Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

cattery de (B)engeltjes maine coon,en ragdoll

• Log in om te reageren
63 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#31 Geplaatst 09 juni 2010 - 21:22

Spanishke zei:

Als je zegt dat het dikke zever is en je weet van jezelf dat je zogezegd goed bezig bent, raad ik je alleen maar al aan om eens navraag te doen bij echt heel ervaren fokkers (er hebben er hier al wat op gereageerd, bv White Witch is een zeer erkende fokkers van de MC's en Calaquendi van de Ragdolls), meld je maar eens aan op het forum van de MC's of de Ragdolls, dan zie je of je gelijk hebt of niet.

Als je fout bezig bent en niet je eigen fouten wil inzien dan kan er niets verbeteren natuurlijk. Je wou reactie, je hebt reactie en dat is enkel en alleen om je te wijzen op dingen die beter kunnen, als je echt het beste voor hebt met je eigen katjes dan sta je tenminste open voor opbouwende kritiek en zeg je niet gewoon "wat een zever allemaal, ik ben goed bezig, voila bedankt en tot ziens!"

Hier ben ik het volledig met eens, ik heb ook een cattery maar ik heb andere rassen, dus ik ben niet zo op de hoogte van de testen die je nodig hebt voor ragdolls/maine coons!

Guest_poezemoeke_*
Guest_poezemoeke_*

#32 Geplaatst 09 juni 2010 - 22:03

Mieke zei:

Mijn definitie van vermeerderen, is wel duidelijk kittens op de wereld brengen die er eigenlijk niet hoeven te zijn en daar heeft testen niets mee te maken. Dat is heel positief dat je test!! Mocht je nu nog enkel maine coon x maine coon doen en ragdoll x ragdoll is het helemaal super, maar kruisen biedt toch geen enkele verbetering voor het ras maine coon of ragdoll? Dat kan absoluut niet? Versta je dat nu echt niet?
Ik geef nu een stom vb. met een ragdoll zal je toch absoluut de pluimen op hun oren niet verbeteren of hun coonsmoel? Ik kan er nog zoveel aanhalen.

Ik vrees inderdaad dat jij denkt dat je goed bezig bent, omdat je test, maar er is zoveel meer dan de testen? De genetica, het uiterlijk, het karakter, de gezondheid (ok je test, maar dat is het). We zitten helaas helemaal op een andere golflengte.

Ik hoop maar dat die persoon geen interesse toonde in een kruising om dan verder te kruisen met haar spynxen?

Je bent goed bezig op het vlak van testen en je zorgt waarschijnlijk zeer goed voor je kittens en katten, maar je bent geen meerwaarde aan het toevoegen aan de rassen en dus fok je rasloze katten waar je in mijn ogen dan teveel geld voor vraagt.

sorry u slaat de bal mis,het draait hier om een maine coon met stamboom niet om een kruising,ik krijg nu helaas 2 slip nestjes waarbij 2 maine coon poezen gedekt zijn door onze ragdoll kater die nu herplaatst is

Guest_poezemoeke_*
Guest_poezemoeke_*

#33 Geplaatst 09 juni 2010 - 22:12

Spanishke zei:

Als je zegt dat het dikke zever is en je weet van jezelf dat je zogezegd goed bezig bent, raad ik je alleen maar al aan om eens navraag te doen bij echt heel ervaren fokkers (er hebben er hier al wat op gereageerd, bv White Witch is een zeer erkende fokkers van de MC's en Calaquendi van de Ragdolls), meld je maar eens aan op het forum van de MC's of de Ragdolls, dan zie je of je gelijk hebt of niet.

Als je fout bezig bent en niet je eigen fouten wil inzien dan kan er niets verbeteren natuurlijk. Je wou reactie, je hebt reactie en dat is enkel en alleen om je te wijzen op dingen die beter kunnen, als je echt het beste voor hebt met je eigen katjes dan sta je tenminste open voor opbouwende kritiek en zeg je niet gewoon "wat een zever allemaal, ik ben goed bezig, voila bedankt en tot ziens!"

MENSEN LEES DAN TOCH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb een geregistreerde cattery ik kan stambomen aan vragen en doe dat ook,helaas zijn verschillende slipnestjes geboren doordat ik een ragdoll kater had rondlopen die nu herplaatst is,ik test op hcm pkd en fiv en felv
morgen gaat onze ragdoll poes naar een dekkater un duitsland waarvoor er voor de kittens een stamboom aangevraagt word dus rasechte gezonde kittens,ik ga geen mens ongelukkig maken met een kitten omdat ik ze testen laat,uiteraard geef ik een garantie op erfelijke ziekten
ik vind dat ik goed bezig ben en bedankt voor de opbouwende kritieken,maar lees toch eens

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#34 Geplaatst 09 juni 2010 - 22:22

Dus dan gaat het slipnestje weg voor 325 euro?

Guest_poezemoeke_*
Guest_poezemoeke_*

#35 Geplaatst 09 juni 2010 - 22:36

Solotje zei:

Dus dan gaat het slipnestje weg voor 325 euro?

ja natuurlijk,de katten zijn getest en hebben een stamboom plus moeder poes kan minimaal 1 jaar geen kittens krijgen of zou ik ze gratis wegdoen

Guest_Claudia_*
Guest_Claudia_*

#36 Geplaatst 09 juni 2010 - 22:41

Waarom komt je naam niet voor bij de RMC

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 09 juni 2010 - 22:43

poezemoeke zei:

sorry u slaat de bal mis,het draait hier om een maine coon met stamboom niet om een kruising,ik krijg nu helaas 2 slip nestjes waarbij 2 maine coon poezen gedekt zijn door onze ragdoll kater die nu herplaatst is

Uit wat u geeft als info, sla ik de bal niet mis.
Uw woorden: ik doe niet aan vermeerdering, want ik test. Ik zeg u dat testen alleen niet voldoende is als u geen verbetering aan het ras doet en dat kan alleen door twee dezelfde rassen te kruisen die elkaars minpunten verbeteren en de pluspunten versterken (ik weet dat je soms een stapje achteruit moet zetten om uiteindelijk tot een goed resultaat te komen). Dus ik sla de bal niet mis i.v.m. het vermeerderen als het nu gaat over uw twee slipnestjes, want in uw uitleg gaf u mij de indruk dat u dat wel meer doet. Indien dat niet zo is en het nu echt een slipnestje is en het in de toekomst niet meer zal gebeuren, is dat super! Ik vind dan wel nog dat u voor de slippers eigenlijk niet zoveel geld mag vragen. Alé, u mag dat wel, want het is een 'vrij' land, maar ik zou dat bedrag niet betalen voor een slippertje. Dan kan ik net zo goed naar het asiel bij wijze van spreken.

Ook vind ik het vreemd dat diezelfde ragdoll kater verschillende nestjes heeft voortgebracht per ongeluk met een Maine Coon. Een ongelukje kan één keer gebeuren, maar toch niet meerdere keren? Dan laat je toch gewoon je Ragdoll castreren als er geen fokplannen zijn i.p.v. herplaatsen?

Bewerkt door Mieke'tje, 09 juni 2010 - 22:45.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 09 juni 2010 - 22:48

Mieke zei:

Uit wat u geeft als info, sla ik de bal niet mis.
Uw woorden: ik doe niet aan vermeerdering, want ik test. Ik zeg u dat testen alleen niet voldoende is als u geen verbetering aan het ras doet en dat kan alleen door twee dezelfde rassen te kruisen die elkaars minpunten verbeteren en de pluspunten versterken (ik weet dat je soms een stapje achteruit moet zetten om uiteindelijk tot een goed resultaat te komen). Dus ik sla de bal niet mis i.v.m. het vermeerderen als het nu gaat over uw twee slipnestjes, want in uw uitleg gaf u mij de indruk dat u dat wel meer doet. Indien dat niet zo is en het nu echt een slipnestje is en het in de toekomst niet meer zal gebeuren, is dat super! Ik vind dan wel nog dat u voor de slippers eigenlijk niet zoveel geld mag vragen. Alé, u mag dat wel, want het is een 'vrij' land, maar ik zou dat bedrag niet betalen voor een slippertje. Dan kan ik net zo goed naar het asiel bij wijze van spreken.

Ook vind ik het vreemd dat diezelfde ragdoll kater verschillende nestjes heeft voortgebracht per ongeluk met een Maine Coon. Een ongelukje kan één keer gebeuren, maar toch niet meerdere keren? Dan laat je toch gewoon je Ragdoll castreren als er geen fokplannen zijn i.p.v. herplaatsen?

Haar woorden vanuit de beginpost: "ook vind ik het niet beneden pijl soms een nestje zonder stamboom te hebben ik vind de kittens even lief en zeg nu zelf niet iedereen kan een poesje met stamboom veroorloven,desaltnietemin wilt dat niet zeggen dat de ouderdieren dan niet getest zijn want al onze poesjes waar een nestje uit komt worden getest "

Blijkbaar is het dan ook niet per ongeluk dat er meermaals slipnestjes zijn geweest, maar was het een bewuste keuze?

Bewerkt door Spanishke, 09 juni 2010 - 22:48.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_poezemoeke_*
Guest_poezemoeke_*

#39 Geplaatst 09 juni 2010 - 22:51

allez ik ga me nu verheugen op de 2 nestjes va, mijn maine coon dames want voor mij zullen de kitens toch welkom zijn en blijven en hoop dat alles goed verloopt bij de kater morgen en dat ik over 2 maanden superlieve ragdolletjes mag verwachten,dan zal ik een berichtje posten

groetjes en wens me succes groetjes Sandra

jullie kunne mij toch niet breken want dit lieve mensen is een heksenjacht voor mijn part verkoop ik mijn getestte kittens met stamboom getest en alles voor een habbekrats en [Knip]

Ik heb dit topic nog niet helemaal gelezen, maar de laatste zin van jouw bericht hier was alleszinds niet conform de forumregels!

Bewerkt door Pixel, 10 juni 2010 - 00:14.
Reden van bewerken: Taalgebruik

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 09 juni 2010 - 22:53

poezemoeke zei:

allez ik ga me nu verheugen op de 2 nestjes va, mijn maine coon dames want voor mij zullen de kitens toch welkom zijn en blijven en hoop dat alles goed verloopt bij de kater morgen en dat ik over 2 maanden superlieve ragdolletjes mag verwachten,dan zal ik een berichtje posten

groetjes en wens me succes groetjes Sandra

Oh, versta ons niet verkeerd en doe nu niet zo. Wij hopen ook dat de bevalling goed mag verlopen en de kittens lekker gezond zijn. Ontwijk nu niet de vraag van Spanishke, want u zegt zelf ' LEES DAN TOCH'! Wel zij heeft nu eens heel goed gelezen en dat staat er inderdaad effectief wel. Dus wees eerlijk en leer ervan voor de toekomst...
Geplaatste afbeelding

Guest_Claudia_*
Guest_Claudia_*

#41 Geplaatst 09 juni 2010 - 22:58

poezemoeke zei:

[Knip]

En hoe bedoel je dat? wel grappig dat je op heel veel dingen geen antwoord geef

Bewerkt door Pixel, 10 juni 2010 - 00:15.

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#42 Geplaatst 09 juni 2010 - 23:02

Poezemoeke ik vind je laatste bericht er zo hard over. Wij willen je helpen maar blijkbaar valt dat allemaal in dovemansoren.
Ik ben geen haatdragend persoon maar ik hoop dat niemand van jou een kitten koopt.
Waar is de beleefdheid tegenover mekaar gebleven.
Ik denk dat je het zelf moet meemaken om een dier te verliezen om te weten wat het met je doet.
Ik vind het heel jammer dat je zo reageert op onze feedback. Onze kritiek is opbouwend bedoeld maar jij verdraait het naar negatieve feedback.
Als u dan toch een geregistreerde cattery heeft, waarom vind ik je niet terug? ik wou je website eens bezoeken of iets dergelijke, maar ik vind je niet terug zelfs niet op de lijst van de overheid.

Guest_Claudia_*
Guest_Claudia_*

#43 Geplaatst 09 juni 2010 - 23:04

ze is wel te vinden in duitsland zag ik.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#44 Geplaatst 09 juni 2010 - 23:12

poezemoeke zei:

jullie kunne mij toch niet breken want dit lieve mensen is een heksenjacht voor mijn part verkoop ik mijn getestte kittens met stamboom getest en alles voor een habbekrats en [Knip]

volgens mij mag u niet dreigen op een forum en zo komt dit stukje wel over.

verder ga ook ik op mijn handen zitten

Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 09 juni 2010 - 23:30

poezemoeke zei:

kijk,mijn ragdolls krijgen altijd een stamboom omdat ik geen ragdoll kater heb en idd naar de dekkater brengen moet
<=>

poezemoeke zei:

dan moet u maar eens vragen of dat het een volras ragdoll is want ik heb nog nooit een nestje raszuivere ragdolls gehad alleen kruising ragdoll maine coon en natuurlijk maine coon met en zonder stamboom
? :catscratchhead

poezemoeke zei:

den vorig jaar heb ik eenmalig een brits nestje gehad
hoe kom je ineens aan een brits nestje?

poezemoeke zei:

voorheen had ik wel een ragdoll kater die nu per ongeluk mijn 2 maine coon dames gedekt heeft,vandaar ik hem herplaatst heb bij vrienden
je herplaatst een kater omdat hij niet ziet dat hij niet op de "juiste" poes is gaan zitten? :catscratchhead dat beestje kan daar toch niet aan doen? het is jouw taak die uit elkaar te houden, toch?

poezemoeke zei:

mensen, zou dit niet gewoon een troll zijn :louche:

Geplaatste afbeelding