Spring naar inhoud

- - - - -

ontvlooimiddel

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#46 Geplaatst 02 juni 2009 - 13:02

Mieke zei:

Die stronghold, kan je dat gewoon halen bij de apotheker?

Jups, ik ben er vorige week nog omgeweest

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#47 Geplaatst 02 juni 2009 - 15:36

Joloka zei:

En hoe noemt die "bom"? En kan je die ook bij de apotheker krijgen?

Liefs,
Joloka
Jaja, dat had ik toch geschreven hee!? Het heet "FOGGER", een spuitbus met blauw en rood; het is van Bayer.
Wel voor zorgen dat er 4 uur lang NIEMAND in huis komt hee, Geen mensen, geen poezels, niemand!! En daarna héél goed verluchten!
Ook goed vragen of die Stronghold eigenlijk al mag op zo'n jong kitten!

Succes he Lut!!!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#48 Geplaatst 02 juni 2009 - 19:21

Zita heeft de Stronghold gekregen. Het mag niet op een kitten jonger dan 6 weken en ons meisje is al veel ouder!!!
Ik ga nog even afwachten ivm die bom: gisteren nog zoveel mogelijk dekentjes gewassen, de vlooieneitjes die er zijn, kunnen nog uitkomen maar zodra ze op onze poezels springen, worden ze steriel (hahaha). Dus ik hoop :pray: dat het ons gespaard blijft.
En met de studentjes in huis: die schieten me als ze vier uur niet binnen mogen (behalve 's avonds in het weekend: dan krijg je ze niet thuis) en zie je mij al 's avonds 4 uur op een terras in Lochristi met mijn 2 poezels: daar gaat volk komen naar kijken :LOL: . Ik krijg direct Lochristi blogt aan mijn deur.

Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#49 Geplaatst 05 juni 2009 - 20:27

Joloka zei:

)  Zie je mij al 's avonds 4 uur op een terras in Lochristi met mijn 2 poezels: daar gaat volk komen naar kijken :LOL: . Ik krijg direct Lochristi blogt aan mijn deur.

LOL!!! Hee, je bent welkom om hier je 4 uurkes door te brengen hoor!!Zou best leuk zijn!! We zouden de poezels wel apart moeten houden, want er zou nogal wat afgeblazen worden, hihi :LOL: :catcurs :cathiss :cathiss
Dus, je zegt het maar hee!!

ps.vergeet ook Gabriël niet te behandelen hee, anders gaan de beestjes gewoon verhuizen en bij hem hun huishouden rechthouden!!!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#50 Geplaatst 06 juni 2009 - 07:36

Lut zei:

LOL!!! Hee, je bent welkom om hier je 4 uurkes door te brengen hoor!!Zou best leuk zijn!! We zouden de poezels wel apart moeten houden, want er zou nogal wat afgeblazen worden, hihi :LOL: :catcurs :cathiss :cathiss
Dus, je zegt het maar hee!!

ps.vergeet ook Gabriël niet te behandelen hee, anders gaan de beestjes gewoon verhuizen en bij hem hun huishouden rechthouden!!!

Lut, Het was bij Gabriel dat die beestjes zaten (ik denk dat ik er juist op tijd bij was want heb eigenlijk heel weinig gevonden). Zita is dus preventief behandeld.

Geplaatste afbeelding

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#51 Geplaatst 11 november 2009 - 18:32

een ferme schop onder dit topic :LOL:
mijn kittens zijn nu 6 maanden, komen af en toe buiten

kga er toch eens over nadenken om ze beiden preventief te behandelen met stronghold (ik heb hier goede ervaringen mee met onze hond)

Guest_Cosmo_*
Guest_Cosmo_*

#52 Geplaatst 14 november 2009 - 16:03

ik heb gehoord dat vlooien krijgen resistentie tegen frontline en daarom werkt het minder goed.  ik vind stronghold ook het best - tegen vlooien en ook wormen.  die gebruik ik om de 3 maand (met een nieuwe kat wel elke maand voor 3 maand).

druppels in de nek geven het minste stress aan de kat maar als je een spuitbus liefst gebruikt (bvb eerste keer ontvlooien van een kat dit vol met vlooien zit) stel ik Bolfo spray voor.  Ook te koop in de apotheek.

Guest_Cosmo_*
Guest_Cosmo_*

#53 Geplaatst 14 november 2009 - 16:05

Lut zei:

Ook goed vragen of die Stronghold eigenlijk al mag op zo'n jong kitten!

Succes he Lut!!!

Er bestaat Stronghold druppels voor kittens. 't is 15mg selectamine ivm 45 in de volwassen druppels.  Ofwel kan je een derde van een volwassen pipette gebruiken voor een kitten.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#54 Geplaatst 14 november 2009 - 16:54

Cosmo zei:

Er bestaat Stronghold druppels voor kittens. 't is 15mg selectamine ivm 45 in de volwassen druppels.  Ofwel kan je een derde van een volwassen pipette gebruiken voor een kitten.

ja maar die pipetjes zijn niet gemakkelijk te doseren hé. Sinds mijn ervaring met pixie ben ik héél voorzichtig met al die middeltjes, blijkbaar overdoseer je nogal snel bij kittens :(