Spring naar inhoud

- - - - -

wondje aan poot

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Yena_*
Guest_Yena_*

#1 Geplaatst 13 april 2009 - 17:57

Hoi,
Ons zwerverkatertje Nymo loopt sinds gisteren mank.  1 van zijn tenen van zijn achterpootje is wat gezwollen, er hangt precies een korst aan en het is wat bebloed.  Is het normaal dat hij zo mank loopt ?  Zou ik naar de dierenarts moeten ?  Ik ontsmet het nu met isobetadine en smeer er 2x per dag Terramicyne aan.  Zou dit voldoende zijn of zouden jullie naar de dierenarts gaan?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#2 Geplaatst 13 april 2009 - 18:08

Misschien is er iets ingeprikt. Dan is het wel nodig om naar de dierenarts te gaan, als er iets in zit moet het eruit. Of is het niet zijn nageltje dat wat afgescheurd is ? Als dat zo is geneest dat vanzelf.

Guest_Yena_*
Guest_Yena_*

#3 Geplaatst 13 april 2009 - 18:13

Neen, met het nageltje zelf is alles in orde.  Het is echt een dik korstje op dat zachte gedeelte (teenkussentje).  Er zit precies niets in, alhoewel hij mij er niet laat aankomen, dus 100% zekerheid heb ik niet.  Misschien dat ik morgen toch maar even langs de dierenarts ga.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#4 Geplaatst 13 april 2009 - 19:13

Om 100% zeker te zijn dat er niks inzit, kan je best even langs de DA gaan..

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 13 april 2009 - 22:10

ik zou een paar dagen afwachten, normaal likken en bijten ze dat zelf wel proper. indien het natuurlijk na een paar dagen niet beter is, zou ik wel eens langsgaan.
hier heb ik dat ook al gehad, en de dierenarts kon er zelfs niet naar kijken, ze trok constant haar poot weg. toen zei hij ook dat ik best es afwachtte. het heeft een paar dagen geduurd, maar toen zag ik toch dat de zwelling minderde. ze had er wel serieus aan gebeten en gelikt, want het haar was allemaal weg, maar ze heeft het dus wel volledig schoongemaakt op de manier.
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#6 Geplaatst 13 april 2009 - 23:18

Zwartje had ook zoiets een aantal jaar terug. Toen bleek een van zijn kussentjes erg los te zitten door een snee die hij moet hebben opgelopen door in glas te springen. Misschien eens rond kijken of er ergens rond de tuin glas ligt ofzo? Je weet maar nooit he. (zijn pootje is trouwens zeer snel helemaal in orde gekomen)