huisdieren hebben :o . Ik heb hem direct behandeld met Stronghold pipet. Ik had hem drie dagen geleden ook volledig gekamd en dan waren ze er nog niet. De warmte zal er dus wel voor iets tussen zitten + de katten die hier in de tuin en in de tuin van de buren lopen.

Zita is ook gecontroleerd maar bij haar merk ik nog niets. Maar voor de zekerheid ga ik morgen om pipetjes voor kittens. Mag dat dan ook Stronghold zijn?
Dekentjes worden hier momenteel gewassen.
Preventief in de zomer: mag ik bij Gabriel en Zita maandelijks behandelen met Stronghold? Of is dat te vaak? Om de hoeveel tijd doen jullie dit?

Ai, dat is minder goed nieuws!! Mijn poezels hadden het vorig jaar ineens alle4!!! Ik behandelde hen toen om de 6 maand met Frontline! Volgens de DA moet het 1 keer per maand!!
Daar ik het pas laat merkte, hadden ze al héél het huis besmet...! Ondanks die Frontline en Frontline Combo bleven we allemaal beten op onze benen krijgen!! De Da zei echter dat het géén zin had om zo nerveus te zijn, en dat wanneer we de poezen goed hun maandelijkse dosis Frontline gaven, dat alles vanzelf zou overgaan! Weet je wel, de beestjes bijten de behandelde kat, en gaan dood; de tijd dat ze nog leven zijn ze onvruchtbaar geworden. De andere vlooien bij hen gaan dan ook dood. Daar er voortdurend nog nieuwe eitjes uitkomen in huis blijft het zo'n 2 maand duren vooraleer alles vlo-vrij is!!
Wat ik wél deed was na 1 maand een "bom' in huis zetten. Dat is een spuitbus van bij de apotheker. Je moet alles goed sluiten, de poezels en iedereen uit huis doen, en dan de bom induwen. Er komt dan een gas vrij die ALLES dood! Na 4 uur moet je terugkomen en dan alles héél goed verluchten! Ik deed het ook nog eens na 2 maand, en dan was alles voorbij!!
Zeker elke dag elke poes kammen met vlooienkam, en de beestjes dadelijk in een plastiekzak doen. Doodknijpen heeft geen zin, want ofwel ontsnappen ze, ofwel blijven er restjes oa eitjes onder de nagels zitten!!
Onze Zazou was toen vergeven van de neten! We hebben zelfs haar buikje kaal moeten laten scheren, want door alle gelik van haar was alles gaan klitten; waardoor we haar ook niet meer konden uitkammen!!

Veel succes en goeie moed!!

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#36 Geplaatst 01 juni 2009 - 22:06

Ik heb het één keer voorgehad, eerst frontline maar dat hielp echt niet, dan heb ik stronghold gebruikt en alle krabpalen buitengegooid.
Andere krabpalen aangekocht, stronghold en ik was ervan af.
Nu krijgen ze om de 6 maand ongeveer een spuit zodat als ze ooit nog eens in aanraking komen met vlooien deze zich niet kunnen voortplanten.
Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#37 Geplaatst 02 juni 2009 - 00:01

Naar het schijnt zijn de vlooien resistent geworden tegen frontline. Dus misschien beter iets anders proberen.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#38 Geplaatst 02 juni 2009 - 06:24

En hoe noemt die "bom"? En kan je die ook bij de apotheker krijgen?

Bedankt voor jullie tips allemaal!!! Vanavond naar de apotheker om Stronghold voor Zita.

Liefs,
Joloka

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#39 Geplaatst 02 juni 2009 - 07:56

:o Ik zag gisteren dat ons Zulma'ke ook schilfertjes had... Moet ik mij nu ongerust maken?

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#40 Geplaatst 02 juni 2009 - 08:05

En als ze gesteriliseerd/gecastreerd worden, ontwormt en ontvlooit de dierenarts dan ook standaard?

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#41 Geplaatst 02 juni 2009 - 08:09

vooral kijken of je geen kleine zwarte bolletjes ziet
dat kunnen vlooienuitwerpselen zijn
om zeker te zijn kun je er eentje nemen en op een nat watje leggen
als het dan roodbruin wordt errond is het vlooienpoep :/
(dat roodbruine is onverteerd bloed ;) )

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#42 Geplaatst 02 juni 2009 - 08:12

Straks eens proberen... maar ik heb nog geen kleine zwarte bolletjes gezien denk ik... :o

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 02 juni 2009 - 10:32

lizke zei:

En als ze gesteriliseerd/gecastreerd worden, ontwormt en ontvlooit de dierenarts dan ook standaard?

Als je dat vraagt, zal hij dat wel doen.
Mijn DA vraagt dat zelf aan mij of hij nog iets moet doen van ontworming...
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 02 juni 2009 - 10:33

Ik heb hier ook nog nooit preventief ontvlooit hoor, toen ik het onlangs ook vroeg hier op het forum, kreeg ik toch als antwoord dat je zelf ook vlooien kan meebrengen aan je schoenen en zo, maar ik heb er nog nooit last van gehad, zolang ik huisdieren heb :catscratchhead Dus zit me nu eigenlijk ook al een hele tijd af te vragen of ik het nu wel of niet ga doen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 02 juni 2009 - 10:35

Die stronghold, kan je dat gewoon halen bij de apotheker?
Geplaatste afbeelding