Spring naar inhoud

- - - - -

Allergie

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
9 reacties op dit onderwerp
Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#1 Geplaatst 08 juni 2010 - 22:30

Hallo allemaal,

Onze Gucci kampt sinds een paar maanden met een allergie, ze begon haar haren aan de buik uit te trekken en is op de flanken duidelijk niet goed & minder behaard dan normaal.  Ze heeft hiervoor een cortisonekuur gekregen omdat ze heel ambetant liep van de jeuk.
Omdat het tot nu toe nog altijd niet beter gaat en vlooienallergie uitgesloten is omdat ze hier maandelijks preventief behandeld worden alletwee, vermoeden we dat het aan haar voeding ligt.
Om dit uit te sluiten, zou ik haar willen op speciale hypo-allergene voeding zetten, zodat we zeker zijn dat het daar ook niet kan aan liggen.
Onze dierenarts stelde Hill's voor, maar kennen jullie eventueel ook andere hypo-allergene voedingen (brokjes en natvoer) ?
Alvast bedankt ...

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 08 juni 2010 - 22:38

Mag ik eventjes iets vragen? Komt Gucci soms buiten? Want ik heb gelezen dat er heel veel katjes zijn met een allergie tegen gras...
En nog iets: met wat wordt ze behandeld tegen vlooien? Gabriël reageert zo op Frontline (en Frontline combo).
Met de voeding zullen anderen je wel kunnen helpen :hug:

Bewerkt door Joloka, 08 juni 2010 - 22:40.

Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 09 juni 2010 - 08:05

Wat voor voer krijgt ze ? heb je al graanloos voer als Orijen of Acana geprobeerd? daar mee is ons Lotus haar kaalheid als sneeuw voor de zon verdwenen, bij haar lag het dus echt aan de granen, Lotus kreeg ook 2 maandelijks een spuit, dan was de jeuk weer voor een tijdje weg, begon het haar weer wat te groeien, maar daarna begon alles weer opnieuw, ik ben dus gewisseld van RC Indoor naar Orijen, en nu trouwens Acana, De Orijen is zo duur geworden dat is haast niet te doen met 6 katten en een hond. heel veel succes :geluk:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#4 Geplaatst 09 juni 2010 - 08:58

@Joloka : gras lijkt mij niet de oorzaak, ze komt al lang buiten, dat zou zich dan toch eerder voorgedaan hebben lijkt mij.

Voor het ontvlooien gebruik ik Promeris, ik heb het mij ook al afgevraagd of ze daarop niet reageert, maar da zegt van niet ...

@Nashota : van voeding krijgt ze Hill's Nature's Best & natvoer vroeger van Feline Porta, nu van Schésir.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 09 juni 2010 - 09:05

Mika zei:

@Joloka : gras lijkt mij niet de oorzaak, ze komt al lang buiten, dat zou zich dan toch eerder voorgedaan hebben lijkt mij.

Voor het ontvlooien gebruik ik Promeris, ik heb het mij ook al afgevraagd of ze daarop niet reageert, maar da zegt van niet ...

@Nashota : van voeding krijgt ze Hill's Nature's Best & natvoer vroeger van Feline Porta, nu van Schésir.

Onze da zei ook dat het niet kon komen van de ontvlooiing, maar zodra ik overgestapt was naar Stronghold, was het probleem over :oops: .
Een allergie kan altijd plots opkomen. En in de krant stond dit weekend een artikel erover. :hug: Ik dacht dat een van de katten van Kiki ook een probleem had (maar dan een reaktie op dennennaalden).

Bewerkt door Joloka, 09 juni 2010 - 09:06.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 09 juni 2010 - 10:41

Als de DA Mika op hypo-allergene voeding wilt zetten, dan is het toch best dat je die specifieke voeding van Hill's koopt (Hill's z/d is dat zeker?). Ik weet dat het duur is, maar zo heb je tenminste min of meer zekerheid. Het is een eliminatiedieet dat zes weken moet worden volgehouden, gedurende die zes weken mag hij werkelijk niets anders eten. Gaan de klachten over, dan wordt de diagnose 'allergie' gesteld, gaan ze niet over, dan is het iets anders en mag je stoppen met het hypoallergene voer.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#7 Geplaatst 09 juni 2010 - 12:00

Kruipt ze ook in bomen want veel katten zijn allergisch aan dennenbomen. Mijn zus haar kat kreeg ook kale plekken, en elk voorjaar begon dat opnieuw. Nu heeft de buur zijn bomen uitgedaan en dit jaar geen allergie meer. Dus was het van de dennenbomen.

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#8 Geplaatst 09 juni 2010 - 12:46

catherine zei:

Kruipt ze ook in bomen want veel katten zijn allergisch aan dennenbomen. Mijn zus haar kat kreeg ook kale plekken, en elk voorjaar begon dat opnieuw. Nu heeft de buur zijn bomen uitgedaan en dit jaar geen allergie meer. Dus was het van de dennenbomen.

Nee hoor dat niet, ik wist niet dat ze daar allergisch aan kunnen zijn.
Maar hier geen dennebomen ...

Guest_Wolkje_*
Guest_Wolkje_*

#9 Geplaatst 09 juni 2010 - 13:09

in de dierenartsenpraktijk waar ik stage heb gedaan werd er regelmatig carocat lams en rijst gebruikt om te ellimeneren, en bij veel dieren helpt dit (behalve als ze allergisch zijn aan iets in het lamsvlees of de rijst natuurlijk)
carocat is een vrij verkrijgbare voeding, helaas is die in niet veel dierenwinkels verkrijgbaar.
maar, het kan ook zijn dat Gucci een allergie heeft aan bewaarmiddelen of zo (komt wel eens voor) en dan helpt alleen nog van dat diepvrieseten.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 09 juni 2010 - 14:38

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag