Spring naar inhoud

- - - - -

Klein katje

• Log in om te reageren
72 reacties op dit onderwerp
Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#46 Geplaatst 09 juni 2010 - 12:50

wat een lieffie :hart:

Guest_Jeroen-Xtreme_*
Guest_Jeroen-Xtreme_*

#47 Geplaatst 09 juni 2010 - 18:45

Lisje zei:

Nadat je hem behandeld hebt, was je beter alle dekentjes en mandjes waarin hij heeft gelegen. :)

Super mooi en schattig kittentje :heart: !

Goede tip, bedankt! ;)

Guest_Jeroen-Xtreme_*
Guest_Jeroen-Xtreme_*

#48 Geplaatst 09 juni 2010 - 18:45

Ashley zei:

wat een lieffie :hart:

Dankje Ashley!

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#49 Geplaatst 09 juni 2010 - 18:49

Jeroen-Xtreme zei:

Ik ga ervoor zorgen dat ik zo'n kittenmelk in men handen krijg :)

super!
Enne, niet vergeten om goed te wegen, een digitale keukenweegschaal bied uitkomst, die wegen lekker nauwkeurig. Met een katje van vier weken is het voor ons afhankelijk hoe het gaat hoe vaak we wegen. In jou geval zou ik de kleine dagelijks wegen. In ieder geval de eerste week. Dan kun je goed in de gaten houden of hij goed groeit en het goed doet. Zo'n jong katje heeft nog geen reserve's, en hij heeft niet direct de allerbeste start gehad, dus is het goed in de gaten houden extra belangrijk.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Jeroen-Xtreme_*
Guest_Jeroen-Xtreme_*

#50 Geplaatst 09 juni 2010 - 18:54

ginnie zei:

super!
Enne, niet vergeten om goed te wegen, een digitale keukenweegschaal bied uitkomst, die wegen lekker nauwkeurig. Met een katje van vier weken is het voor ons afhankelijk hoe het gaat hoe vaak we wegen. In jou geval zou ik de kleine dagelijks wegen. In ieder geval de eerste week. Dan kun je goed in de gaten houden of hij goed groeit en het goed doet. Zo'n jong katje heeft nog geen reserve's, en hij heeft niet direct de allerbeste start gehad, dus is het goed in de gaten houden extra belangrijk.

Thanks! ;)

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#51 Geplaatst 09 juni 2010 - 19:00

Jeroen-Xtreme zei:

Yup, een kater van 5 jaar. Ik zie hem echt graag. Maar weet niet of het een goed idee is de kleine erbij te zetten. :onzeker:

Dat weet ik ook niet goed Jeroen, uiteindelijk wel lijkt mij, hij kan veel leren van de oudere kat en deze kan hem ook wassen ed.

Misschien hebben mensen op dit forum tips. Ik weet dat een kitten bij een volwassen kat eigenlijk nooit voor problemen zorgt - maar je wilt natuurlijk geen enkel risico met dit kleintje - het is echt een schatje - succes

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#52 Geplaatst 09 juni 2010 - 19:22

haha wat een snoezerd :heart: en zo te horen gaat hij het goed doen dank zij jouw goede zorgen :thumb: !!!

Guest_Jeroen-Xtreme_*
Guest_Jeroen-Xtreme_*

#53 Geplaatst 09 juni 2010 - 23:39

Dank jullie! Nu is het maar weer eens tijd op te gaan slapen  ;)

Guest_Jeroen-Xtreme_*
Guest_Jeroen-Xtreme_*

#54 Geplaatst 10 juni 2010 - 23:33

Shorky vandaag gewogen, 552g laten we morgen zien. :)

Bewerkt door Jeroen-Xtreme, 10 juni 2010 - 23:33.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#55 Geplaatst 11 juni 2010 - 12:08

Goed dat je er mee naar de da bent geweest enzo! Hij zit er wel een alert kereltje uit, dat is al goed he :)

Ik zou hem (als de vlooien weg zijn) bij je grotere kat zetten. Niet zo boem patat samen in een mandje natuurlijk, maar zet z'n kooi open in de living ofzo. Dan kan hij vlug terug naar z'n veilige plekje als ie bang heeft ;) Rustig op z'n eigen laten de ruimte verkennen en de katten zelf toenadering laten zoeken.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#56 Geplaatst 11 juni 2010 - 13:17

wat lief dat je voor het kleintje zorgt, en wat een schatje is het, als die niet zelf wil ontlasten kun je een watje met lauw water natmaken en dan over zijn anusje cirkeltjes draaien, zo doet de mama poes het ook, in de dierenwinkels kun je melkpoeder voor kittens gaan halen, daar moet je 2 el op 50 mkl water van bij elkaar doen en dan op lichaamstemperatuur geven of in een kommetje doen dat die het zelf opdringt, ik vang regelmatig kleine kittens op, ik heb er nu ook 3 zitten van 3 weken oud zonder mama, die eten nog met het papflesje, als je vraagjes hebt mag je me gerust een pb sturen, ik antwoord zo goed als ik kan, ik krijg zelf ook nog advies van iemand die veel ervaring heeft met weeskittens, en allemaal samen kunnen we die kleintjes wel helpen als er iets is, groetjes
en veel succes met je kleintje

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#57 Geplaatst 11 juni 2010 - 13:31

Jeroen-Xtreme zei:

Shorky vandaag gewogen, 552g laten we morgen zien. :)

als ik het me goed herinner is het katje nu bijna 5 weken, klopt dat?
Dan is dit een goed gewicht :)

het gaat goed met de kleine man!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Jeroen-Xtreme_*
Guest_Jeroen-Xtreme_*

#58 Geplaatst 11 juni 2010 - 20:49

Vosse zei:

Goed dat je er mee naar de da bent geweest enzo! Hij zit er wel een alert kereltje uit, dat is al goed he :)

Ik zou hem (als de vlooien weg zijn) bij je grotere kat zetten. Niet zo boem patat samen in een mandje natuurlijk, maar zet z'n kooi open in de living ofzo. Dan kan hij vlug terug naar z'n veilige plekje als ie bang heeft ;) Rustig op z'n eigen laten de ruimte verkennen en de katten zelf toenadering laten zoeken.

Dat kunnen we inderdaad proberen ja :)

Guest_Jeroen-Xtreme_*
Guest_Jeroen-Xtreme_*

#59 Geplaatst 11 juni 2010 - 20:51

tijgertje75 zei:

wat lief dat je voor het kleintje zorgt, en wat een schatje is het, als die niet zelf wil ontlasten kun je een watje met lauw water natmaken en dan over zijn anusje cirkeltjes draaien, zo doet de mama poes het ook, in de dierenwinkels kun je melkpoeder voor kittens gaan halen, daar moet je 2 el op 50 mkl water van bij elkaar doen en dan op lichaamstemperatuur geven of in een kommetje doen dat die het zelf opdringt, ik vang regelmatig kleine kittens op, ik heb er nu ook 3 zitten van 3 weken oud zonder mama, die eten nog met het papflesje, als je vraagjes hebt mag je me gerust een pb sturen, ik antwoord zo goed als ik kan, ik krijg zelf ook nog advies van iemand die veel ervaring heeft met weeskittens, en allemaal samen kunnen we die kleintjes wel helpen als er iets is, groetjes
en veel succes met je kleintje

Hij gaat zelf al op de kattenbak en kuist zijn pootjes al goed af enzo. Tevens drinkt hij ook al uit bakje. Ik heb geprobeerd met papflesje maar dat wilt hij niet. :)

Guest_Jeroen-Xtreme_*
Guest_Jeroen-Xtreme_*

#60 Geplaatst 11 juni 2010 - 20:53

ginnie zei:

als ik het me goed herinner is het katje nu bijna 5 weken, klopt dat?
Dan is dit een goed gewicht :)

het gaat goed met de kleine man!

Ja hoor! Vandaag al 578 gram, ik las ergens dat hij 20 gram per dag op deze leeftijd zou moeten aankomen. Dan zit hij er goed bij met zijn +26g in één dag. :goofy: Hij zit nu in een speelse fase vind ik. Op alles dat beweegt springt hij zo speels. :catangel