Spring naar inhoud

- - - - -

Lily diarree: verslag DA p4

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#31 Geplaatst 12 juni 2010 - 16:23

Elfje zei:

De dierenarts van de cattery had goed gekeurd dat ze mocht verhuizen omdat ze gezond was. Maar dat moet ik dan precies ook al niet meer geloven. pffff :cry:

Misschien moeten jullie (zowel Elena en Elfje) de da maar eens contacteren voor een verklaring dan :catangel

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#32 Geplaatst 12 juni 2010 - 16:45

Smitten Kitten zei:

Hou haar goed in de gaten en probeer gewoon om maandagmorgen meteen te gaan. Moest ze ineens echt een stuk zieker lijken dan taxi of openbaar vervoer naar de dierenarts van wacht.

Ik ga zeker asap naar de da!

Ze is nu 13 weken. Heb het groeischema meegekregen. Ik zie nu dat haar zusje nog geen 750g woog maandag en zij is ook woensdag naar huis vertrokken :o en dan heeft ze er zelf nog bijgezet dat het gemiddelde gewicht op 12 weken 1000 à 1750g is!?
De dichts bijzijnde winkel voor carnibest is in Deinze, dus dat zal ook voor maandag zijn. Is er misschien iets dat ik haar nu al kan geven?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#33 Geplaatst 12 juni 2010 - 16:57

Elfje zei:

Ik ga zeker asap naar de da!

Ze is nu 13 weken. Heb het groeischema meegekregen. Ik zie nu dat haar zusje nog geen 750g woog maandag en zij is ook woensdag naar huis vertrokken :o en dan heeft ze er zelf nog bijgezet dat het gemiddelde gewicht op 12 weken 1000 à 1750g is!?
De dichts bijzijnde winkel voor carnibest is in Deinze, dus dat zal ook voor maandag zijn. Is er misschien iets dat ik haar nu al kan geven?

750 gram??? Ik hoop heel oprecht dat dat een grap is, want anders is het om van te bleiten :cry:

Je kleintje heeft nood aan energierijke voeding, dus zou je haar bv Hills AD, pasta "Extra Kracht" van Kela, zakjes Convalescence support (soort van poeder dat je moet aanmaken met water en een papje wordt) van RC kunnen geven. Dat alles kan je kopen bij sommige dierenartsen of bestellen bij de apotheker.

Heb je toevallig geen islamitische slagerij in de buurt? Ook lamshart (rauw) is namelijk goed voor kittens en vriendelijk voor het spijsverteringsstelsel.

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#34 Geplaatst 12 juni 2010 - 18:04

Oei, hopelijk wordt jullie meisje snel beter :hug:

Het gewichtje is inderdaad aan de lage kan. Humphry (lilac britje) is nu 9 weekjes en weegt al over een kilo.
Convalescence support en Hills AD zou ik zeker in huis halen. De katten lusten hetheel graag en ze komen er
goed van bij!

Bewerkt door Mooncats, 12 juni 2010 - 18:04.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#35 Geplaatst 12 juni 2010 - 18:05

Elfje zei:

De dierenarts van de cattery had goed gekeurd dat ze mocht verhuizen omdat ze gezond was. Maar dat moet ik dan precies ook al niet meer geloven. pffff :cry:

Probeer die da eventueel eens zelf te contacteren? Dan weet je sowieso al meer...

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 12 juni 2010 - 20:17

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#37 Geplaatst 12 juni 2010 - 20:17

Mag ik haar nog natvoer geven? (dat eet ze natuurlijk liever he)
De fokster zei dat ik haar best nu even geen natvoer meer geef omdat waarschijnlijk de diarree ook daardoor komt. Maarja, blijkbaar weet ze er ook niet veel van?! :p

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 12 juni 2010 - 20:31

Welk natvoer geef je normaal ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#39 Geplaatst 12 juni 2010 - 21:10

Iams mixed selection (voor volwassen katten, maar dat kreeg ze in de cattery)
Heb ook een pakje met 4 zakjes kitten selection van Iams (zat in het kittenpakket) en dat heb ik de eerste twee dagen een heeeel klein beetje over haar droge brokjes gedaan zodat ze daar toch ook van at en het werkte ;) . De fokster zei toen ik belde dat ze diarree had dat ik rijst moest afkoken en dat water over haar droge brokjes moest doen, maar dat doe ik dus niet meer omdat Chriske dat hier had afgeraden. Heb nu gewoon een beetje water erover gedaan. Maarja ze is zo klein en weegt te weinig, dus ik wil dat ze goed eet en natvoer is lekkerder dan brokjes he ;)

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#40 Geplaatst 12 juni 2010 - 23:39

Zoals iedereen je aanraad , de a/d van hills (apotheek) ik geef ook de nutri-plus cat (apotheek) zeer vitamine rijk.

Het gewicht is veel te laag , 1 van men nestje pointjes weegt 695 gr en hij moet nog 6 weken worden , ik vraag me af op hoeveel gram dat ze haar 1ste inenting kreeg. Men DA ent niet in onder een zeker gewicht.

Hopelijk komt ze vlug bij , met je goede zorgen gaat dat zeker lukken

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#41 Geplaatst 12 juni 2010 - 23:46

ik zou dat lamshart ook wel eens willen proberen te geven , dus rauw? moet er iets aan gekuist worden ? of gewoon alles gebruiken ? ik stel misschien rare vragen maar ik ben vies van vlees. Toch zou ik het er voor over hebben moesten ze het graag lusten , ook voor de volwassen katten?

Chriske en de poezels :paw :miauw:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#42 Geplaatst 12 juni 2010 - 23:58

chriske zei:

ik zou dat lamshart ook wel eens willen proberen te geven , dus rauw? moet er iets aan gekuist worden ? of gewoon alles gebruiken ? ik stel misschien rare vragen maar ik ben vies van vlees. Toch zou ik het er voor over hebben moesten ze het graag lusten , ook voor de volwassen katten?

Chriske en de poezels :paw :miauw:

Gewoon alles gebruiken en in stukjes (laten) snijden. Zit bomvol taurine en dat kunnen katten niet zelf aanmaken, moeten ze uit rauw vlees halen, dus een heel gezond hapje voor katten ;)

Volwassen katten mogen het ook zeker en vast eten.

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#43 Geplaatst 14 juni 2010 - 09:56

Straks om 17u naar de da. Hopelijk is het niet te erg :(

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#44 Geplaatst 14 juni 2010 - 10:01

Hopelijk valt het allemaal mee!
Veel beterschap voor je kleine meid!

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 14 juni 2010 - 10:42

Sterkte ermee, ik hoop dat het opgelost kan worden met goede voeding!