Spring naar inhoud

- - - - -

Alweer een nestje 2 in 1 jaar

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#1 Geplaatst 10 juni 2010 - 16:31

Ik zat net op de pc te surfen en te kijken naar fokkers van Britse Kortharen. Kom ik op een site uit, waar mama poes in april kittens heeft gehad en zie tot mijn verbazing dat ze begin Augustus alweer kittens krijgt, terwijl de kittens van april pas wegmogen op 9 juli.Dus dat houd in dat ze 3 weekjes alleen is en dan alweer een nestje.
Dit is toch wel te veel van het goede lijkt me voor mama poes.
Wat is jullie mening daar nu over??????
Of heb ik het fout en kan ze dat wel aan?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 10 juni 2010 - 16:35

Ik dacht toch ook dat 1 nestje per jaar genoeg is. De poes heeft toch ook tijd nodig om te recupereren.
Dit vind ik dan weer fokkers die proberen het voor het geld te doen.
Mss ervaren fokkers hun mening vragen!!!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 10 juni 2010 - 16:36

Ben benieuwd over welke cattery je het hebt. Ik vind het wel zielig voor de poes hoor... Een oepsnestje neem ik aan?

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 10 juni 2010 - 16:39

Smitten Kitten zei:

Ben benieuwd over welke cattery je het hebt. Ik vind het wel zielig voor de poes hoor... Een oepsnestje neem ik aan?

Ik hoop dat het een oepsnestje is. :evil:

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#5 Geplaatst 10 juni 2010 - 16:42

Ik dacht dat een poes toch zeker minimum 6 maand nodig heeft om te recupereren. Of ben ik hier mis in?
Goh het zou nogal erg zijn moest het geen oepsnestje zijn é :s

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#6 Geplaatst 10 juni 2010 - 16:47

Ik weet dus niet of het een oeps nestje is maar ze worden wel met stamboom verkocht. En de dekkater woont erook maar normaal hou je die toch weg bij de poes, als je geen kittens wilt?

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#7 Geplaatst 10 juni 2010 - 16:51

Ik weet niet veel van fokken ofzo,
maar ik denk dat een goede fokker zijn katten wel eerst wat rust gunt :s
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 10 juni 2010 - 16:51

Sarah en Erik zei:

Ik dacht dat een poes toch zeker minimum 6 maand nodig heeft om te recupereren. Of ben ik hier mis in?
Goh het zou nogal erg zijn moest het geen oepsnestje zijn é :s

Ik wacht een jaar maar in sommige gevallen als je bv 1 of 2 kittens hebt dan kan je misschien een paar maand sneller een nestje hebben, hangt natuurlijk af hoe snel je poesje herstelt, spijtig genoeg zijn er fokkers die aan de lopende band verder fokken. :(

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#9 Geplaatst 10 juni 2010 - 16:53

Solotje zei:

Ik wacht een jaar maar in sommige gevallen als je bv 1 of 2 kittens hebt dan kan je misschien een paar maand sneller een nestje hebben, hangt natuurlijk af hoe snel je poesje herstelt, spijtig genoeg zijn er fokkers die aan de lopende band verder fokken. :(

ah ok :) dankuwel voor de uitleg :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#10 Geplaatst 10 juni 2010 - 16:55

Solotje zei:

Ken een fokker die op nog geen 2 jaar alweer een 3e nestje heeft van een poes. Eerst was haar excuus toen ze poes meteen al had laten dekken "ze heeft er toch niet onder geleden, het was maar een nestje van 5" ahum...
Nu is ze eerlijker en zegt ze gewoon "dan heb ik lekker snel weer kittens".
Ik vind het wel zielig voor de kat...

Dat gezegd zijnde; als fokker moet je er soms voor kiezen om eens een poes wat vroeger of wat later dan gepland te laten dekken, maar denk dat de fokker waarover dit topic gaat een ongelukje heeft gehad. Kan gebeuren als je een kater in huis hebt rondlopen. En inderdaad, je moet opletten, maar een ongelukje is snel gebeurd. Kater in huis is niet gemakkelijk!

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#11 Geplaatst 10 juni 2010 - 16:56

ik ben ook benieuwd over welke cattery je het hebt
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 10 juni 2010 - 17:01

Smitten Kitten zei:

Ken een fokker die op nog geen 2 jaar alweer een 3e nestje heeft van een poes. Eerst was haar excuus toen ze poes meteen al had laten dekken "ze heeft er toch niet onder geleden, het was maar een nestje van 5" ahum...
Nu is ze eerlijker en zegt ze gewoon "dan heb ik lekker snel weer kittens".
Ik vind het wel zielig voor de kat...

Dat gezegd zijnde; als fokker moet je er soms voor kiezen om eens een poes wat vroeger of wat later dan gepland te laten dekken, maar denk dat de fokker waarover dit topic gaat een ongelukje heeft gehad. Kan gebeuren als je een kater in huis hebt rondlopen. En inderdaad, je moet opletten, maar een ongelukje is snel gebeurd. Kater in huis is niet gemakkelijk!

:s Jezus.... wat een verschrikkelijk mens sech... echt heel erg voor die poesjes van die cattery. :(

Maar inderdaad hier nog niet te snel oordelen, kan een oepsnestje zijn. ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#13 Geplaatst 10 juni 2010 - 17:02

Solotje zei:

:s Jezus.... wat een verschrikkelijk mens sech... echt heel erg voor die poesjes van die cattery. :(

Maar inderdaad hier nog niet te snel oordelen, kan een oepsnestje zijn. ;)

Ja, echt zielig he! En mij dan ook nog zo trots mailen...verkeerde adres! Daarvoor moeten ze echt niet bij mij zijn hoor, want zulke dingen vind ik niet kunnen :x

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#14 Geplaatst 10 juni 2010 - 18:46

:s :s

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 10 juni 2010 - 19:01

Ik wacht ook een jaar voordat ze weer kittens mogen hebben. Ik heb zelfs eens 2 jaar gewacht. In het belang van de poes moet je soms langer wachten. Het is te zien of ze goed hersteld of niet. Zelfs bij 1 kitten heb ik nog een jaar gewacht. Ze zijn geen "uitmelkdieren" hé.

Maar een "oeps" nestje kan altijd gebeuren en als de kittens meestal 4 weken oud zijn, wordt de kat terug krols en dan is het oppassen geblassen.

Het is idd niet altijd makkelijk als je een kater in huis hebt rondlopen.