Spring naar inhoud

- - - - -

vlooien in bed !

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 11 juni 2010 - 00:43

Mijn katten komen niet los buiten,maar toch doe ik preventief elke driemaanden een pipet geven hoor..
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 11 juni 2010 - 06:26

dani263 zei:

Stronghold??? Ken ik niet. Zijn dat pilletjes? 't Is voor mij namelijk vrij lastig om die Frontline pipetjes adekwaat in hun nek uit te knijpen. 'k Zou wat graag iets anders willen gebruiken.
Moet wel zeggen dat hier momenteel geen last van vlooien bestaat maar 'k zou het wel zo willen houden.

Heb vroeger wel vlooien in bed gehad. Stofzuigen en wassen en 't was gelukkig gedaan.

Stronghold zijn ook pipetjes.

Geplaatste afbeelding

dani263
dani263
  • 113 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 11 juni 2010 - 08:18

Joloka zei:

Stronghold zijn ook pipetjes.
Ah, bedankt! Da's dus ook niks voor mij. :(
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 11 juni 2010 - 08:56

Ik gebruik ook stronghold, heb er hier 5 rondlopen, gaan buiten, op show en geen last van vlooien in bed of ergens anders, tips heb je hier  genoeg gekregen, veel succes! :geluk:

Ria
Ria
  • 221 berichten

#20 Geplaatst 11 juni 2010 - 13:52

De poezen komen dagelijks buiten ja en tot nu toe nooit vlooien in bed gehad . Ik kan nu ook niet spreken van een plaag en vind het minder erg dan hoofdluizen .

Die Stronghold is dat produkt dat ook ontwormend werkt dacht ik . Misschien toch eens overschakelen en wat meer stofzuigen . Er ligt hier wel geen enkele mat of tapijt dus daar kunnen ze al niet inkruipen .

Bedankt voor de tips !

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#21 Geplaatst 11 juni 2010 - 13:57

Ja stronghold is ook voor wormen. ;)

karmen
karmen
  • 84 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 18 juni 2010 - 11:36

hoi hoi,

Nu heb ik eens opgezocht op internet van die stronghold en hier in belgie moet je precies een voorschrift hebben kan da kloppen of lees ik zo verkeerd? Anders zou ik ook overschakelen op stronghold(gebruik nu frontline en catminth) maar is toch handiger zo twee in een en stronghold mag je gebruiken op kittens ook wat natuurlijk handig is als er hier een nieuw katerke binnen komt.
groetjes,

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#23 Geplaatst 18 juni 2010 - 12:07

karmen zei:

hoi hoi,

Nu heb ik eens opgezocht op internet van die stronghold en hier in belgie moet je precies een voorschrift hebben kan da kloppen of lees ik zo verkeerd? Anders zou ik ook overschakelen op stronghold(gebruik nu frontline en catminth) maar is toch handiger zo twee in een en stronghold mag je gebruiken op kittens ook wat natuurlijk handig is als er hier een nieuw katerke binnen komt.
groetjes,

gewoon es binnenspringen bij dierenarts, die heeft dat normaal altijd liggen! bij apotheek weet ik niet of je het zonder voorschrift kan krijgen, maar bij da is dat dus geen probleem! vind het ook gemakkelijker dat je niet apart meer moet ontwormen dan (want hier vinden ze die pasta verschrikkelijk, en pilletjes geven gaat ook niet van een leien dakje!)
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 18 juni 2010 - 16:45

Je kan het gewoon bij de apotheek kopen zonder voorschrift. Wel kijken naar het gewicht van je katten want er bestaan verschillende verpakkingen. Nog een raad: verpakkingen per 6 zijn goedkoper dan per 3 (maar meestal moet de apotheker dat bestellen. Die van ons weet dat al en heeft die altijd in huis).

Bewerkt door Joloka, 18 juni 2010 - 16:46.

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 18 juni 2010 - 16:47

Aha! Goed om te weten, dan ga ik ook Stronghold in huis halen als ik weer naar de apotheek moet :d

karmen
karmen
  • 84 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 18 juni 2010 - 16:49

ja dan gaan wij ook overschakelen op stronghold en van de eerste keer gaan zeggen naar apotheek ook dat hem da in huis moet halen ;) want ik denk dat ik dat katerke volledig zal moeten onderdompelen in anti vlooien middel hahaha mensen zijn niet van de properste daarmee dus
groetjes

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 22 juni 2010 - 14:11

Als je stronghold gebruikt ook tegen wormen moet je ze nog apart behandelen tegen lintwormen. Het is een misverstand dat je met stronghold alles behandelt.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 22 juni 2010 - 16:59

Ja, je lakens elke week wassen zou ik zeggen, de poezen behandelen, heel regelmatig stofzuigen, zo een insektenwerend middel op het bed spuiten zou ik niet te veel doen, dat is giftig voor dieren en mensen (als je daarna in die lakens slaapt)
Geplaatste afbeelding

Lalientje
Lalientje
  • 376 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 22 juni 2010 - 23:04

Ik zou nu ook wel je lakens meermaals wassen en je poezen behandelen.  

Toen ik met vlooien zat heb ik alles waarin vlooien konden kruipen, kledij , laken etc zitten wassen...
En veel stofzuigen!

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 29 juni 2010 - 15:07

heb hier in de week ook een vlo in bed gehad, zie je goed op witte lakens, heb alles gewassen en kittens ontvlooid en tot nu toe geen vlooien meer tegengekomen :jump: