Spring naar inhoud

- - - - -

Adoptie volwassen kat

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Guest_Lynn_*
Guest_Lynn_*

#1 Geplaatst 11 juni 2010 - 00:40

Wat is jullie ervaring met de adoptie van een volwassen kat?

Ik heb tot nu toe enkel kittens geadopteerd, en overweeg en volwassen kat te adopteren..

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#2 Geplaatst 11 juni 2010 - 06:27

Ik ben de trotse eigenaar van Snow,een witte 7 jarige kater uit het blauwe kruis.We gingen voor een kitten,maar gingen kijken bij de volwassenen.Er was onmiiddellijk een klik.Hij sprong op mijn schoot,gaf kopjes enzo :heart: Hij zat er al 9 maanden en we moesten hem hebben.Het ging onmiddellijk heel goed thuis,hij is wel de enige kat in huis.Nu na 8 maanden zijn we nog altijd in de wolken met hem.Met een volwassen kat heb je ook het wilde kittengedrag niet meer,natuurlijk.Hij is veel rustiger.Ik kan geen nadelen opnoemen in mijn geval.Je wacht best gewoon tot je de klik hebt die je zoekt.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 11 juni 2010 - 06:28

Ik heb al 2 halfwasjes geadopteerd gehad. Maar het belangrijkste is om te weten in wat voor een groep de volwassen kat terecht komt. Je moet nu vooral naar het karakter gaan kijken.
Maar voor de rest :thumb: super dat je een volwassen kat een kans wilt geven.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 11 juni 2010 - 08:58

je kunt prima een volwassen kat adopteren :) als je al katten hebt wel goed kijken naar het karakter, dat de nieuweling er bij past zeg maar. En dan bij voorkeur rustig aan introduceren, laat de kat+(ten) het tempo bepalen. Het kan allemaal een poosje duren (tot een paar maanden zelfs, ligt aan de groep en het karakter van de nieuweling), maar dan heb je daarna jarenlang veel plezier van zo'n schatje :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#5 Geplaatst 11 juni 2010 - 09:21

Wat ik heel belangrijk vind van een volwassen kat is hoe hij/zij opgevoed is. Is hij/zij alleen opgevoed of met andere dieren . Bij een ouder iemand of gezin met kinderen?
Ooit hebben we een 10 jarige poes opgehaald die bij een oud vrouwtje had gewoond nou dat hebben we geweten. Ze was overal bang voor en helemaal niks gewend. We hebben het 13 maand hier geprobeert maar het is ons niet gelukt om haar hier te laten wennen . Gelukkig hebben we weer een super adres gevonden, ook weer bij een vrouw alleen, en vanaf dag 1 ging het daar wel goed.
Dus voor ons is het heel belangrijk hoe een kat opgroeid.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#6 Geplaatst 11 juni 2010 - 09:35

Ons is het al 2 keer heel erg goed bevallen, Wannes en Ward zijn prachtkatten en hebben zich goed aangepast. Dit heeft in beide gevallen wel ongeveer een maand heel moeilijk geweest voor Wannes. Hij kan moeilijk veranderingen aan. Daarom dat we geen 5e kat zouden bijnemen.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 11 juni 2010 - 09:37

Ons Mimi was 2.5 jaar toen we ze in huios haalden. Toen hadden we alleen nog Figaro (een 15 jarige dementerende,nierzieke kater)
Ze leefden een beetje naast elkaar, maar ons Mimi heeft zich hier goed gesetteld :LOL:
Ondertussen is Figaro gestorven, kregen we een mopspup inhuis (ook dat gaat nu heel goed) en volgende week een kitten O:)
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 11 juni 2010 - 10:05

Ik heb het afgelopen jaar door allerlei omstandigheden 3 volwassen katten geadopteerd: James 8 jaar in april/mei geadopteerd, Zelda 4 jaar in september en Tinka 2 jaar in februari. en dat is eigenlijk allemaal goed verlopen.

het voordeel van een volwassen kat is dat je het karakter echt wel kan inschatten. Kittens zijn nog niet volledig gevormd in hun karakter en je weet niet hoe dat precies gaat evolueren. Bij een volwassen kat weet je dus of het een flodderaar is of niet, hoe die met andere katten is,... Ook hoe ouder de kat is, hoe rustiger van aard (er zijn natuurlijk uitzonderingen) en dat kan je ook weer inschatten.

als je bang bent dat ze zich niet aan je gaan gaan hechten omdat ze al volwassen zijn, daar mag je echt gerust in zijn hoor. James slaapt elke nacht vlak naast me en geloof het of niet, hij draagt ook zijn favoriete speeltjes naar de kamer waar ik ben, En als mijn man gaat zitten, staat Zelda daar om op zijn schoot te springen. Tinka is met 2 jaar echt nog een echte spring in't veld, maar ze komt ook elke morgend ons begroeten vlak voor we opstaan.

dus: heel goede ervaringen hier met een volwassen kat!

Guest_Lynn_*
Guest_Lynn_*

#9 Geplaatst 11 juni 2010 - 10:40

Dan geef ik hem een kans. Het was een hele lieve kater en hij wou meteen mee... Na onze kennismaking zat hij klaar om mee te komen met mij.. precies alsof hij zei " Allé, wanneer zijn we weg? " O:)

Ik ga bellen dat'k hem meeneem se :) Ik hou jullie op de hoogte !

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#10 Geplaatst 11 juni 2010 - 10:48

Super! :) Vergeet geen foto's te posten he! :ha ;)

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 11 juni 2010 - 10:48

:dancer: Wat goed! Ik duim en ben benieuwd naar de foto's hoor O:)

Bewerkt door English Rose, 11 juni 2010 - 10:49.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#12 Geplaatst 11 juni 2010 - 10:50

Wat goed!

Ik ben heel benieuwd :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 11 juni 2010 - 11:07

Ik ben ook heel benieuwd! Goeie keuze Lynn. Jullie hebben duidelijk al een klik gemaakt, dan komt dat wel in orde ;)

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 11 juni 2010 - 12:43

ja, katten kiezen soms zelf hé. Tinka heeft mij ook overtuigd want ik was echt niet op zoek naar een 4de kat. :LOL:

waar komt hij vandaan als ik mag vragen?

Guest_Lynn_*
Guest_Lynn_*

#15 Geplaatst 11 juni 2010 - 12:57

De Schakel in Tielt-winge :) Zou'k een krabpaal kopen? Tis tenslotte ook al 'n volwaasen kat.. die spelen daar denk ik niet zo mee