Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe stom kan je zijn - Carnibest, mag gratis opgehaald worden

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 10 juni 2010 - 10:05

Gisteren was mijn man dus om Carnibest gegaan.
We hadden 1 rol (500Gr) in koelkast gelegd om die dan binnen het uurtje te versnijden. Deze ochtend trek ik de koelkast open en wat zie ik, juist ja, de rol ligt er nog in. Een verloren rol dus.
Mocht er iemand hem vandaag nog willen, kom er gerust om, want anders is hij voor de vuilbak en dat is toch ook zonde.

Bewerkt door Bene, 10 juni 2010 - 10:17.
Reden van bewerken: betere uitleg

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 10 juni 2010 - 11:11

Bene zei:

Gisteren was mijn man dus om Carnibest gegaan.
We hadden 1 rol (500Gr) in koelkast gelegd om die dan binnen het uurtje te versnijden. Deze ochtend trek ik de koelkast open en wat zie ik, juist ja, de rol ligt er nog in. Een verloren rol dus.
Mocht er iemand hem vandaag nog willen, kom er gerust om, want anders is hij voor de vuilbak en dat is toch ook zonde.

maak er stoofvlees van voor vanavond :ha :ha :ha :ha en anders hebben poezels veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eten
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 10 juni 2010 - 11:24

Dat is net het probleem.  De poesjes zijn hier nog niet.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 10 juni 2010 - 11:51

Ik heb in een ander topic ergens gelezen dat het voor poezels geen kwaad kan als je het terug invriest (was een post van PeggyJ) ;)

Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 10 juni 2010 - 11:52

Ben je dat zeker ?  Want op de verpakking staat 2 dagen houdbaar in koelkast, niets over opnieuw invriezen.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#6 Geplaatst 10 juni 2010 - 11:59

ach ik vries het ook gewoon weer in hoor :)
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 10 juni 2010 - 11:59

Ik dacht net, ik bel Het Witte Huis waar we het zijn gaan ophalen.  Ze zegt ook niet niet opnieuw in te vriezen.  De kittens kunnen er ziek van worden.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 10 juni 2010 - 12:17

Ik zou het ook niet opnieuw invriezen, het zou spijtig zijn als ze er ziek van werden.  Komen er in de buurt geen zwerfkatten ?  Anders zou je het daar aan kunnen geven, of aan een buur met een hond of zo ?
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 10 juni 2010 - 12:19

Ik heb dat hier ook al meermaals voor gehad, en vries het gewoon terug in hoor, is nog nooit iemand ziek van geweest.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 10 juni 2010 - 12:39

Invriezen durf ik echt niet.
Zwerfkatten zijn hier niet in de buurt.
Misschien even aan de buren vragen of ze het moeten hebben voor hun honden.  Mag een hond eigenlijk eten, terwijl het voor katten is ?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 10 juni 2010 - 13:35

Als het eenmalig is kan het geen kwaad. Ik weet niet of de samenstelling veel anders is bij de carnibest voor honden en katten, maar het is toch voornamelijk rauw vlees hé.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#12 Geplaatst 10 juni 2010 - 13:59

gewoon in vriezen ik geef (honden dan) al jaren rauw vlees en nooit problemen. net zo min dat de jongste van mij rauw eet en nooit problemen heb gehad en de jongste is kitten. gewoon vriezen en niet meteen er weer uit halen. pak anders de volgende om te ontdooien en ga die snijden
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 10 juni 2010 - 14:53

Je kunt het echt gerust weer invriezen hoor! Je hebt het gewoon gekoeld bewaard, dus dat is geen enkel probleem.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_yuna_*
Guest_yuna_*

#14 Geplaatst 11 juni 2010 - 15:46

Dat is mij ook wel eens overkomen, inderdaad gewoon opnieuw invriezen! Je hebt het idd gekoeld bewaard, dus dat kan eigenlijk niet misgaan.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 11 juni 2010 - 21:43

Ja, ga ik ook doen.  Ga Ester haar raad opvolgen.