Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Valse stambomen? Cattery Kipir Kipir

• Log in om te reageren
136 reacties op dit onderwerp
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#91 Geplaatst 16 november 2009 - 09:50

kipir kipir zei:

Blijkbaar geloven jullie dit niet. Prima. Misschien nog nooit een oude geschoren kat gezien?? Vraag eens aan Perzen fokkers hoe lang het duurt voor een geschoren pers weer volledig mooi in vacht is?? Perzen fokkers scheren heel vaak hun katten in de zomer zodra het show seizoen afgelopen is.
Wat jullie willen is dat ik hier ga bewijzen dat een illegaal gemaakte foto geen verwaarloosde kat is.......... Ik maak me drukker over het feit dat hier dus illegaal gemaakte foto's geplaats kunnen en mogen worden om verwaarlozing aan te geven die ook al niet waar is en dat er dan vrolijk van alles aangenomen wordt zonder dat de persoon waar het over gaat dit weet.
Groetjes Ricky van Cattery Kipir Kipir

Hoe kunnen wij weten dat dat een illegaal geplaatste foto is...
De foto is er nu eenmaal en de poes ziet er niet helemaal gelukkig uit, wij als dierenvrienden zouden heel graag zien dat er van de geruchten niks aan is en dat de poezen bij u in goede handen zijn.  Vandaar de vraag om betere foto's.
Ik denk niet dat hier op het forum dingen geplaatst zijn die niet mochten, niemand heeft je zwart gemaakt.  Als men verwoordt wat hen ter ore gekomen is, is dat niet zwart maken.
Ten laatste: Dit topic is van in April! Iedereen was dit alweer lang vergeten, en nu haal je het zelf weer boven? :catnoknow

In ieder geval: Welkom hier, ik hoop dat je op dit forum ook leuke dingen kan lezen en bijdragen.  

Geplaatste afbeelding

Guest_Snow_*
Guest_Snow_*

#92 Geplaatst 16 november 2009 - 10:12

erg en zo zijn er overal oplichters meer dan je denkt!
krijg er maar mee te maken goed dat ze zo snel actie ondernemen!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#93 Geplaatst 16 november 2009 - 11:59

Ricky
Ik heb zelf een perzen cattery, je wilt weten hoe lang het duurt voordat een pers weer vacht heeft na het scheren. In een half jaar tijd hebben ze een volledige volle vacht.
Hierbij een foto van een oude meid die ook nog eens PKD heeft en momenteel in een slechte conditie is. Sabrina is in juli volledig geschoren geweest, zij wordt elk jaar volledig geschoren, samen met meerdere poezen.
Geplaatste afbeelding
Dus dan bij deze mijn vraag wanneer je niks te verbergen heb, waarvoor niet een foto van de kat plaatsen?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#94 Geplaatst 16 november 2009 - 12:10

Ricky, het vragen om een foto is absoluut niet om te beledigen, ik kan niet over je oordelen, tenslotte weet ik niks van je, ken je cattery niks oid.
Echter door een foto te plaatsen van hoe ze er nu uitziet, kan je zelf hier omtrend wel gelijk je naam zuiveren. De poes op de foto ziet er gewoon niet naar uit, sorry. en ik veroordeel het ook om zomaar illegaal een foto te plaatsen. Zoiets motten ze niet bij me flikken, ik hang ze op aan de hoogste boom, maar je kan juist door te laten zien hoe ze er nu uitziet, wel gelijk laten zien van jongens dit is ze nu, misschien nog niet in top-show conditie, maar wel al een mooie lange vacht al.
Want van mei tot nu kunnen ze echt al een mooie vacht hebben, tenzij er wat anders aan de hand is.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#95 Geplaatst 16 november 2009 - 14:39

O'ja laat ik dan zo netjes zijn om te zeggen dat dit niet het enige forum is waar dit verhaal op staat :wi
Welgenoemd op elk kattenforum...... binnen en buitenland en nee niet door mijn toedoen

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#96 Geplaatst 16 november 2009 - 14:43

dat is niet waar ik ken al sowieso 1 forum waar het niet op staat. verder lees ik dit soort (on)zin niet. waaorm nou al een oordeel trekken als je niks bij deze persoon heb gezien? praat iedereen dan zo over cattery's? dan kan ik zeggen "wat een harde wereld". is het dan nog wel leuk om te fokken? als mensen al over je praten? ik vind dat je dat pas kan doen als je het gezien/meegemaakt hebt. en niet wat teroren is gekomen. want het begin verhaal waar het waarschijnlijk ooit is begonnen is waarschijnlijk niet meer het zelfde als wat het nu is... ik ken dit verhaal verder niet en ik oordeel niet... kan ook niet want heb niks gezien

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#97 Geplaatst 16 november 2009 - 14:54

Ik zei ook welgenoemd :wi
De verhalen die ik heb gehoord komen uit eerste hand. Ik geloof niet dat mensen dit soort verhalen verzinnen omdat ze iemand niet mogen.
Ik krijg geregeld waarschuwingen over fokkers waar het er duister aan toegaat evenals dat de katten in erbarmelijke toestand verkeren. Zal dat niet snel op een forum neerzetten, maar tussen fokkers onderling wordt dit soort informatie wel uitgewisseld. Dit wordt niet gedaan om een fokker zwart te maken maar om te zorgen dat mensen hun ogen open houden.
Bovendien wordt stamboomfraude zwaar opgenomen onder de kattenfokkers.
Maar nogmaals als dat niet klopt zal er wel een rectificatie komen niet?

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#98 Geplaatst 16 november 2009 - 15:09

jubikelcats zei:

Sabrina is in juli volledig geschoren geweest, zij wordt elk jaar volledig geschoren, samen met meerdere poezen.

Ik heb eigenlijk nog nooit eerder een geschoren pers gezien, zijn ze altijd zo mager dan?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#99 Geplaatst 16 november 2009 - 15:11

ik bedoel er ook niks mee direct tegen jou hoor ;) maar op zich is het dus niet eerste hads. de eerste hand is de persoon van deze cattery. ik zou ten allen tijden als ik iets hoor van een bepaalde cattery daar ook gaan vragen of het waar is en eventueel langs gaan zodat je met eigen ogen kan zien. niemand heeft dat gezien dus is lastig oordelen... ik ga echt niet oordelen.

ja fraude met stambomen zou ik ook zwaar nemen maar ook hier heb ik niks van gezien dus ik neem het niet zo maar aan. ik zou dit soort dingen wel in gedachte houden natuurlijk en voorzichtiger zijn... ;)

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#100 Geplaatst 16 november 2009 - 15:12

MissKitty zei:

Ik heb eigenlijk nog nooit eerder een geschoren pers gezien, zijn ze altijd zo mager dan?

ik heb vroeger een pers wel eens late scheren ja. die heb ik uit slechte omstandigheden gehaald en ik kan je zeggen die zag er ook niet bepaald dik uit... kan misschien komen door ziekte toen of weinig(goed) eten. maar ik heb ze nooit flink gevonden. althans van de schoren persen die ik heb gezien

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#101 Geplaatst 16 november 2009 - 15:17

britjes zei:

ik bedoel er ook niks mee direct tegen jou hoor ;) maar op zich is het dus niet eerste hads. de eerste hand is de persoon van deze cattery. ik zou ten allen tijden als ik iets hoor van een bepaalde cattery daar ook gaan vragen of het waar is en eventueel langs gaan zodat je met eigen ogen kan zien. niemand heeft dat gezien dus is lastig oordelen... ik ga echt niet oordelen.

ja fraude met stambomen zou ik ook zwaar nemen maar ook hier heb ik niks van gezien dus ik neem het niet zo maar aan. ik zou dit soort dingen wel in gedachte houden natuurlijk en voorzichtiger zijn... ;)
Nee snap ik ook wel hoor, zo vat ik het ook niet op.
1e hand is voor mij de mensen die dit wel zo hebben ervaren en dit tegen mij vertellen. Ik oordeel verder ook niet echt al heb ik er wel mijn gedachtes over en dat mag toch... En wat ik precies hierover denk heb ik ook niet in dit topic geplaatst :wi

De stamboomfraude komt vanuit de vereniging. Die hebben dat ontdekt zegmaar. Die roepen dat echt niet zomaar lijkt mij....

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#102 Geplaatst 16 november 2009 - 15:32

Havvanur zei:

Nee snap ik ook wel hoor, zo vat ik het ook niet op.
1e hand is voor mij de mensen die dit wel zo hebben ervaren en dit tegen mij vertellen. Ik oordeel verder ook niet echt al heb ik er wel mijn gedachtes over en dat mag toch... En wat ik precies hierover denk heb ik ook niet in dit topic geplaatst :wi

De stamboomfraude komt vanuit de vereniging. Die hebben dat ontdekt zegmaar. Die roepen dat echt niet zomaar lijkt mij....

ja hoor gedachtes ergens over hebben mag zekers. die hebben we allemaal ;) . maar vind gal spuwen (zeg niet dat jij het doet) een beetje ver gaan als mensen niks gezien hebben :oops: .

nee ik denk ook niet dat die zomaar wat roepen en dat ze je dan weer aal het denken ;)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#103 Geplaatst 16 november 2009 - 19:14

MissKitty zei:

Sabrina is nu extreem mager, door een enorme terugval van haar PKD.

Betreft mager zo verder.
Ja sommige zijn met vacht volvet, zonder vacht zijn ze ook volvet. alleen doordat ze juist de dikke jas nu niet hebben, valt het juist meer op.
Ik heb op Queen en Sabrina na, geen magere katten, eerder katten waarbij ik eigenlijk zoiets heb van nou kind, zal je niet eens op de kilootjes letten

Guest_kailo_*
Guest_kailo_*

#104 Geplaatst 17 november 2009 - 16:12

kipir kipir zei:

Blijkbaar geloven jullie dit niet. Prima. Misschien nog nooit een oude geschoren kat gezien?? Vraag eens aan Perzen fokkers hoe lang het duurt voor een geschoren pers weer volledig mooi in vacht is?? Perzen fokkers scheren heel vaak hun katten in de zomer zodra het show seizoen afgelopen is.
Wat jullie willen is dat ik hier ga bewijzen dat een illegaal gemaakte foto geen verwaarloosde kat is.......... Ik maak me drukker over het feit dat hier dus illegaal gemaakte foto's geplaats kunnen en mogen worden om verwaarlozing aan te geven die ook al niet waar is en dat er dan vrolijk van alles aangenomen wordt zonder dat de persoon waar het over gaat dit weet.
Groetjes Ricky van Cattery Kipir Kipir

Vervolgens horen en we lezen we niks meer. Dus begrijp dat je alleen even je gal kwam spuwen over een foto, dierenbescherming en de vereninging. Oja en de smaad en laster etc etc.
Nou hoop dat het je oplucht en je bevrijd heeft en je een goed gevoel heeft gegeven.

Guest_kipir kipir_*
Guest_kipir kipir_*

#105 Geplaatst 17 november 2009 - 17:59

Havvanur zei:

Ik zei ook welgenoemd :wi
De verhalen die ik heb gehoord komen uit eerste hand. Ik geloof niet dat mensen dit soort verhalen verzinnen omdat ze iemand niet mogen.
Ik krijg geregeld waarschuwingen over fokkers waar het er duister aan toegaat evenals dat de katten in erbarmelijke toestand verkeren. Zal dat niet snel op een forum neerzetten, maar tussen fokkers onderling wordt dit soort informatie wel uitgewisseld. Dit wordt niet gedaan om een fokker zwart te maken maar om te zorgen dat mensen hun ogen open houden.
Bovendien wordt stamboomfraude zwaar opgenomen onder de kattenfokkers.
Maar nogmaals als dat niet klopt zal er wel een rectificatie komen niet?
Eerste hand ben ik zelf en van mij heb je het niet.
Groetjes Ricky