Spring naar inhoud

- - - - -

Kokhalzen en geen ontlasting..

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_yuna_*
Guest_yuna_*

#1 Geplaatst 09 juni 2010 - 01:33

Onze kater loopt sinds vier dagen nu te kokhalzen. Het begon de eerste dag met regelmatig kokhalzen, maar hij gaf niet over. Ook met eten had hij moeite, hij liet zijn brokjes staan (terwijl hij deze altijd meteen opschrokt). Natvoer at hij nog wel. Ik dacht het zal vast een haarbal zijn, of iets dat hem dwars zit, aangezien het nogal een schrokkop is.

De dag erna leek het al een stuk beter te gaan, heb hem toen maar een keer horen kokhalzen. Ook had hij toen weer gewoon ontlasting, weliswaar niet helemaal hard maar ook beslist geen diarree. Hij was ook niet meer versuft, wat hij de eerste dag wel was.

De dag hierna echter ging het weer wat minder, heb ik hem ook weer een keer horen kokhalzen en sindsdien heeft hij ook geen ontlasting meer gehad. Naar de dierenarts geweest dus vandaag. Hij had verhoging, 39,1. Ze dacht zelf dat hij een virus had opgelopen en daarom last van zijn keel had. Ze heeft hem verder een pijnstiller gegeven en een klisma (vond hij erggg fijn :louche: ). Nou heb ik ook gezegd dat ik dacht dat hij misschien een klein stukje glas heeft binnengekregen, aangezien er begin vorige week een vaas kapot was gevallen.

Wel heb ik meteen alles goed opgeruimd en gestofzuigd, maar het zou kunnen. De dierenarts zij dat ze hier niet meteen aan dacht. Ik hoop dus ook dat dit niet het geval is, maar zit er toch nog een beetje over in.

Ook omdat we net vorige week zondag een kitten in huis hebben gehaald, zou het erg goed kunnen dat door de stress een bestaand virus is gaan opspelen. Toen hij thuiskwam van de dierenarts kwam het klisma met wat diarree mee naar buiten, maar sindsdien is hij niet weer op de bak geweest (wel om te plassen). Ik moest morgen nog even aankijken en als het nog steeds niet beter ging gelijk weer terug komen.

Pff, ik hoop echt dat het niet erger wordt. Wel lijkt hij een stuk beter nu, maar ja hij heeft natuurlijk ook de pijnstiller gehad. :hug:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 09 juni 2010 - 06:25

dat kokhalzen en niet eten kan idd komen door een keelontsteking ofzo. hoop dat hij snel beter is!!!
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.978 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 09 juni 2010 - 07:32

Ach wat sneu, hopelijk knapt hij snel op, sterkte :geluk:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 09 juni 2010 - 14:43

veel beterschap :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 09 juni 2010 - 17:41

Hij zou ook een darminvaginatie of zoiets kunnen hebben of dat er bv een graszaadje of zoiets in z'n keel zit. Heeft ze al een echo gemaakt??Hij zou ook een stukje plastiek of zo kunnen opgegeten hebben Toch maar heel goed in de gaten houden zou ik zeggen. Hij moet eten en hij moet plassen en poepen!
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Guest_yuna_*
Guest_yuna_*

#6 Geplaatst 10 juni 2010 - 01:20

WhiteWitch zei:

Hij zou ook een darminvaginatie of zoiets kunnen hebben of dat er bv een graszaadje of zoiets in z'n keel zit. Heeft ze al een echo gemaakt??Hij zou ook een stukje plastiek of zo kunnen opgegeten hebben Toch maar heel goed in de gaten houden zou ik zeggen. Hij moet eten en hij moet plassen en poepen!

Yup, daar zat ik dus ook al aan te denken. Vandaag echter weer zeer grote eetlust, vanochtend al plus een gigantische berg ontlasting in de bak :) Kijk het morgen nog even aan, als het dan nog steeds goed gaat ben ik er al een stuk geruster op. :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 11 juni 2010 - 17:10

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_yuna_*
Guest_yuna_*

#8 Geplaatst 11 juni 2010 - 21:56

Hmm, hij eet weer normaal, plast en heeft ook weer normale ontlasting. Toch kokhalst hij nog, heb het hem vandaag nu weer twee keer zien doen. Vertrouw het toch niet, zal ik het nog het weekend afwachten of zal ik morgen naar de huisdierenpost gaan?

Oh nog een vraag trouwens; ik heb ook een verwijzing voor een oogarts gekregen van de dierenarts, heeft een van jullie ervaring met een goede oogarts in de buurt van Amsterdam?