Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

cattery de (B)engeltjes maine coon,en ragdoll

• Log in om te reageren
63 reacties op dit onderwerp
Guest_poezemoeke_*
Guest_poezemoeke_*

#1 Geplaatst 09 juni 2010 - 12:06

Hallo lieve poezenlovers,graag stel ik onze cattery aan jullie voor,wij hebben een huiselijke cattery die zich bezighoudt met het verantwoord fokken van maine coontjes en ragdolls,
Dit is mijn grote passie en berokkent mij zeer veel plezier
wij wonen samen met onze 3 kleine kindjes 6 katten en een engelse en een franse bulldog in het bijzonder mooie bosrijke lommel (limburg)
onze specialiteiten zijn blue (solid of tabby) maine coons en ragdolls in de kleuren seal en blue (mitted ofwel bicolor)
ook vind ik het niet beneden pijl soms een nestje zonder stamboom te hebben ik vind de kittens even lief en zeg nu zelf niet iedereen kan een poesje met stamboom veroorloven,desaltnietemin wilt dat niet zeggen dat de ouderdieren dan niet getest zijn want al onze poesjes waar een nestje uit komt worden getest
ook streven wij ernaar om een poes maar een keer per jaar een nestje te laten doen,
wij hebben op het moment een zwarte maine coon poes die weer zwanger is desondanks de poezenpil,zij gaat na dit nestje dan ook lekker op pensioen ookal word ze pas 3 in juli

ik verheug me op jullie reacties en geef graag meer info over de poezenbende

groetjes en miss tot gauw Sandra Pelzer

Bewerkt door poezemoeke, 09 juni 2010 - 12:30.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 09 juni 2010 - 12:36

Een stamboom kost toch niet zoveel geld? :s

Een linkje naar je website zou wel handig zijn. ;)

Guest_poezemoeke_*
Guest_poezemoeke_*

#3 Geplaatst 09 juni 2010 - 12:41

neen idd een stamboom kost niet veel maar een kitten zonder stamboom gaat zonder stamboom voor 325€ weg en met stamboom voor 600€

met de website ben ik volle bak bezig,groetjes

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 09 juni 2010 - 12:44

325 euro voor een kitten zonder stamboom, vind je dat zelf nu niet bijzonder veel? Bij een raskat hoort een stamboom, eentje zonder stamboom zou ik echt nooit 325 euro voor geven.

Heb je soms ook nestjes gekruist met Ragdoll x Maine Coon of enkel Maine Coon x Maine Coon en Ragdoll x Ragdoll? Waarom geen stamboom aanvragen dan als je weet dat een stamboom maar 10 euro kost/kitten + de kosten van je aan te sluiten bij een vereniging? Als de ouders dan toch getest zijn?

Tenzij je beide rassen kruist natuurlijk, dan kun je geen stamboom aanvragen, maar als de ouders dan nog getest zijn breng je 2 heel grote risico rassen samen imo en heeft testen maar weinig zin denk ik, want bij de MC moet je nog eens testen op een erfelijke heupziekte ook dacht ik

Bewerkt door Spanishke, 09 juni 2010 - 12:51.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 09 juni 2010 - 13:19

Een nestje kost toch evenveel of je nu een stamboom aanvraagd of niet. Waarom dan bijna het dubbele vragen voor eentje met stamboom :catscratchhead

Geplaatste afbeelding

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#6 Geplaatst 09 juni 2010 - 13:44

Waarom een nestje zonder stamboom als de ouders toch getest worden en je per poes maar één nestje per jaar doet ?
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Guest_poezemoeke_*
Guest_poezemoeke_*

#7 Geplaatst 09 juni 2010 - 14:12

zoals eerder gezegt kan niet iedereen een kitten met stamboom veroorloven deze nestjes geven mij evenveel voldoening als een nestje met stamboom dit is voor mij een hobby dus vandaar dit is mijn werkwijze c'est tout

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 09 juni 2010 - 15:09

Sorry maar dat begrijp ik echt niet :s , de meerkost van een stamboom is 10 euro en lidgeld van een jaar bij een kattenvereniging dat is eigelijk bijna niets.
325 of 600 euh daar is het verschil van 275 euro?
Dus jij vraagt eigelijk 275 euro voor een stamboom, waar of niet?
Ik vind dit wel echt heel vreemd ene ik wil je zeker niet aanvallen he, ik wil het gewoon begrijpen waar dat het verschil zit?
Bij mij zit de kost van een nestje in de dekking, inentingen, eten, verzorging, chip, testen,...

Guest_poezemoeke_*
Guest_poezemoeke_*

#9 Geplaatst 09 juni 2010 - 16:42

kijk,mijn ragdolls krijgen altijd een stamboom omdat ik geen ragdoll kater heb en idd naar de dekkater brengen moet,voorheen had ik wel een ragdoll kater die nu per ongeluk mijn 2 maine coon dames gedekt heeft,vandaar ik hem herplaatst heb bij vrienden ook ben ik de trotse bezitter van een prachtige witte maine coon kater uit duitsland die wij meegenomen hebben uit vakantie maar helaas waren toen de stambomen nog niet binnen en heeft die mevrouw me belooft de stamboom op te sturen die helaas tot op heden nog niet gekregen heb dus vandaar kittens zonder stamboom ofwel moet ik de stamboom nog binnekrijgen natuurlijk,
maar ik vraag niemands toestemming,ik weet dat ik goed bezig ben en het leek mij leuk mijn verhalen met jullie te delen,maargoed bedankt voor jullie positieve reacties

mvg sandra

oohja neen ik denk dat er geen risico's verbonden zijn aan het kruisen van rassen integendeel zelfs een ras word zwakker door het doorfokken van bepaalde rassen  ivbm lijnteelt,inteelt enz
maar als je dan 2 (getestte)katten hebt van een verschillend ras dan word het kitten echt niet zwakker hoor

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 09 juni 2010 - 17:22

I'm sorry maar ik vind je niet goed bezig! Als fokker van Maine Coons met allemaal stambooms vind ik dat je ons ras te kort doet. Er zijn al genoeg poezen met jongen en jij zet zomaar een kater op een poes en ach ja een stamboom moet niet.Als iemand zich die 600 euro van een ras Maine Coon met stamboom zich niet kan veroorloven dan moeten ze er ook geen willen. Dan moeten ze maar een huiskatje nemen.Want mensen die dat geld er niet willen aan uitgeven die willen daarna ook beknibbelen op gezondheidszorg en eten en zo en dat verdient ons mooie ras niet!!
Wat noem jij trouwens testen??? Kijken of ze geen katteziekte hebben ?? Maar met testen ,echt testen komt veel meer kijken. Je moet testen tegen HCM, PKD, Patella en HD. Als je dat doet dan kom je er zonder stamboom niet aan uit aan de prijzen die jij vraagt. Dat is gewoon goede fokkers ondergraven. Wij geven zelfs 6 maanden garantie op onze kittens. Geef jij die ook of is het, weg is weg en trek uwe plan?

Die fokker in Duitsland is verplicht je die stamboom te geven tenzij dat ook zo'n vermeerderaar is als jij.
Ik zeg niet dat je niet van je katten houdt en er niet goed voor zorgt maar als serieuze fokker hoor ik dit soort praktijken niet graag.

Bewerkt door WhiteWitch, 09 juni 2010 - 17:28.

Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

tash
tash
  • 7 katten

#11 Geplaatst 09 juni 2010 - 17:25

:trance: :trance: :trance:
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 09 juni 2010 - 17:27

stel me hier ook grote vraagtekens bij.....

Als iemand graag een raskat wilt.... en het geld niet heeft maar toch eentje wilt spaar je er even voor ,
Waar een wil is is een weg

maar zonder stamboom etc...... :s :s
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 09 juni 2010 - 18:03

WhiteWitch zei:

I'm sorry maar ik vind je niet goed bezig! Als fokker van Maine Coons met allemaal stambooms vind ik dat je ons ras te kort doet. Er zijn al genoeg poezen met jongen en jij zet zomaar een kater op een poes en ach ja een stamboom moet niet.Als iemand zich die 600 euro van een ras Maine Coon met stamboom zich niet kan veroorloven dan moeten ze er ook geen willen. Dan moeten ze maar een huiskatje nemen.Want mensen die dat geld er niet willen aan uitgeven die willen daarna ook beknibbelen op gezondheidszorg en eten en zo en dat verdient ons mooie ras niet!!
Wat noem jij trouwens testen??? Kijken of ze geen katteziekte hebben ?? Maar met testen ,echt testen komt veel meer kijken. Je moet testen tegen HCM, PKD, Patella en HD. Als je dat doet dan kom je er zonder stamboom niet aan uit aan de prijzen die jij vraagt. Dat is gewoon goede fokkers ondergraven. Wij geven zelfs 6 maanden garantie op onze kittens. Geef jij die ook of is het, weg is weg en trek uwe plan?

Die fokker in Duitsland is verplicht je die stamboom te geven tenzij dat ook zo'n vermeerderaar is als jij.
Ik zeg niet dat je niet van je katten houdt en er niet goed voor zorgt maar als serieuze fokker hoor ik dit soort praktijken niet graag.

Ik kan het alleen maar volmondig eens zijn met jou, Nicky!! En verder ga ik maar weer eens op mijn handen zitten...

Geplaatste afbeelding

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#14 Geplaatst 09 juni 2010 - 18:24

poezemoeke zei:

kijk,mijn ragdolls krijgen altijd een stamboom
Waarom vertellen bezoekers van een kattenshow (begin 2009) dan dat ze bij een Sandra uit Lommel een Ragdoll kitten vandaan hebben zonder stamboom ?
Het was niet mogelijk volgens de uitleg die ze kregen om een kitten met stamboom te verkrijgen. :catscratchhead :catscratchhead :catscratchhead

Guest_poezemoeke_*
Guest_poezemoeke_*

#15 Geplaatst 09 juni 2010 - 18:26

ok ik begrijp jullie,gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening en dat mag ook,uiteindelijk willen we allemaal het beste voor onze poezeltjes en uiteindelijk zit ik in mijn eigen portemonnee want door mijn filosofie verdien ik niks aan mijn hobby (is ook de bedoeling niet want elke hobby is duur)