Spring naar inhoud

- - - - -

vlooien in bed !

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
Ria
Ria
  • 221 berichten

#1 Geplaatst 10 juni 2010 - 20:12

Er slapen hier 3 poezen op bed en ze krijgen alledrie Frontline .

Mijn benen staan vol beten en ik heb de daders al te stekken gehad , vlooien . Geen hopen , af en toe één maar amai die kunnen bijten en jeuken dat dat doet  !

Vandaag de bedden verschoond en ingespoten met een product dat je op de slaapplaats spuit tegen ongedierte .

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit probleem heeft met poezels op bed . Wat doen jullie eraan , buiten de katten uit bed te verbannen ?

clyde
clyde
  • 7.933 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 10 juni 2010 - 20:18

gaan je katten buiten ?

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 10 juni 2010 - 20:20

stoppen met frontline en stronghold geven ;) . Als je nog maar pas Frontline hebt gegeven, best even contact opnemen met je da of het wel zo vlug na elkaar mag.
Verder alles wassen en rustig blijven. :hug: :hug: :hug:
katjes komen hier ook in bed en we hebben geen problemen.
Je kan bij de apotheek ook een soort rookbom kopen die alle vlooien in huis doodt maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik dacht Lut wel? Misschien kan je haar een pb sturen?

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#4 Geplaatst 10 juni 2010 - 20:21

Ik heb er heel vroeger maar dan echt heel lang geleden ook eens last van gehad. Heb toen alles gewassen en gestofzuigd en nog eens gewassen en daarna elke dag gestofzuigd. Heb idd ook een produkt tegen vlooien gebruikt. Daarna nooit meer gehad. :thumb:
Het is heel vervelend en krijg je ze niet klein dan kan je altijd zo'n speciale rookbom gaan halen bij de apotheker en ik kan je verzekeren dat werkt echt heel goed.
Bij mijn vader hebben we dat ooit eens in de living moeten gebruiken, daar was vast tapijt op de grond en je kan nooit in alle hoekjes en onder alle meubels alles stofzuigen. Zo een bommetje gaan halen en bye bye ongedierte. :duim:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.845 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 10 juni 2010 - 20:22

Heb er voorlopig nog geen last van gehad. Heb gelukkig (tot hier toe) nog nooit vlooien gehad.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 10 juni 2010 - 20:22

catherine zei:

Ik heb er heel vroeger maar dan echt heel lang geleden ook eens last van gehad. Heb toen alles gewassen en gestofzuigd en nog eens gewassen en daarna elke dag gestofzuigd. Heb idd ook een produkt tegen vlooien gebruikt. Daarna nooit meer gehad. :thumb:
Het is heel vervelend en krijg je ze niet klein dan kan je altijd zo'n speciale rookbom gaan halen bij de apotheker en ik kan je verzekeren dat werkt echt heel goed.
Bij mijn vader hebben we dat ooit eens in de living moeten gebruiken, daar was vast tapijt op de grond en je kan nooit in alle hoekjes en onder alle meubels alles stofzuigen. Zo een bommetje gaan halen en bye bye ongedierte. :duim:

Juist, stofzuigen was ik vergeten :oops: en dan de stofzuigzak in de vuilbak gooien (je kan er een stukgesneden antivlooienbandje uit de dierenwinkel indoen).

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 10 juni 2010 - 20:26

De katten uit bed houden lukt hier sowieso niet. Tenzij we ze met z'n allen opsluiten in de badkamer, en dat is geen doen.

Wat doen wij?

- regelmatig beddengoed verschonen
- elke week stofzuigen (moet wel met dat kattenhaar)
- minstens om de 2 weken met nat en voldoende product kuisen
- pipetje in de nek van de poezels: tot nu toe is dat frontline, maar dat werkt mijn inziens niet zo goed meer, dus ik wil overschakelen op bv. stronghold

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 10 juni 2010 - 20:30

Wij hebben ook 1 keer een plaag gehad. Toen heb ik als laatste redmiddel kunnen kiezen tussen zo'n bommetje of een middel van Edialux. Ik heb toen voor dat laatste gekozen, omdat dat van Edialux gewoon moest vermengd worden met water en met een plantenspuit verstoven moest worden. En ik moet zeggen dat het echt prima gewerkt heeft.

Zo'n bommetje is hier lastig te gebruiken omdat ik de katten niet zomaar even buiten kan zetten. Meenemen naar mijn ouders gaat ook niet.

Elfonia
Elfonia
  • 10.253 berichten

#9 Geplaatst 10 juni 2010 - 20:32

ik spray beer met frontline en geen vlooien hier :catscratchhead

clyde
clyde
  • 7.933 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 10 juni 2010 - 20:41

moet je ook tegen vlooien beschermen als ze niet buiten gaan ?

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 10 juni 2010 - 20:44

Je kan altijd vlooien meebrengen van buiten. Eitjes die aan je schoenen kleven bv. Of een vlo die meelift. Het zou ook kunnen dat je eens op bezoek gaat bij iemand die vlooien heeft rondspringen zonder dat ze het al door heeft, omdat het er dan nog weinig zijn, maar dan kan ook jij achteraf met de gebakken peren zitten.

Dus sowieso: regelmatig stofzuigen etc. En je katten nakijken of je geen vlooitjes of uitwerpselen ziet. Dat valt soms totaal niet op!

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 10 juni 2010 - 21:19

De mijne gaat nooit buiten,maar toch geef ik hem Stronghold,maar niet elke maand zoals op de bijsluiter ,omdat de Da dat te veel vindt.Maar ik zou het toch niet graag meemaken,hoor :louche: Mijn langharige dochters worden hier ook al elke week onderworpen aan een grondige haarcontrole.Kruiperige vieze beestjes,bah.

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#13 Geplaatst 10 juni 2010 - 21:32

Gelukkig nog nooit voorgehad.. Hout vasthouden.

Kattenpoot
Kattenpoot
  • 449 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 10 juni 2010 - 21:55

Inderdad een ander vlooienmiddel gebruiken, dat ook helpt voor de omgevind.

Mijn katten komen ook op bed, en af en toe eens buiten, maar ze hebben nog nooit vlooien gehad. Laat staan in bed.
Geplaatste afbeelding
Groetjes Nancy en de katten!

dani263
dani263
  • 113 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 10 juni 2010 - 22:53

Stronghold??? Ken ik niet. Zijn dat pilletjes? 't Is voor mij namelijk vrij lastig om die Frontline pipetjes adekwaat in hun nek uit te knijpen. 'k Zou wat graag iets anders willen gebruiken.
Moet wel zeggen dat hier momenteel geen last van vlooien bestaat maar 'k zou het wel zo willen houden.

Heb vroeger wel vlooien in bed gehad. Stofzuigen en wassen en 't was gelukkig gedaan.
Geplaatste afbeelding