Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Valse stambomen? Cattery Kipir Kipir

• Log in om te reageren
136 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#121 Geplaatst 11 juli 2010 - 12:39

Er is mij verteld door 2 verschillende personen die bij de rechtszaak betrokken waren/zijn dat het een bodemprocedure betrof en hoger beroep dus niet meer mogelijk zou zijn.
Afgelopen dinsdag zou de deurwaarder het vonnis hebben gebracht en binnen 14 dagen zouden de dieren uit huis moeten zijn.

Overigens heeft in 2006 een deurwaarder geconstateerd dat de woonkamer *gigantisch vervuild* (woorden van de deurwaarder) vervuild zou zijn.

Groetjes
Sihirci

Bewerkt door Sihirci, 11 juli 2010 - 12:39.

Guest_kailo_*
Guest_kailo_*

#122 Geplaatst 11 juli 2010 - 12:53

Sihirci zei:

Er is mij verteld door 2 verschillende personen die bij de rechtszaak betrokken waren/zijn dat het een bodemprocedure betrof en hoger beroep dus niet meer mogelijk zou zijn.
Afgelopen dinsdag zou de deurwaarder het vonnis hebben gebracht en binnen 14 dagen zouden de dieren uit huis moeten zijn.

Overigens heeft in 2006 een deurwaarder geconstateerd dat de woonkamer *gigantisch vervuild* (woorden van de deurwaarder) vervuild zou zijn.

Groetjes
Sihirci

Tsja op dit moment gaan er zoveel verhalen en geruchten rond dat het mij handiger lijkt te wachten totdat de vonnis op papier staat. Iedereen heeft zo zijn eigen verhaal en hoort wel wat hierover.

Hoger beroep is zover ik weet wel mogelijk.

Guest_kailo_*
Guest_kailo_*

#123 Geplaatst 11 juli 2010 - 18:10

Sihirci zei:

Groetjes
Sihirci

Ben jij dan ook toevallig diegene die ( prive ) officiële papieren op een openbaar forum zet? Die gelukkig alweer verwijderd zijn.

Bewerkt door kailo, 11 juli 2010 - 18:11.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#124 Geplaatst 13 juli 2010 - 17:20

Wat is er mis als ik aan mij gerichte post aan anderen laat lezen?

Guest_kailo_*
Guest_kailo_*

#125 Geplaatst 13 juli 2010 - 18:24

Sihirci zei:

Wat is er mis als ik aan mij gerichte post aan anderen laat lezen?

Een zaak uit 2006 van 4 jaar terug. Namen van deurwaarder en advocaat niet weg gehaald. Zal je eigen advocaat wel zijn geweest van toen. Maar goed dan nog is het een privekwestie waarvan niemand weet waar het over ging toendertijd en nu nog niet. De vraag dan ook is of het nodig is om het op een openbaar forum te zetten.

Maar goed laat ik duidelijk zijn ook ik vind dat er iets gedaan moet worden en tegen. De situatie moet veranderen daar hoe dan ook. Maar dan wel netjes en volgens de regels van de wet. Niet via een hetze wat het nu aan worden is, met verschillende verhalen hoe de rechtzaak wel niet afgelopen is.
Laat het welzijn van de dieren voorop staan en laten we daar zorg voor draaien en onze energie in steken. Niet een persoonlijke vete gaan uitvechten via een openbaar forum. Daar zijn de dieren niet mee geholpen.
Ik hoop dan ook dat de cattery waar het over gaat via b.v een forum probeert de dieren te herplaatsen omdat daar toch de mensen zitten die een warm hart toe dragen aan dieren. Op deze manier jaag je ze alleen maar weg en ook een kans om dieren te herplaatsen via een forum zoals deze of die in nederland.

Bewerkt door kailo, 13 juli 2010 - 18:44.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#126 Geplaatst 13 juli 2010 - 22:30

Inderdaad 4 jaar geleden, maar daarom niet minder actueel. De fokker heeft meer dieren dan ze goed kan verzorgen en dat heeft niets met een persoonlijke vete te maken. De deurwaarder heeft toen al beslag gelegd op meer dan twintig katten.
Op de site van de cattery staat dat in 2008 het fokken met katten is beëindigd terwijl de fokker maart of april vorig jaar (2009) geroyeerd is en er waarschuwingen naar andere kattenverenigingen en op internet zijn geplaatst. In juni vorig jaar had de cattery zoals toen op Natuurlijke Voeding is geplaatst door de fokker zelf *wat veel kittens* doordat de open kater tijdens een weekend ontsnapt zou zijn. Er waren toen minimaal 4 nestjes, plus een moederpoes die met haar twee kittens bij de huidige eigenaren van de kittens logeerde. Moederpoes was toen tienenhalf jaar.

Volgens mensen die bij de laatste procedure als getuige hebben gefungeerd had de (ex?) fokker vorig jaar in ieder geval rond de 40 katten inclusief kittens plus zeven of acht honden. De fokker had ten tijde van de gerechterlijke procedures tegen mij en de NPV een volledige toevoeging en dat houdt in dat het inkomen rond of onder het sociaal minimum ligt. Hieruit kunnen we weer opmaken dat deze mw gewoon niet genoeg inkomen heeft om zoveel dieren naar behoren te kunnen verzorgen.

Mij lijkt dat deze mevrouw hulp nodig heeft, in het belang van de dieren die van haar afhankelijk zijn en in haar eigen belang.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#127 Geplaatst 14 juli 2010 - 00:50

Foutje... Natuurlijke Voeding moet zijn Voer Natuurlijk...

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#128 Geplaatst 14 juli 2010 - 14:24

Sihirci zei:

Foutje... Natuurlijke Voeding moet zijn Voer Natuurlijk...

Omdat mijn forum er nu wordt bijgehaald wil ik nog heel even reageren. Het klopt dat er een bericht is geplaatst destijds door de fokker zelf m.b.t "herplaatskittens", maar die heeft er maar heel even opgestaan omdat we met het team achteraf vonden dat het niet om echte herplaatsers ging. Het was ook al wat eerder, in April hadden we namelijk n.a.v het bericht van de SPC al besloten het lidmaatschap van betreffende persoon te beïndigen tot eventuele rectificatie door de rasvereniging.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#129 Geplaatst 14 juli 2010 - 15:57

Klopt!

Op het forum werden toen vragen gesteld hoe ze aan zoveel kittens kwam en daarop heeft mw zelf geantwoord dat haar kater losgebroken zou zijn tijdens een weekend.

In de zomer hebben potentiële kittenkopers nog eens vier moeders met jonge nestjes gezien, die moeders zouden ieder met 5 kittens in transportkooitjes hebben gezeten zonder drinken, voer en kattenbak.

Bewerkt door Sihirci, 14 juli 2010 - 16:03.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#130 Geplaatst 20 juli 2010 - 21:45

Er zou een kort geding zijn aangespannen door de fokker om executie van het vonnis te voorkomen. De zaak zou 22 juli dienen.

Tijd en plaats laat ik bewust achterwege.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#131 Geplaatst 23 juli 2010 - 14:53

Patrimonium wil dat huurster haar 20 huisdieren wegdoet
donderdag 22 juli 2010 | 15:18 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 22 juli 2010 | 16:07

VEENENDAAL - "Patrimonium is helemaal klaar met deze huurster". Dat zei advocaat J. Bolte donderdag tijdens een zitting van de Utrechtse kort-geding-rechter. Een Veenendaalse vrouw had daar een zaak aangespannen om te voorkomen dat zij afscheid moet nemen van haar vijf honden en vijftien katten.

De vrouw huurt een woning aan de Larikslaan van Patrimonium. Namens deze woningbouwvereniging stelde raadsman Bolte dat de 'veestapel' in haar woning al jaren zorgt voor stankoverlast bij haar buren. Die zouden bijvoorbeeld niet in hun tuinen kunnen zitten. Om daar een eind aan te maken schakelde Patrimonium de kantonrechter in.

Advocate R. de Vries wees er donderdag namens de Veenendaalse vrouw op dat die tegen die uitspraak in beroep is gegaan. Zij vroeg donderdag om de uitspraak van die beroepszaak te mogen afwachten. Alle dierenpensions zitten vanwege de vakantie overvol, dus is het nu onmogelijk tijdelijke opvang te vinden, aldus de Veenendaalse. De rechter doet op 6 augustus uitspraak.

Bron Patrimonium wil dat huurster haar 20 huisdieren wegdoet - De Vallei - voorpagina - Gelderlander

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#132 Geplaatst 23 juli 2010 - 15:01

Knipsels uit de papieren Gelderlander 23-07-2010

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Guest_Sheily_*
Guest_Sheily_*

#133 Geplaatst 28 juli 2010 - 21:50

Hopelijk is ze nu al aan het zoeken dan want als ze niet mogen blijven moeten ze in korte tijd weg en dan weet je niet of ze goed terecht komen.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#134 Geplaatst 06 augustus 2010 - 14:59

Vrouw mag honden en katten nog ruim een maand houden
vrijdag 06 augustus 2010 | 13:54 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 06 augustus 2010 | 14:48

VEENENDAAL - De Veenendaalse die met vijf honden en vijftien katten in een woning aan de Larikslaan woont, krijgt tot half september de tijd om ander onderdak te vinden voor de dieren. Dat bepaalde de Utrechtse kortgedingrechter vrijdag in de zaak die de vrouw had aangespannen.

Woningbouwvereniging Patrimonium, de verhuurder van de woning aan de Larikslaan, zet de vrouw uit huis als zij geen afscheid neemt van haar dieren. Eerder bepaalde de kantonrechter dat Patrimonium daar het recht toe heeft. Volgens de buren hebben zij al jaren last van stankoverlast door de dieren in de woning van de vrouw.

De vrouw ontkent overlast te veroorzaken. Ze ging in hoger beroep en vroeg de kortgedingrechter of de dieren mogen blijven tot daarin uitspraak is gedaan. Dat staat de kortgedingrechter niet toe. Wel geeft hij de vrouw extra tijd, omdat het door de vakantiedrukte moeilijker is onderdak te vinden voor de dieren.

Vrouw mag honden en katten nog ruim een maand houden - De Vallei - voorpagina - Gelderlander

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#135 Geplaatst 06 augustus 2010 - 16:17

RTV Utrecht: 'Kattenvrouw' Veenendaal krijgt uitstel

vrijdag 6 augustus 2010 14:54 uur
'Kattenvrouw' Veenendaal krijgt uitstel

VEENENDAAL - Een 'kattenvrouw' in Veenendaal heeft van de rechtbank uitstel gekregen om haar dieren weg te doen. De vrouw woont op de Larikslaan met haar vijftien katten en vijf honden.

Buurtbewoners klagen al jaren over de stank van de beesten, waarna de woningbouwvereniging sommeerde de dieren weg te doen. Volgens de vrouw lukt dat niet binnen twee weken, omdat in de zomer de asiels en pensions vol zitten. Daarom kreeg ze in kort geding uitstel tot na de zomer.

De zaak komt nog in hoger beroep.

Zie ook:
- Kattenvrouw Veenendaal krijgt respijt

reageer op dit artikel  |  print artikel
45x getoond  | © RTV Utrecht