Spring naar inhoud

- - - - -

vaderdag

• Log in om te reageren
63 reacties op dit onderwerp
xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 12 juni 2010 - 14:35

Vosse zei:

Ik ga een klein etentje geven sie :) Daar is ie altijd blij mee!

Ik vind het wel heel erg om te lezen hoe veel mensen hier geen of weinig contact hebben met hun vader. Ik ken natuurlijk jullie verhaal niet he, dus ik wil niet oordelen hoor! Maar ik wil wel even zeggen dat ik de andere kant heb gezien, de kant van opgroeien met alleen een vader. En ik heb gemerkt dat heel veel vaders echt verdrukt worden bij een scheiding. Ze durven ook vaak geen contact meer te leggen, zeker niet als het al even geleden is. Dus ik wil gewoon even zeggen: als de problemen met je vader zijn van toen je nog klein was, bedenk dan eens dat er toen mss veel meer gaande was dan je dacht en dat het dan steeds escaleert. De schuld van een situatie ligt maar heel zelden volledig bij één persoon. (ik wil helemaal niet zeggen dat alle vaders hier waar een slecht contact mee is in die situatie zitten he, ik wil gewoon zeggen, denk ook kritisch na en doe soms wat water in de wijn)

En dat zeg ik gewoon omdat ik een absoluuuuuut geweldige vader heb! Ik heb altijd alleen maar hem gehad, maar veel liever alleen mijn papz dan een flutgezin met veel ruzies. Mijn papz rocks :)

mijn ouders zijn niet gescheiden, ze waren met twee... en verdrukt door de moeder was bij mij ook helemaal niet het geval. bij mij is er echt geen weg meer terug, de breuk met mijn ouders was echt nodig voor mij.

Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#47 Geplaatst 12 juni 2010 - 15:12

xantippe zei:

mijn ouders zijn niet gescheiden, ze waren met twee... en verdrukt door de moeder was bij mij ook helemaal niet het geval. bij mij is er echt geen weg meer terug, de breuk met mijn ouders was echt nodig voor mij.

Hier ook :) ben veel beter af zonder hun. Moeilijk om te leren aanvaarden in het begin. Maar je leert er mee leven. En nu heb ik het goed. Heb schatten van schoonouders!

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#48 Geplaatst 12 juni 2010 - 15:46

ik heb ook geen goede band met mijn papa , heb hem 3 jaar niet gezien , sinds kort heb ik contact met hem ....

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 12 juni 2010 - 15:53

Brenda... zei:

Hier ook :) ben veel beter af zonder hun. Moeilijk om te leren aanvaarden in het begin. Maar je leert er mee leven. En nu heb ik het goed. Heb schatten van schoonouders!

ik heb meer niet thuis gewoond dan wel; volgens mijn ouders was ik onhandelbaar :x En op mijn 17de woonde ik al alleen :dans: Ik heb wel nog vaak telefonisch contact, maar ze moeten niet van mij verwachten dat ik daar elke week op de stoep ga staan; mijne pa moet maar tevreden zijn met een sms'je de zondag. Zolang we niet over vroeger praten gaat het nog, maar vergeten doe ik nooit...

Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 12 juni 2010 - 16:15

nikitaaake zei:

ik heb meer niet thuis gewoond dan wel; volgens mijn ouders was ik onhandelbaar :x En op mijn 17de woonde ik al alleen :dans: Ik heb wel nog vaak telefonisch contact, maar ze moeten niet van mij verwachten dat ik daar elke week op de stoep ga staan; mijne pa moet maar tevreden zijn met een sms'je de zondag. Zolang we niet over vroeger praten gaat het nog, maar vergeten doe ik nooit...

Ik ook :) Stond van mn 16de er al alleen vr. Toen had ik het moeilijk. Maar nu ben ik er sterker uit gekomen. Volgens mijn mama was ik ook onhandelbaar. Terwijl ik een gewone puber was. En ze voor haar vriend koos. Ach ja. Waarom je iets aantrekken van je kind als je een vriend hebt he ;)

Nu hebben we het goed :) mr idd,vergeten zal ik het nooit.

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Pixel
Pixel
  • 17.019 berichten

#51 Geplaatst 12 juni 2010 - 22:02

Vosse zei:

Ik vind het wel heel erg om te lezen hoe veel mensen hier geen of weinig contact hebben met hun vader.

Jij vindt dat erg omdat jij wel een goede band hebt met je vader. Je weet niet beter eigenlijk. (Goed voor jou natuurlijk.) Maar als je nooit een (goede) band hebt gehad met je vader en/of moeder dan vind je dat niet erg meer hoor. Ik in ieder geval toch niet. Ik mis soms wel een vader of moeder, maar niet de mijne (als je begrijpt wat ik bedoel). Ik ben véél gelukkiger zonder. :) En gelukkig heb ik fijne schoonouders 8)

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#52 Geplaatst 12 juni 2010 - 22:14

euhm mijn man heeft een digitale laserpas toestel gevraagd voor vaderdag zo eentje om perfecte lijnen te krijgen  bij het behangen of iets omhoog te hangen...

mijn schoonvader krijgt een digitale kaartlezer voor op de pc

mijn vader krijgt een elektrische stofzuiger voor de vijver maar dit is incl. zijn verjaardag ook.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 12 juni 2010 - 23:22

Ik ben vandaag om een cadeautje geweest. Het cadeau is wel voor zijn verjaardag + vaderdag (hij was jarig 10 juni). Ik heb een scheerapparaat van Braun gekocht. Ik wist dat zijn oude kapot was, maar ik weet niet welk merk hij vroeger had dus hopelijk is hij tevreden met dit luxe - exemplaar :dancer: .
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#54 Geplaatst 13 juni 2010 - 00:46

Pixel zei:

Jij vindt dat erg omdat jij wel een goede band hebt met je vader. Je weet niet beter eigenlijk. (Goed voor jou natuurlijk.) Maar als je nooit een (goede) band hebt gehad met je vader en/of moeder dan vind je dat niet erg meer hoor. Ik in ieder geval toch niet. Ik mis soms wel een vader of moeder, maar niet de mijne (als je begrijpt wat ik bedoel). Ik ben véél gelukkiger zonder. :) En gelukkig heb ik fijne schoonouders 8)

Nou nee, daar ben je fout, in hoe ik redeneer dan hé.

Ik heb geen moeder. Nooit gehad. En ik mis haar toch wel hoor. Niet alleen een moederfiguur, maar haar, de persoon met wie ik zo ontzettend veel gemeen heb. Alhoewel mijn vader een heel groot deel goed maakt. Ik zie het net zo: er zijn veel mensen die nooit de kans hebben gekregen om hun ouder(s) te kennen. Als je ze wel hebt, begrijp dan dat het ook maar mensen zijn. Met evenveel fouten als je zelf hebt. En ik snap héél goed dat er situaties zijn waarin je zoiets hebt van, foert he! Het is niet omdat het je ouders zijn dat je alles maar moet slikken. Zo werkt het niet. Maar ik ken er ook die geen contact meer hadden met een van hun ouders, en heel veel spijt hadden toen die dan stierf. Je vader én je moeder, dat is een belangrijk deel van wie je bent. Dat is de moeite waard om af en toe nog eens te proberen en mss het deksel terug op je neus te krijgen. En dat zeg ik dan inderdaad als iemand die zelf haar eigen moeder nooit heeft mogen kennen.

Nouja, kunnen vergeven is misschien de moeilijkste deugd die er is.

Bewerkt door Vosse, 13 juni 2010 - 00:47.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 13 juni 2010 - 01:05

ik ga hier heel kort op antwoorden: ik mis ook een mama en een papa.

jij weet verdorie niet in welke situatie wij zitten. en hoeft al helemaal niet te spreken over begrip en vergeven, vraag dan misschien eerst eens naar het verleden en kom dàn pas oordelen wat we zogenaamd moeten doen. als je zegt niet te willen oordelen, doe het dan ook niet. want dat doe je dus wel degelijk wél.

edit: sorry lies, dit is allemaal vreselijk off topic

Bewerkt door xantippe, 13 juni 2010 - 01:07.

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#56 Geplaatst 13 juni 2010 - 01:22

Pixel zei:

Awel dat zeg ik dus ook altijd over mijn papa en dacht dat ik de enige was die zo redeneerde met de zin ik mis een papa maar niet de mijne

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 13 juni 2010 - 02:17

Vosse zei:

Nou nee, daar ben je fout, in hoe ik redeneer dan hé.

Ik heb geen moeder. Nooit gehad. En ik mis haar toch wel hoor. Niet alleen een moederfiguur, maar haar, de persoon met wie ik zo ontzettend veel gemeen heb. Alhoewel mijn vader een heel groot deel goed maakt. Ik zie het net zo: er zijn veel mensen die nooit de kans hebben gekregen om hun ouder(s) te kennen. Als je ze wel hebt, begrijp dan dat het ook maar mensen zijn. Met evenveel fouten als je zelf hebt. En ik snap héél goed dat er situaties zijn waarin je zoiets hebt van, foert he! Het is niet omdat het je ouders zijn dat je alles maar moet slikken. Zo werkt het niet. Maar ik ken er ook die geen contact meer hadden met een van hun ouders, en heel veel spijt hadden toen die dan stierf. Je vader én je moeder, dat is een belangrijk deel van wie je bent. Dat is de moeite waard om af en toe nog eens te proberen en mss het deksel terug op je neus te krijgen. En dat zeg ik dan inderdaad als iemand die zelf haar eigen moeder nooit heeft mogen kennen.

Nouja, kunnen vergeven is misschien de moeilijkste deugd die er is.

Als je ouders je keer op keer laten stikken hebben wanneer je ze het hardst nodig had, dan zijn ze op een bepaalde manier ook dood voor je om het cru te zeggen. Ik heb ook een heel rouwproces doorgemaakt om iets dat ik eigenlijk nooit heb gehad. Een kind maken is nu eenmaal niet zo moeilijk he; moeten we dan onvergeeflijke dingen gaan vergeven omdat ze ons nu eenmaal verwekt hebben? Nee, dat vind ik niet...Ik had het ook liever anders gezien, maar soms is het contact verbreken (of beperken) de beste keuze als je er zelf niet onderdoor wilt gaan.
Ik kan echter wel begrijpen dat je zo reageert vanuit je eigen ervaring.
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#58 Geplaatst 13 juni 2010 - 02:20

xantippe zei:

ik ga hier heel kort op antwoorden: ik mis ook een mama en een papa.

jij weet verdorie niet in welke situatie wij zitten. en hoeft al helemaal niet te spreken over begrip en vergeven, vraag dan misschien eerst eens naar het verleden en kom dàn pas oordelen wat we zogenaamd moeten doen. als je zegt niet te willen oordelen, doe het dan ook niet. want dat doe je dus wel degelijk wél.

edit: sorry lies, dit is allemaal vreselijk off topic

Ik oordeel echt niet hoor Anne. Ik weet helemaal niet wat jullie allemaal hebben meegemaakt en hoe jullie ouders zijn. Wat kan ik dan oordelen over specifieke situaties? Niets natuurlijk! Als jij uit mijn posts begrepen hebt dat ik je wil vertellen wat je nu exact moet doen, mijn excuses dan, dat was helemaal niet de bedoeling.

Mijn opmerkingen zijn echt algemeen bedoeld, om mensen te doen nadenken. Omdat ik de andere kant gezien heb. Toch logisch dat ik dan ook is iets zeg? Maar ik ga er ook van uit dat je niet zomaar breekt met je ouder(s). Daar heb je behoorlijk wat moed voor nodig, lijkt me.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#59 Geplaatst 13 juni 2010 - 02:30

nikitaaake zei:

Als je ouders je keer op keer laten stikken hebben wanneer je ze het hardst nodig had, dan zijn ze op een bepaalde manier ook dood voor je om het cru te zeggen. Ik heb ook een heel rouwproces doorgemaakt om iets dat ik eigenlijk nooit heb gehad. Een kind maken is nu eenmaal niet zo moeilijk he; moeten we dan onvergeeflijke dingen gaan vergeven omdat ze ons nu eenmaal verwekt hebben? Nee, dat vind ik niet...Ik had het ook liever anders gezien, maar soms is het contact verbreken (of beperken) de beste keuze als je er zelf niet onderdoor wilt gaan.
Ik kan echter wel begrijpen dat je zo reageert vanuit je eigen ervaring.

Daar kan in inkomen hoor Nikita! Ik bedoel ook helemaal niet dat je vanalle erge dingen moet vergeten en vergeven hé. 't is niet omdat je DNA gemeen hebt dat alles mag, zeker niet. Ik volg je helemaal als je zegt dat je soms het contact moet verbreken, om zelf te kunnen blijven rechtstaan. Ik ken het gevoel, zelfs met familie van me ;)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#60 Geplaatst 13 juni 2010 - 02:39

Ik ga nog even in't algemeen aan iedereen hier zeggen:

Het is niet mijn bedoeling om hier mensen de les te lezen of te kwetsen of weet ik veel wat he! Ik probeerde gewoon mijn visie op een aantal zaken te geven, zonder oordeel naar de mensen hier. Maar dit is maar een forum: ik kan maar typen en zien wat mensen terug typen. Ik kan niet zien of het de mensen raakt, of ik te ver ga, enz. Ik kan niet voelen of andere mensen aanvoelen wat ik wil zeggen. Lettertjes en emoticons zijn niet zo'n geweldige communicatiemiddelen voor serieuze zaken.

En bij deze ga ik dan ook netjes verder m'n mond proberen te houden in deze discussie, zodat er niemand op z'n paard hoeft te springen. Het is niet mijn bedoeling jullie persoonlijke situaties moeilijker te maken dan ze mss al zijn!