Spring naar inhoud

- - - - -

Lily diarree: verslag DA p4

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#46 Geplaatst 14 juni 2010 - 18:54

Ben net bij de da geweest.
ivm de diarree: had een kakje meegenomen, geen sporen van giardia of ander vuiligheid. Maar giardia komt maar om de 3 dagen ofzo in de stoelgang voor dus het kon zijn dat ze het wel alsnog heeft. Maar moest me niet veel zorgen maken want haar kakje was ook niet zo echt heel plat. Heb nu
carbolactanose dat ze 10 dagen moet nemen en na 2-3 dagen zou het beter moeten zijn.
ivm de niesziekte: Lily niest niet zo veel meer tegenover de eerste 2 dagen dat ze hier was. De da heeft nagekeken welke soort inenting ze gekregen had en de bacteriƫle vorm zat er ook bij en dat zorgde er wel voor dat ze er wel wat last van hebben. Nu als het niet betert dan moest ik zeker terugkomen en krijgt ze antibiotica. De da wou haar dat nu nog niet geven omdat ze dacht dat het geen echte niesziekte was en ook omdat ze nog zo klein is.
ivm haar gewicht: de da zei dat ze nogal aan de klein kant is voor haar leeftijd en waarschijnlijk daarom dat ze niet zoveel weegt. Maar ze zag er gezond uit en had ook een goed buikje, dus moest me ook hier weer geen zorgen over maken.
Zolang ze nog diarree heeft, mag ik haar geen natvoer meer geven. De da raadde het eigenlijk in het algemeen af want natvoer is slecht voor de tandjes. Maar zolang je ook droge brokjes geeft is dat toch niet zo erg, wel? Als de diarree over is geef ik haar wel terug natvoer bij, want ze moet toch een mooie dikke Brits Korthaar (SS eigenlijk :( ) worden he :x

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#47 Geplaatst 14 juni 2010 - 19:27

Heel veel  beterschap :geluk:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#48 Geplaatst 14 juni 2010 - 19:29

Veel beterschap!!!

geef anders carnibest ipv natte voeding
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#49 Geplaatst 14 juni 2010 - 19:32

Veel beterschap

Guest_EmilyenAmedee_*
Guest_EmilyenAmedee_*

#50 Geplaatst 14 juni 2010 - 19:32

Hier kunnen ze ook niet tegen natvoer. Aiko (Ragdoll) weegt al 3,5 kilo op 6 maanden. Dus dat komt wel goed zonder natvoer :LOL:

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#51 Geplaatst 14 juni 2010 - 19:37

Heel veel beterschap voor Lily :heart:

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#52 Geplaatst 14 juni 2010 - 19:45

Ik wil die carnibest wel bestellen. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Stukken vlees, botjes en pezen in de diepvries? Lusten de meeste katten dat?

Bewerkt door Elena, 14 juni 2010 - 19:46.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#53 Geplaatst 14 juni 2010 - 19:45

Elena zei:

Ik heb net ontdekt dat carnibest op nog geen twee km van bij mij verkrijgbaar is. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Stukken vlees, bot en pezen in de diepvries?  Lusten de meeste katten dat?

Ziet er beetje uit als rundsgehakt. Fijngemalen dus.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#54 Geplaatst 14 juni 2010 - 19:52

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#55 Geplaatst 14 juni 2010 - 20:08

Hier krijgen ze ook geen natvoer. Nellemieke krijgt er ook platte kak van (af en toe krijgen ze het nog eens hoor) en hier hebben ze alle vijf een super gewicht :thumb: ; Je moet juist zien dat ze voldoende drinken.

Geplaatste afbeelding