Spring naar inhoud

- - - - -

Ontwormen, inenten...?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 06 juni 2010 - 18:54

Nelle heeft 2 inentingen gekregen en ontvlooing + ontworming. Nu vraag ik me af wanneer ik opnieuw moet ontwormen. En of dat dat bij de DA moet of of zo'n kit van bij de apotheker of dierenwinkel ook goed is.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 06 juni 2010 - 19:01

Loopt Nelle buiten? Zo ja, dan moet je kat op regelmatige basis ontwormd worden (Gabriël krijgt een pipetje om de 6 maanden omdat meneer tuk is op vogeltjes en muisjes).
Zo nee: dan is de Stronghold meer dan voldoende (maandelijks toe te dienen).

Geplaatste afbeelding

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 06 juni 2010 - 19:03

Nee, Nelle blijft binnen.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 06 juni 2010 - 19:06

je kan dat gerust zelf doen. het moet zeker niet zo vaak als bij een buitenkat.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#5 Geplaatst 06 juni 2010 - 19:10

Joloka zei:

Loopt Nelle buiten? Zo ja, dan moet je kat op regelmatige basis ontwormd worden (Gabriël krijgt een pipetje om de 6 maanden omdat meneer tuk is op vogeltjes en muisjes).
Zo nee: dan is de Stronghold meer dan voldoende (maandelijks toe te dienen).

Maandelijks is echt niet nodig voor binnenhuiskatten hoor, Joloka ;)
Het is en blijft chemische troep. Soms nodig, maar als het niet nodig is, niet geven ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 06 juni 2010 - 19:52

Ontwormen doe ik gewoon om de 6 maanden, ontvlooien doe ik niet preventief omdat ze toch binnen zitten
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 06 juni 2010 - 21:58

PeggyJ zei:

Ontwormen doe ik gewoon om de 6 maanden, ontvlooien doe ik niet preventief omdat ze toch binnen zitten

Ook niet als ze in de ren zitten?
Wat ik me afvraag: als ik nu enkel Gabriël maandelijks behandel met de Stronghold (want hij trekt echt vlooien aan :( ), zou ik dan bij de anderen langer kunnen wachten tussendoor? Want in principe gaat elke vlooi die Gabriêl bijt, dood dus kan die niet veel schade meer aanrichten bij de anderen toch? of denk ik verkeerd?

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 07 juni 2010 - 13:44

Joloka zei:

Ook niet als ze in de ren zitten?

Neen ook niet als ze in de ren zitten ;) . Ik heb in al die jaren dat hier poezen rond lopen nog geen vlooien gehad, dus zie momenteel het nut niet in van preventief behandelen. Misschien als ik eens met een plaag zit dat ik van gedacht verander, maar tot dan bespaar ik hen die chemische troep :oops:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 07 juni 2010 - 16:44

Ik gebruik stonghold en dat is voor vlooien en wormen, meestal doe ik het voor dat de zomer begint en dan om de paar maanden tot na de zomer.
Ik vind het bij mij toch wel een beetje riskant omdat ik ga showen en omdat ze bij mij niet in een ren zitten maar gewoon in een katprooftuintje tussen het gras, planten en boompjes.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 07 juni 2010 - 17:06

PeggyJ zei:

Neen ook niet als ze in de ren zitten ;) . Ik heb in al die jaren dat hier poezen rond lopen nog geen vlooien gehad, dus zie momenteel het nut niet in van preventief behandelen. Misschien als ik eens met een plaag zit dat ik van gedacht verander, maar tot dan bespaar ik hen die chemische troep :oops:

ik heb hier al tweemaal vlooien in huis gehad en dat is dus geen lachertje. Niet alleen voor ons maar ook omdat vlooien toch weer extra ziektes kunnen meebrengen.

Geplaatste afbeelding