Spring naar inhoud

- - - - -

op aanvraag / mijn verhaal

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
96 reacties op dit onderwerp
Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#1 Geplaatst 07 juni 2010 - 23:29

oke ik krijg een hoop reackties op de foto's dei ik gepost heb van de kattenin hettopic foto''s en filmpjes wat ik jammer vind in mijn gedachten was dat ik na dat ik rust in de tent had gegeven heel misschien met een schone lei kon beginnen en op mijn tijd het allemaal uit te leggen
wat op zich zelf voor mij heel moeilijk was dus dit is een stap die ik nu ga zetten het is voor mij een hele stap

maar goed jullie willen een uitleg

die wil ik wel geven
ik dacht dat ik ik de meeste dingen goed had uit gelegt wat dus niet zo blijkt te zijn

maar ik ben ook bang dat wat ik hier ook ga zeggen ik er nooit klaar mee ben omdat ik het gevoel heb wat ik ook zeg dat dat toch niet meer gelooft word
toch doe ik het

maar goed als jullie vragen hebben stel ze dan als het op een respecktvolle manier gaat zal ik ze beantwoorden

geef me er wel even de tijd en rust voor om ze goed te beantwoorden

en hoopelijk kunne we daarna met een schone lei beginnen

Bewerkt door jacqueline, 08 juni 2010 - 12:29.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 08 juni 2010 - 00:48

Ik ben precies niet echt mee met het hele gebeuren.
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat er zoveel katten sterven bij jou.

Bewerkt door elixeryen, 08 juni 2010 - 00:48.

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 08 juni 2010 - 06:27

Ik vraag mij af waaraan de katten gestorven zijn en hoe het komt dat het nooit een maine conn was die ziek werd. Waarom je zegt dat het financieel moeilijk is en toch nog katten bij kan kopen.
Graag had ik een opvulling van de gaten die er in de uitleg zit die je hier in het verleden hebt gegeven.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 08 juni 2010 - 06:35

Jacqueline ik zit nog steeds met Charley in mijn hoofd ,je hebt mij toen een aantal PB's gepost .Om over vanalles te praten en heb je steeds geantwoord en ineens is Charley doodziek en binnen een paar dagen overleden.Ik vondt dat toen zo erg want je weet goed genoeg dat perzen mij nauw aan het hart liggen.Ik wil hier zeker geen ruzie maken want zo ben ik niet ,daarom laat ik je hierbij weten hoe ik mij toen voelde en niet alleen bij Charley maar ook bij je andere poezels :( En nu is het aan jou of je antwoord of niet .Alle mensen hebben recht op een tweede kans volgens mij.
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 08 juni 2010 - 09:13

elixeryen zei:

Ik ben precies niet echt mee met het hele gebeuren.
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat er zoveel katten sterven bij jou.

Lees dit topic en de andere van Jacqueline maar eens na ;) . Eigenlijk gaat het over hetzelfde als jij denkt...

Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#6 Geplaatst 08 juni 2010 - 09:20

nou staat je topic er wel maar leg het dan eerst uit voordat al die vragen komen. leg het uit je zelf uit en als er dan nog vragen zijn komen die vanzelf :)
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#7 Geplaatst 08 juni 2010 - 09:29

Fijn dat je een topic hebt geopend alleen zou het ook fijn zijn dat je zelf je verhaal zou doen ipv dat wij vragen kunnen stellen.... Ik denk dat je zelf wel weet wat we allemaal graag zouden weten en met een beetje achtergrond informatie zouden we het allemaal misschien wat makkelijker kunnen begrijpen. Ik veronderstel dat je er toch wel in kan komen dat je niet met schone lei kunt beginnen zonder dat er dingen zijn uitgesproken.... Ik kan me voorstellen dat je het niet makkelijk hebt of hebt gehad en we hebben je ook altijd proberen te helpen en een luisterend oor gehad :) .
Dus vertel je verhaal dan komen er vast nog wel bijkomende vragen en dan kan je met een schone lei beginnen :)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 08 juni 2010 - 09:48

één enkele vraag: Kun je aub de waarheid vertellen?

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 08 juni 2010 - 10:03

Frances zei:

één enkele vraag: Kun je aub de waarheid vertellen?

Inderdaaad dat wil ik ook horen zeker weten
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#10 Geplaatst 08 juni 2010 - 10:28

Fijn dat je weer iets laat horen.
Je kent mij vast nog van het andere kattenforum. Ik heb verschillende verhalen gelezen. Soms komen ze niet helemaal overeen met mijn forum, en het forum hier.

Hopelijk kan je nu een compleet beeld geven van wat er nu daadwerkelijk is gebeurd.
En misschien kan je dat op pootjes ook uitleggen?

En wie weet kunnen we je ook beter helpen zo.

Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#11 Geplaatst 08 juni 2010 - 11:04

ik zal straks alles vertellen
over alle beesten

Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#12 Geplaatst 08 juni 2010 - 12:28

hierbij mij verhaal

roy en jordy zijn hier vlak naar elkaar in huis gekomen puur als vriendjes voor elkaar
jordy was als kitten al slomer dan roy
in de eerste instantie hadden we het niet echt door
wel zijn we toen hij 12 weken was met jordy naar de da geweest we vonden dat hij veel hoeste dat is door de da af gedaan als niesziekte hij had ee nab kuur gehad en leek iets op te knappen

na bijna 9 maanden merkte we dat hij bleef hoesten maar vaker achter elkaar
weer nade da deze keer werd het werd er gezecht hij heeft keel ontsteking

na iets meer dan een jaar ging het heel slecht met jordy
hij stikte bijna in het hoesten
in de avond met spoed weer na de da
weer ee nab kuur gehad met pijnstillers
de volgende dag lag hij meer dood dan leven op zijn kamer
we hebben besloten dat hij genoeg geleden had

jordy blijkt een aan geboren hart afwijking te hebben
waar hij dus nooit is op onderzocht

jordy was net overleden toen begon roy te zukelen
ook met roy naar de da
lange tijd is er niks gevonden
we dachten hij mist jordy
het leek door speciaal voor van het merk ad weer iets beter gaan hij kwam weer een beetje aan
na een goede 2 maand ging het helemaal mis met roy
we hadden toen besloten als hij niet aan strekt inverband met een inwendig onderzoek dat we zouden laten inslapen
dat is op maandag of dinsdag beslaoten en we gaven hem toen nog een week
weet nogdat ik dinsdag avond de kattenbak deed
en roy kwam boven dat ik zo iets had van ga jij maar even op de katten bak dan kan ik het meteen nog even schoonmaken
hij ging inderdaad op de katten bak
en hij plaste alleen maar bloed
ik om 11 uur 's'avond de da gebeld mocht meteen komen

ze zag aan jou dat het goed was
je mauwde heel vreemd zo had ik je nog nooit horen mauwen
je was dan ook zo weg

toch hebben we sectie op je lichaam laten doen we wouden het weten
je bleek in je darmen en maag een tumor te hebben zitten

je was niet meer te redden

onze charley was een hele lieve pers
je was net 2.1 kilo toen je hier kwam voor een kater van 2 jaar en al geholpen
bijna 7 weken mocht je hier zijn
het eerste wekend was heel zwaar je wou niet eten en drinken
en je was mager ik wou zo graag dat je ging eten
regelmatig kontakt met de fokker over jou gehad
eindelijk ging je eten
na een week of 6 was je bijna een goede kilo aan gekomen
je woog al 3 kilo wat was ik trots
zondag avond merkte ik dat je weer slechter ging eten
maandag naar de da
we dachten dat je een terug val had
dinsdag leek je stabiel te blijven
woensdag ging het mis met je
eten en drinken deed je niet meer
weer na de da
je was uitgedroogt en afgevallen
je had pijn
we hebben je laten gaan

nicky je kwam als pup bij me
heel angstig was je als ik weg ging en je kon de boel goed op stelten zetten met je gegil
je had verlatingsangst
ook was je jaloers op de katten als die aandaht kregen van mij
je eiste mij helemaal voor je zelf
we hadden zo iets je bent nog zo jong daar groei je wel over heenzo dra je merkt dat ik van jullie allemaal even veel hou
als er een kat bij me zat kwam je er ook bij en beetj e de katten
wij hebben er een gedracht terapeut bij gehad
je bleek extrem aanhankelijk en extreem jaloers
het ging niet echt lekker
er was al gezecht toen je net 1 jaar was dat ik je moest herplaatsen ik kon het niet ik hep nachten er over na gedacht en had nog steeds de hoop dat het wel over ging
tot erasmus hier in huis kwam en ouder werd die kon je niet de baas erasmus pikte niet dat jehem beet en sloeg en beet terug
je piepte leke keer als erasmus je beet of sloeg
jou uitlaten was ook geen pretje je vie lasl ik jou uitliet andere honden aan als ik ze aan haalde
het wert steeds erger
het was niet meer te doen
we hebben besloten na lang praten je toch te herplaatsen bij een man alleen en als enig huisdier
je zit nu bij een hele lieve man en het gaat nu erg goed met je
je speelt weer met andere honden
dat deed je ook als de baas je uit liet

ik heb daar een fout mee gemaakt ik had vanaf dag 1 dat ik hier zat er over moeten praten met jullie en niet op het laast
ik had daar opener over moeten zijn
en niet denken dat ik het zelf had kunnen op lossen
mijn exuses er voor

sylvester
je was een hele lieve kat met de hele dag hele verhalen tegen me te vertellen
je vond het leuk om fernando te pesten
vorig jar peste je fernando zo erg dat fernando niet meer durfde te eten
en daar door af viel
even leek het daarna goed te gaan
tot je weer begon
fernando had geen rust en werd de hele dag door je op gejaagt je beet hem als die wou eten of slapen of drinken
tot bloedens toe
je wou zo graag nar buiten en hier kon dat niet
ik zat me handen in mijn haar
we hebben jullie ok een tijd gescheiden van elkaar en daarna rustig opnieuw kennis met elkaar laten maken

bij erasmus deed je het niet want die beet terug dat vond je maar niks

ook jou hebben we moeten besluiten te herplaatsen zonder een huis met andere katten

je loopt nu buiten bij de nieuwe eigenaar en heb het helemaal voor elkaar je geniet er met vole teugen

we hebben foto's laten maken voor je herplaatst werd ondanks dat je naar adem hapte af en toe was alles oke met je er was helemaal niks te zien op de foto's dus je bent gewoon gezond

ja en toen kwam de klap
na datr we syl hadden herplaats bleek fernando dus ziek te zijn hij had het aan zijn nieren en zijn kwaliteit van leven was zo slecht en zijn vooruitzichten ook dat we hem rust hebben gegeven
na dat hij was ingeslapen had ik we hadden syl nooit hoeven te herplaatsen
maar ik ga dan niet zeggen tegen de nieuwe eigenaar ja sorry hoor maar ik moet syl terug want ik heb een fout gemaakt door hem te herplaatsen
dat vind ik dat kan ik niet maken

toen fernando en sylvester hier allebij nog waren hadden we inderdaad een kitten besteld

hij zou onze groep kompleet maken

dan zou ik er 6 hebben en dat was goed

nu vragen jullie zich af hoe ik aan het geld kom
nu eigenlijk vind ik het niet nodig om dat te vertellen maar doe het toch om het kompleet te maken

jullie weten dat ik januarie mijn schoonmoeder is overleden
en we hebben een ervenis gehad daar hebben we de katten van betaald

donar is een herplaatser dus daar heb ik niet de volle pont voor betaald

nu het we toch over donar hebben zal ik het maar vertellen waar we nu mee bezig zijn

we zijn donar nu aan het trainen zodat hij het op de kattenbak doet

als de kattenbak net schoon zijn gemaakt gaat donar er op
als er een andere kat op geweest is doet donar zijn behoefte naast de kattenbak

op dit moment heb ik 2 open kattenbakken staan 1 normale maat en 1 grote bak van zooplus de jumbo ik heb van kattenbakken de deksel er af gehaalt

en daarnaast heb ik nog 1  grote jumbo bak bij zooplus vandaan
en een normale maat met deksel zonder deurtje staan

en valiraan op de kattenbakken gedaan
en weer een feliway stekker in mijn stopcontakt

dus daar ben ik nu heel druk mee bezig

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 08 juni 2010 - 12:30

Ik snap het gewoon niet meer. Ik heb daarnet bepaalde topics helemaal doorgenomen en word er gewoon boos van.
Je zegt meerdere malen dat je zal wachten om nieuwe poezen in huis te halen. Maar als puntje bij paaltje komt haal je doodleuk de ene na de andere kat in huis terwijl je niet weet aan wat je andere katten overleden zijn.

Ik vind het gewoon te triest voor woorden. Ik ben er steenvast van overtuigd dat alle katten nog zouden leven moesten ze bij iemand anders wonen. Ik kom misschien erg grof over maar ik kan er gewoon niet bij!!
In het topic van Charley heeft Jubikelcats je meerdere malen gevraagd of Charley op PKD getest was. Je had contact met de cattery dus waarom kon je dat niet gewoon even vragen? Of gewoon een simpele test doen en je wist de uitslag.
Raad van fokkers en andere leden sla je in de wind.
En ik kan er echt niet bij dat je nog geen andere DA gezocht hebt!? Als die zogenaamde DA niet weet wat er met al je katten aan de hand is lijkt het mij raadzaam om elders te gaan zoeken achter antwoorden!? :s

Verder sta ik gewoon versteld dat jouw man perzen gefokt heeft en zelf niet zag dat Charley geen Main Coon was maar een pers. De bouw alleen al is gewoon ontzettend anders. En ik las dat Charley maar iets meer dan 2kg woog en jij dacht dat het een Coon was? :catscratchhead
Eerst zeg je dat hij mishandelt werd en dan zeg je dat hij herplaatst is omdat hij binnen plaste. Wat is het nu??

Waarom zeg je eerst dat je geldproblemen hebt maar haal je toch de ene raskat na de andere in huis?
Aan wat zijn je HTK's nu gestorven? En waarom zeg je eerst dat je Nicky zal houden terwijl er op een andere forum andere info verschijnt?
Dan haal je 2 turkjes in huis en plots moeten ze weer weg. Je ruilt katten alsof het voorwerpen zijn. Ik ben eigenlijk gewoon blij dat ze verhuist zijn of ze konden ook op een mysterieuze wijzen verdwijnen omdat het geen Coons zijn. :louche:

Ik heb een hekel aan leugenaars en zou graag de hele waarheid weten.

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#14 Geplaatst 08 juni 2010 - 13:21

Bij dit verhaal heb ik totaal niet het gevoel dat je al het mogelijke gedaan hebt voor je katten.

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#15 Geplaatst 08 juni 2010 - 13:24

Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als Lies. Ben niet 100% overtuigt, sorry.