Spring naar inhoud

- - - - -
Zwanger

de laatste loodjes!!!

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 09 juni 2010 - 13:31

Meestal zijn ze wat onrustig ervoor. Je kan, als je nog tijd zou hebben, de topics eens doornemen die al geweest zijn van vlak voor een kat gaat bevallen enz. :geluk:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 09 juni 2010 - 19:53

Succes met de naderende bevalling :geluk: :geluk:

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#18 Geplaatst 09 juni 2010 - 20:44

veel succes
het zal wel niet lang meer duren

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 09 juni 2010 - 20:50

Veel succes met de naderende bevalling!

Geplaatste afbeelding

Guest_Mistress77_*
Guest_Mistress77_*

#20 Geplaatst 09 juni 2010 - 20:55

Dank jullie wel. Met de zwangere dame gaat alles goed. Nu slaapt ze weer en dan is ze weer onrustig en geeft ze af en toe een schreeuw als de kleintjes druk in de weer zijn. Net had ze een grote punt aan de rechterkant was wel heel grappig om te zien. :LOL: .
Ze loopt heen en weer kist in kist uit.... en maar graven.
Ook kattenbak al 2x moeten verversen vandaag.

We wachten in spanning af.... :trance:

Bedankt allemaal!!

Groetjes Ilona

Guest_precious sapphire_*
Guest_precious sapphire_*

#21 Geplaatst 09 juni 2010 - 21:32

Wat spannend zeg!
Het zal nu niet lang meer duren,je kan misschien aan haar buikje voelen of ze al af  en toe weeen heeft.Het is net als bij ons,je kan niet voorzien hoe snel (of traag) de bevalling zal verlopen,sommige kattinnen hebben maar kort ontsluitingsweeen en anderen gaan er bij wijze van spreken dagen over doen,eens de persweeen daar zijn gaat het meestal vlotjes.

Succes en laat snel iets weten want wij zitten hier op hete kolen...

Kathy

Guest_Mistress77_*
Guest_Mistress77_*

#22 Geplaatst 10 juni 2010 - 20:57

Hallo iedereen,

Vanavond met onze lieve meid bij de da geweest. Ze heeft sinds gister al niet gegeten en is erg onrustig.
In eerste instantie dachten we dat ze een ontsteking had. Gelukkig bleek dit niet het geval te zijn. De da heeft haar goed onderzocht en als ze een ontsteking zou hebben had ze koorts gehad. Dit heeft ze juist niet want haar temp loopt juist naar beneden :LOL: 38.0 was hij vanavond. Hij heeft haar gelijk getoucheerd om te kijken of er misschien al wat ontsluiting was en hij kon vertellen dat het inderdaad aan het rommelen is bij haar. De kittens lagen ook al in het bekken dus dat is allemaal een goed teken dat het nu echt niet lang meer kan duren. Voor vannacht heeft hij haar wat kalmerends gegeven zodat ze goed uitgerust is voor de weeenstorm. Dit middel duurt ongeveer 10 uurtjes en ik moet zeggen dat mevr nu super vredig ligt te spinnen en te slapen in haar kraambed. De kittens bewegen nu ook vredig.

Al met al........geduld ;) :LOL:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 10 juni 2010 - 21:37

Oh spannend! :geluk:

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 11 juni 2010 - 00:44

kei spannend zeg, ben ook benieuwd wat er gaat uitkomen,
foto's hè als het zo ver is :jump: :jump:

Guest_Mistress77_*
Guest_Mistress77_*

#25 Geplaatst 11 juni 2010 - 14:13

Nou hehe waar zal ik beginnen.......

Na een zware nacht heb ik vanmorgen weer contact gehad met de da. Weer voor controle erheen.
Hij heeft toen besloten per direct een keizersnede uit te voeren. Achteraf maar goed ook want de kleintjes hadden het helemaal niet meer naar hun zin. (ja wat wil je ook nadat ze al ruim 48u bezig was) :evil:

Onze mooie schat heeft 3 hele mooie gezonde kittens. Helaas 1 overleden tijdens de keizersnede.

Ze kijkt alleen niet naar de kleintjes om en begint te grommen iemand hier tips voor? Of is dat normaal na een keizersnede.
Kleintjes doen het goed, bewegen piepen en heb ze nu voor de 2e keer met de hand gevoed. Ook leg ik ze steeds bij snoes aan ondanks dat ze dit niet wil.

Tips welkom :LOL:

Guest_Mistress77_*
Guest_Mistress77_*

#26 Geplaatst 11 juni 2010 - 14:16

Geplaatste afbeelding

Guest_Mistress77_*
Guest_Mistress77_*

#27 Geplaatst 11 juni 2010 - 14:18

Geplaatste afbeelding

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#28 Geplaatst 11 juni 2010 - 14:20

oh wat een schatjes
onze poes wilde er ook niet naar kijken na een keizersnede
en ze lag bij ons in de zetel( wel de mama poes )
en heb dan een kitten bij mij genomen en getoond aan de mama en zo heeft ze ze 1 voor 1 geaccepteerd
is ook wel normaal hoor
ze zal er wel aan wennen

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 11 juni 2010 - 14:22

Ik heb al gehoord dat het ligt aan de keizersnede, gewoon blijven proberen en zeker zelf flesjes geven, kan mama poes rond lopen?
Ik zou ze dan ook in een bench leggen, dat mama poes ook niet weg kan, natuurlijk wel af en toe buiten de bench laten en vanaf dat ze haar kittens verzorgt dan kan je de bench terug open zetten.
Eet en drinkt de mama goed?

poesie
poesie
  • 2.119 berichten
  • 6 katten

#30 Geplaatst 11 juni 2010 - 14:58

wat een prachtige kittentjes

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Zwanger