Spring naar inhoud

- - - - -

Adoptie volwassen kat

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#16 Geplaatst 11 juni 2010 - 12:59

Dat zou ik toch zeker doen en dan 1 waar ze lekker op kunnen klimmen en hoog kunnen liggen.
super dat je voor een volwassen kat gaat :thumb:

sjintoo
sjintoo
  • 487 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 11 juni 2010 - 13:20

Super dat jullie hem een kans geven!

Een krabpaal zou ik zeker kopen. Ze spelen er mss wel niet mee maar scherpen er heerlijk hun nageltjes aan.  En voor wie weet vindt hij het heerlijk om hoog en droog te liggen ;)

Bewerkt door sjintoo, 11 juni 2010 - 13:20.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 11 juni 2010 - 13:28

Je moet zeker een krabpaal kopen. Klein of groot, ze hebben er altijd plezier van. Hier slapen ze erop. En ze vinden het zeer leuk om van boven naar beneden en dan weer terug te klauteren, springen enz... :)

Dit is een filmpje van Boris en Santos (van Bibie). Zij demonstreren hun krabpaal :heart:
http://www.kattensit.....html#bekijken

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#19 Geplaatst 11 juni 2010 - 13:32

volwassen katten hebben ook een krabpaal nodig. Ze hebben dan extra hoge ligplekjes en een plek om de nagels te scherpen. Vooral dat laatste is belangrijk. ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#20 Geplaatst 11 juni 2010 - 14:12

Vier jaar geleden haalde ik een volwassen kat uit het asiel (Blauwe Kruis Wommelgem ) . Ik had in de eerste plaats een muizenvanger nodig (muizenplaag in oud huis)en kreeg ons Nancy mee . Die kon niet aarden in de "poezenvolière" van het asiel en de poezenverantwoordelijke dacht dat ze wel een muizenvangervanger zou zijn . Ze haalde haar met handschoenen aan uit den hoop . Wat voor een tijger krijg ik mee , dacht ik toen .

Aanvankelijk liet ze zich niet zien in huis , ze verstopte zich gedurende enkele dagen maar ving 's nachts al wel wat muizen (joepie! er zaten wel veel muizen en die hun paradijselijk leven was voorgoed voorbij) .

Nancy ontpopte zich tot een redelijk afstandelijke poes zonder schuw te zijn . Overdag wil ze buiten en houdt ze niet van aanraking maar 's avonds op bed laat ze zich uitgebreid knuffelen .

Ze duldt de nieuwkomers van vorig jaar maar blijft de "opperpoes" van het gezelschap !

Als de volwassen poes die je wil adopteren al een knuffelkont is zal ze wel zo blijven . Maar zelfs bange exemplaren kunnen , als ze zich thuis beginnen voelen , respectabele poezenbeesten worden .

Succes

wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 11 juni 2010 - 15:48

zeker een krabpaal halen want ook een volwassen kat wil zijn nageltjes scherpen. best een exemplaar dat groot genoeg is zodat ze zich kunnen uitrekken tegen de paal.

je moet hem nog wel laten vaccineren, de schakel vaccineert niet. Hij zal normaal wel gecastreerd zijn. Zelf laat ik ook altijd een FIV/leucose test doen bij de DA bij mijn nieuwe katten. Tinka komt ook uit de schakel, haar test was eerst positief, maar dat bleek bij verder testen gelukkig een vals positief te zijn. (nog een voordeel van een volwassen kat: die kan je makkelijker laten testen)

echt tof dat je er een volwassen kat gaat halen, die hebben in het kittenseizoen niet veel kans. En die zijn zo blij met hun tweede kans....

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 12 juni 2010 - 17:05

:thumb: :thumb: :thumb: :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Lynn_*
Guest_Lynn_*

#23 Geplaatst 12 juni 2010 - 23:17

"Chippo" is thuis aangekomen, wat een lieve lieve kater ! Hij is nog niet gewend aan onze hond, maar heeft wel al 3 zakjes wiskas op en een heel busje catmilk ! Beestje leek wel uitgehongerd.. Ligt nu op de stoel te slapen en heeft zijn spuitje an gehad :) Volgende week wat ontwormingsmiddel halen ( catminth ) en dan plaats ik de eerste foto's on line :LOL: Het gaat allesinds goed met hem, tis een echte flets !

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#24 Geplaatst 12 juni 2010 - 23:31

hartstikke goed zeg!

als ik je een tipje (of twee) mag geven? (zo niet, dan doe ik het lekker toch :p mag je ermee doen wat je wilt ;) )
Geef geen Whiskas, maar een kwalitatief goed voer. Whiskas is eigenlijk junkfood zeg maar.
Je kunt eventueel ook overstappen op vlees (kvv bijvoorbeeld) geven, dat is eigenlijk nog beter (zei degene die nog steeds brok voert :s )

Met Catminth voor ontworming heb ik geen ervaring, wel met milbamax, hele goeie dat. 1 pilletje en je bent voorlopig weer even klaar. Je kunt ook ontwormen met een pipetje, maar ik ben de naam even kwijt.
Er zijn nog meer goeie ontwormingsmiddelen, maar ook daar ben ik de namen van kwijt ... Ongelooflijk, ik kan gewoon veel woorden niet vinden vandaag )

In ieder geval kan je da er meer over vertellen, die zal zeker de namen kennen 8)

Heel veel plezier met Chippo! Ik kijk uit naar de foto's

Bewerkt door ginnie, 12 juni 2010 - 23:31.
Reden van bewerken: beetje veel smilies, was niet fijn

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 13 juni 2010 - 13:26

kijk al uit naar de foto's!!!!!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 14 juni 2010 - 20:12

:thumb: :thumb: :thumb: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 14 juni 2010 - 20:57

:thumb: :thumb: :thumb: Fotootjes graag
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#28 Geplaatst 15 juni 2010 - 11:59

Leuk dat je een volwassen kat de kans hebt gegeven ;) !! Vooral nu, in het drukke kittenseizoen!

Hier alleen maar posititef nieuws bij adoptie van een volwassen kat! De eerste volwassen kat die in mijn groep terecht kwam was Oeleke, 4 jaar oud, doof en Chronische niesziek! Vanaf minuut 1 voelde Oeleke zich thuis in mijn groep! Nieuwschierig ging ze iedereen begroeten! Wél wetende dat Oeleke uit een groep van 96 katten kwam! Dus super sociaal naar andere katten toe! Van hetzelfde baasje heb ik ook Timon (3 jaar), Toulouse (4 jaar) en Bartje (6 jaar) geadopteerd! Allen héél sociale katten! Nooit géén problemen opgebracht met mijn eigen katten!

En ik kan alleen maar mensen aanraden om ook een volwassene de kans te geven!

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 15 juni 2010 - 19:36

Ik heb 2 volwassen poezen in het gezin opgenomen. Eerst ons Snoes, mijn kleine meisje (ze is gewoon een tenger diertje). En nu onze Snoopy, een spierwitte kater.

Beiden waren heel schuw in het begin. Maar zijn echte knuffelkonten (geworden). Snoopy is hier nog maar een week en ik moet zeggen dat hij zich enorm snel aanpast. Dat was wel even anders met Snoes.

Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Moest er een poezel overlijden dan zou ik zeker terug overwegen om een volwassen dier op te vangen.

Guest_Lynn_*
Guest_Lynn_*

#30 Geplaatst 18 juni 2010 - 12:14

Hoi ! Ik heb alvast 2 foto's getrokken. Hij is helemaal hersteld en loopt al dartel rond in huis. Hij is ook al min of meer gewend aan onze hond, ma blaast soms nog wel 'ns als hij té dicht bij komt.. Hoe kan ik een foto uploaden?